[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Net The Tourist gezien. Na alle slechte kritieken had ik geen hoge verwachtingen, maar hij viel me wel mee. Ik heb me er wel mee vermaakt, kon er wel om lachen.

    Zo slecht was hij nou ook weer niet. Soundtrack was ook goed. Vooral dat nummer bij de credits(:+)

    7/10
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Damnit, heb geen bonnetje gevraagd, ik was al onderweg. En ik vond het eigenlijk helemaal niet zo'n vette film. :+ Een comedy is het toch ook zeker niet, hoewel dat toch wel op IMDb staat. Kan niet zeggen dat ik gelachen heb iig. :+
     
  3. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ai, da's onfortuinlijk. Je hebt er zeker ook nog een DVD+RW voor gebruikt heh, schrale batser...;)
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee. Ik heb mijn TV als 2e scherm. ;)
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb nu de eerste 20 minuten van Once Upon A Time In The West gekeken, maar ze zijn gewoon echt irritant saai. Er is nog echt geen fuck gebeurt en er wordt zowat niets gezegd en er zijn de hele tijd irritante geluiden. Is de rest van de film ook zo ultra langdradig? Want dan zet ik hem nu af.
     
  6. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik jou zo hoor denk ik dat je 'm maar beter af kunt zetten:). Zonde, want je mist een geweldige film.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je moet ook wel een beetje in de mood zijn voor het lage tempo, dat hoort bij de sfeer.

    Zou m nu uitzetten en later nog eens proberen, je wilt nu duidelijk meer actie zien
     
  8. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Haha, afzetten. 8)
    De tijd die je daarmee bespaart kun je twee films kijken die je wel leuk lijken.

    Net zelf The Men Who Stare At Goats gekeken.
    Die was vrij.. ehm.. apart. Wel vermakkelijk tho.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb hem idd niet verder gekeken. Ik heb American Beauty gekeken. Hele weirde film op het begin en daarna wel mooi om te zien. Maar het blijft een weirde film.
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat is er precies zo weird aan dan?
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Gummo (1997, Harmony Korine)
    [​IMG]
    In het begin van de film had ik nog een beetje moeite met de manier van filmen en de mix qua scenes, het leek wat pretentieus, maar ergens halverwege klopte het steeds meer. Fascinerende film. Personages zijn over het algemeen bizar, en de situaties schrijnend. Het mooie is dat er geen oordeel over geveld wordt (film heeft hier en daar dezelfde thematiek als bijv. requiem for a dream), geen moralistisch geneuzel waardoor 't effect van de film juist groter werd. Hij staat in allerlei lijstjes van 'deprimerende' films, maar daar ben ik het niet mee eens. Aan het eind van de films voelde me ik meer versuft en doelloos. Deprimerend vond ik het niet.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    De personages vooral denk ik. En het verhaal ook wel een beetje. Je hebt hem ook gezien zie ik. Vind jij van niet dan?
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, ik vond het wel meevallen geloof ik. Het is een poosje geleden dat ik hem zag (in een vrachtwagen vanuit Londen om 3 uur 's nachts), dus ik moet hem sowieso nog eens kijken, maar ik vond de personages vooral heel echt en heel menselijk.

    Bij Gummo (zie hierboven), daarbij vind ik de personages 'weird', omdat ik er zo weinig in herken omdat het zover van me afstaat, wat overigens niet wil zeggen dat ze niet echt zijn.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Que? 8)
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Mensensmokkel.
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zag trouwens net een stuk van Life In A Day

    [yt]JaFVr_cJJIY#[/yt]

    Die wordt nu uitgezonden op dat kanaal. Er zit echt mooi beeldmateriaal tussen. Ik denk dat ik hem nog wel een keer ga kijken.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Gone Baby Gone (2007)
    [​IMG]
    Affleck als acteur vind ik altijd maar een balzak, maar na The Town toch wel interesse in hem als regisseur. Anyway, aangezien de rollen van Affleck vooral worden getypeerd door coolness rather than acteerprestaties, was het toch wel een lichte verrassing dat hij koos om een film te regisseren. Gone Baby Gone is daarmee zijn regiedebuut, en imo een zeer geslaagd debuut.
    Affleck kiest voor een ‘vertrouwde’ omgeving door Boston te kiezen. Door middel van extreem veel sfeer shots van de omgeving (vooral in het begin heeft vrijwel elke scene 2 of meerdere korte shots van de omgeving) probeert Affleck de film een (voornamelijk) grauwe sfeer mee te geven. Ik vind persoonlijk dat hij daar in geslaagd is. Boston komt echt over als een soort (sub)urban jungle, wat ook het uitgangspunt van Affleck moet zijn geweest. Verder komt de film totaal niet opdringerig over, en is het gewoon prettig om naar te kijken. Wie had dat gedacht.
    De cast is sterk ingevuld. Alhoewel de rol van broeder Casey natuurlijk neight naar nepotisme, is het de Afflecks vergeven aangezien Casey hier echt heel goed speelt. Dat kan helaas niet gezegd worden van Monaghan, die geen toegevoegde waarde heeft en van mijn part compleet had mogen worden weggelaten. Eenzame detectives doen het toch beter. Freeman valt ook tegen, maar ik kan die man dan ook niet uitstaan. Altijd hetzelfde trucje.

    Het verhaal is echter het grootste pluspunt van de film. Na verloop van tijd kreeg ik het gevoel dat het gebeuren nogal ongeloofwaardig was, of zelfs cliché (het stuk waar ze de woning van die pedofiel binnenvallen bv…). Juist op het moment waar ik dacht, ah dit kan bijna niet, bleek niet de film de schuldige, maar had ik het zelf bij het verkeerde eind! Deze dubbele plottwist is erg vernuftig en onderscheid de film toch wel van andere oppervlakkige thrillers. Dat de film wat worstelt met verschillende thema's is eigenlijk geen probleem. Moet zeggen dat het einde wel iets overtrokken is, maar ik kan de keuze hier ook wel waarderen.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  18. vozz

    vozz Je kat is je hond

    Berichten:
    330
    Leuk Bevonden:
    0
    Youth in revolt gekeken vandaag, met Michael Cera (grappig manneke).
    http://www.imdb.com/title/tt0403702/

    Film is bij vlagen erg grappig maar is hier en daar (imo althans) toch serieus, ik weet niet goed in wat voor genre dit thuishoort. Ik vond hem best wel lekker wegkijken. Cijfers geef ik niet graag aangezien ik dat lastig vind (zeker met cijfers achter de komma).


    Maar als het dan toch echt zou moeten is het toch wel een 7,24574982.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Requiem For A Dream gekeken. Als er een film die ik ook gezien hebt schreeuwt "Don't do drugs!" is het deze wel zeg. Damn.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Gister Layer Cake binnengehad..ga hem binnenkort wel ff checken, ben benieuwd.
    Zag laatst een stukje van Twilight, zijn dat nou zulke faalfilms? Graag met argumentatie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina