Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Psst Tom, kon jij nou Lightroom regelen misschien? Binnen een week kan ik het wel teruggeven als het moet.

Ik wil echt een keer beginnen met RAW, sinds ik mijn camera heb nog steeds nooit mee geschoten.

Beschamend gewoon :)

2. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    (& Guess wie er niet online was :c)

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die meneer kan niet plannen, en dan roept ie dat hij het druk heeft. Helaas..

@ Bonbridge, ik zal eens aan mijn pa vragen of we nog een licentie over hebben ;)

Ik ben vanavond met Bas (Gdzr) op pad geweest om wat strobist-opstellingen te testen, ging best goed. Resultaten komen snel online denk ik.
    Dinsdag een grote shoot in A'dam, heb er zin in!

Nieuwe portretten:

http://www.flickr.com/photos/tom_doms_photography/

Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
  4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Zo goed, zo echt =o

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Met wat voor een camera schiet jij Tom ?

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Of je krijgt te horen dat je oom in het ziekenhuis ligt en dan gaat dat toch echt voor......
    Fijn om te zien dat er zo wordt gedacht, dus het kan niet zo zijn dat ik het echt druk heb?

Maargoed, scarlett ik mail hem zo wel even, want via msn gaat toch niet werken dan.

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks!

Pss. Lightroom 3 is een aanrader! (beeldbewerkingsprogramma)

Sinds vorige week met een 50D ;)

Dat kan best, maar laat dat dan even weten. Afspraken niet nakomen is gewoon lullig. En een foto sturen, kost, welgeteld 40 seconden?

Sterkte met je oom man, niet fijn zoiets.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zegt de man die er enorm lang over heeft gedaan met het sturen van de groepsfoto van Terre rouge.

Maargoed, snap het wel maar op zo'n moment gaat dat effe niet door me heen en dan zit ik nou eenmaal zo in elkaar dat ik dan alleen maar op 1 ding focus en op dat moment is het mijn oom.

Heb je btw de 50D over gekocht nu? en was de shutter nu goed?

@scarlett, je hebt de foto in je mailbox :)

Laatst bewerkt: 5 feb 2011
  9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja, en daar heb ik van geleerd ;)

Jup, maar wel een andere body, via MP. Zo goed als nieuw. echt in nieuwstaat, nog geen 1000 kliks, echt tof. Strap en wat andere dingen zaten zelfs nog in het plastic.

EDIT: Jaa, testfoto met strobist-opstelling op locatie klaar! :

En?

EDIT2: ik ben nog teveel met kleurtinten aan het kloten, al zeg ik het zelf. mm

Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
  10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Net beeld qua compo e.d. Misschien dat ik de beeldhoek iets teveel achterover gekanteld vind, maar verder wel netjes hoor. :)

11. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dankje. De beeldhoek is expres zo gekozen, om de auto en jongeman wat imposanter te laten lijken zeg maar.

12. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Thanks! Ja, ik moest mn witbalans op kunstlicht zetten, dan was het gras gewoon wel groen en de rest zoals het eigenlijk hoorde :9

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Tof dat je zelf lering trekt uit je fouten :)
    Ben je een beetje spelenderwijs de wondere wereld van fotografie aan het ontdekken?

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je in RAW foto's maakt, maakt de witbalans niks meer uit. Dit kun je namelijk allemaal veranderen in Lightroom of Photoshop.

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jij weet al of hij een camera heeft die RAW ondersteunt en of hij Photoshop/Lightroom heeft? 8)

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Camera ondersteunt RAW ja, want ik weet wat voor gear members hier kopen, maar ik citeer:

;)

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wiseass.

18. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Nja, de camera is van mn oom geweest en die weet echt ALLES van dat ding af dus hij zei dat ik dat en dat moest, oke :+ Moet nog wel een hoop ervan leren, had m blijkbaar altijd op de moeilijkste stand staan (M) waarbij je alles zelf moet regelen. Av en Tv zijn t makkelijkst blijkbaar, maar ik vind t leuk om mezelf in t diepe te gooien :9

Heb ook geen idee wat dat RAW allemaal inhoudt, maar had m voor mezelf nog f beetje veranderd in Photoshop en toen zag t allemaal weer netjes uit :9

@Gdzr: Staat die foto bij je favorieten? :+

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah, op die manier. Ik kan je aanraden om inderdaad het meest de M-stand en Av en Tv standen te gebruiken. Dan leer je het meest! Op de fotovakschool zei mijn leraar altijd dat de P-stand de Paniekstand is, voor als je het écht niet meer weet :D

Veel fotografieplezier in ieder geval!

20. Remco

Remco Guest

Portret:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina