Center speaker Mijn opstelling is als optie C. Heb zelf erg scherp gehoor en ik heb totaal geen last. Probeer het is uit !
Ik zou ten allertijde 18mm MDF nemen 1. dit trekt niet snel krom! 2. je kunt beter schroeven in de zijkant (mocht dit nodig zijn) 3. Je meubel wordt in zijn geheel meer solide. (misschien een idee om je gehele achterwand naar voren te halen zodat je al je diepte kan gebruiken om je speakers en versterkers in te kunnen zetten zodat je 1 strakke wand hebt waar alles in verwerkt zit, dan kun je dus ook de tv in je wand laten vallen) succes!!!
Mja daar heb ik al aan gedacht, ik laat het echter toch zo Dit is het ontwerp wat het gaat worden. Misschien de plankjes voor de Xbox (onder TV) en de centerspeaker (bovenaan). wat anders. De meubel laat ik hoogstwaarschijnlijk zo. Er is alleen nog een kleine twijfel bij mij. Of ik misschien ook nog witte strepen over de achterste plaat trek. (die dan net als bij de meubel 12mm. terugvallen) Oh en ik denk dat ik de afwerking anders ga doen. Ik weet niet of houtfolie goed uit gaat pakken. Dus ik ga hem denk ik schilderen/spuiten. De kleur wordt iig donker. Zoiets op het plaatje, of misschien toch meer richting het zwart.
Wat nou, als je over een half jaar besluit dat je toch liever een keer op kamers gaat? Ik bedoel, je bent ouder als ik. Dat vroeg ik me even af.
Meenemen/ of hier laten Ik vind het vooral leuk om het te maken. Ik heb al een TV meubel die niet zo heel oud is. En de meubel staat sowieso niet vast verbonden met de plaat btw. Dus hij kan uit elkaar gehaald worden. Avans, net als Tommie
Die center is nog te hoog ! Zorg dat je center ongeveer gelijk zijn als de tweeters van je vloerstaanders. In ieder geval dat de center op ongeveer dezelfde hoogt komt als je oren terwijl je zit. Zoals op je tekening kan dit voor onnatuurlijke geluidseffecten zorgen.
Ik moet dan nog wel hout bestellen voor de meubel, het ontwerp is af en de verlichting is binnen Het ontwerp wordt btw (helaas) niet degene die ik al poste, er komt een extra laag bovenop. Estetisch minder mooi, maar ik wil er meer in kwijt kunnen. Ik ben echt blij met de verlichting, hier onder heb ik hem tijdelijk op mijn huidige meubel geplakt (3 meter zit er nu op ik heb er 5). Uiteraard kan je hem in nog meerdere standen en kleuren zetten (ook afwisselend) en is hij dimbaar. Ideaal met een afstandsbediening.
Ik heb ze besteld op deze site. Ben er blij mee. Het lijkt prijzig 70 euro. Maar je kan hier echt extreem lang mee doen. En je kan het werkelijk overal toepassen. Je kan ze zelfs in het water leggen.
Het hout is binnen. Keurig netjes op maat gezaagd! Echt perfect. En gratis! Gezaagd dan. Hout kosten zijn wel voor mezelf natuurlijk. Het is best wel een berg hout. Helemaal omdat ik ook nog rear-speaker stands erbij ga maken. Ik heb zojuist ook wat aan het hout gedaan. Morgen gooi ik de eerste foto's online!
# UPDATE 1 Materieel: De werkplek: De wandplaat en een setje hout voor de rear-speaker stands. (Net vetvrij gemaakt): Hier wat lijmtangen plus twee zijpanelen die ik gister heb uitgezaagd: Ik ga zo direct eerst maar beginnen met een van de speakerstands te verlijmen. Daarna ga ik die in de grond verf zetten. Vandaag hoop ik ook het voorste paneel te kunnen zagen. Dit moet echt met extreme precisie gebeuren. Ik post en upload de komende dagen meer updates/ foto's!
# UPDATE 2 Begin van de speaker-stands, het verlijmen van verschillende delen: Zodat alles netjes aansluit: Waardoor er zoiets uit komt: Hij is natuurlijk nog niet af want hij wordt aan beide kanten ook nog dicht gemaakt: Ik twijfelde eraan om hem eventueel te verzwaren met zakjes grind. Dit doe ik echter niet meer, ze zijn zwaar genoeg naar mijn idee. Ook heb ik het front paneel afgetekend: En niet het onbelangrijkste, een aantal delen in de grondverf gezet: