[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is iets wat ik vanaf de eerste seconde al zei, in strijd met rechtszekerheid.
    Heel makkelijk, degene die al studeren hadden nooit kunnen weten dat deze regel zou komen. Ook al heb je de afgelopen 4 jaar alleen maar bier gedronken en gefeest (en niet gestudeerd), dat doet er helemaal niet toe... jij ging er vanuit dat dat mogelijk was.

Als nu opeens de wet wordt veranderd ben je "opeens" een langstudeerder die 3k per jaar extra moet betalen. Dat kan nooooooit.

2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, idd dat had ik ook.
    Maar shin david had geloof ik gezegd dat het niet mogelijk was.

3. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik snapte eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom dit niet helemaal op het begin al door iedereen gezegd werd.:+

4. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Bron: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/...lumn/tissen/2011/articles/0107_1540_japan.xml

Het enige wat al die landen kunnen doen is door stoeien en misschien dat de economie weer langzaam herstelt of groeit, maar de staatsschuld groeit nog veel harder mee. Of terwijl, al zou de crisis herstelt zijn dan komt er nog veel grotere crisis aan en daar kan echt niemand meer aan ontkomen.

Hoe denken jullie hier over?
    Zal het ooit weer stabiel worden of zal het alleen maar erger worden?

Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  5. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Europa snel harde beslissingen moet nemen ten opzichte van de landen die het niet goed doen. Het kan niet zo zijn dat er enkele landen zijn die niet goed met geld om kunnen gaan en dat die dan andere landen mee de diepte in trekken. Dit is ook waarom Duitsland zo bang is. Zij hebben nog relatief weinig schulden en een groeiende economie. Duitsland is op het moment de anker in Europa. Nederland was altijd redelijk conservatief als het op geld aankwam, maar het voorgaande kabinet heeft echt met geld gegooid. Die enorme spike in 2008 als gevolg van de financiële crisis. Of het echt geholpen heeft? http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Staatschuld_nederland.png

Daarnaast wordt er nu wel zo mooi symbolisch over bezuinigingen gesproken, maar zo lang Nederland moet blijven bijleggen voor andere EMU-lidstaten die aan de rand van de afgrond staan zal de schuld alleen blijven stijgen. 26 miljard steekt Nederland in het noodfonds.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Het wordt alleen maar erger.
    Raar gebeuren eigenlijk, staatsschuld. Wat gebeurt er precies als een land failliet gaat dan?

7. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Hyperinflatie als ik me niet vergis. Ik weet niet precies hoe dat zit.

8. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Geld lenen kan niet meer van anderen landen dus de regering moet dan nog meer drastische maatregelen nemen. Door bijvoorbeeld grote deel van je pensioen in nemen, de mensen moeten nog meer belasting betalen, eigen risico van je zorgverzekering wordt zo hoog dat de mensen niet meer kunnen betalen, enz.

De mensen komen dan op een gegeven moment op straat te staan omdat ze dan ook hun huizen niet meer kunnen betalen...

idd :)

Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dat weet niemand ben ik bang. Heel de staatsschuld ed is een groot piramidespel in feite.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Niemand weet het dus? Mooi zo, ik voelde me altijd een beetje dom omdat is het niet wist. :+

Zou iemand me het faillisement van Japan kunnen verklaren. Ik zag Japan altijd als een land met veel export en zelfproductie. Volgens mij had de schuld iets te maken met de 2de wereld oorlog. Japan moest een deal sluiten om de oorlog te stoppen en daar kwam geloof ik ook een flinke lening bij kijken voor onder andere de opbouw van het land.

Ik heb best medelijden met dat land. Die Japanners werken zo hard, wonen allemaal in kleine hutjes en ze studeren ook nog eens fanatiek. Dit hebben ze absoluut niet verdient.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dat is toch belachelijk? Lekker bezuinigen op het eigen volk, maar wel miljarden in andere landen steken die zichzelf eigenlijk op de rand van de afgrond hebben gewerkt.

12. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel export absoluut, maar het bezit nagenoeg geen primaire grondstoffen en moet dus ook ontzettend veel importeren.

De Japanners zullen vast wel schulden hebben/gehad hebben bij Amerika, maar dat lijkt mij niet de enige reden. Bijna alle west Europese landen hadden schulden voor de wederopbouw. Het probleem in Japan is dat de economie al heel lang niet meer groeit met gevolg deflatie en een dure Yen. De overheid heeft tal van stimulatie pakketten geïntroduceerd, maar het helpt allemaal niet, met schulden als gevolg. Dit alles sinds de 'asset bubble burst'.

Japanners werken hard, maar zitten ook vast aan hun eigen tradities van onder andere "losing face". Je ziet steeds meer dat Japanse bedrijven voorzichtiger worden en niet meer zo innovatief zijn. Veel Japanse bedrijven nemen om die reden nu ook vaker hooggeplaatste buitenlanders in dienst.

13. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Hier is wel een interessante video over hoe het allemaal begonnen is.
    Voor studenten die economie studeren is het echt een aanrader om te kijken.

Dit is part: 1 van de 8.

Wat de bankers doen is zware oplichting, ze lenen geld uit die ze eigelijk niet eens hebben om zo van de rente te profiteren en dat doen ze al eeuwen lang. Ze creëren geld uit het niets waardoor het echte geld steeds minder waarde krijgt, op ten duur bestaat er meer digitaal geld dan echt geld.

14. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Er bestaat op dit moment toch al meer digitaal geld dan echt geld?

15. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Yup, en de schaal van echt geld en digitaal word alleen maar groter door de jaren heen.

16. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Het is weer flink raak in Egypte, het hele land ligt weer plat. :F:

17. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402

The lower class, financing the upper class...

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Ik vraag me nu dus af, als ik volgend jaar weer een nieuwe studie ga doen (dan heb ik al 2 studies achter de rug, allebei niet afgerond), of ik dan ook wel onder die regel val.

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Nou Mubarak, treed af gij! Duurt lang.

Laatst bewerkt: 10 feb 2011
  20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Die gaat echt niet zomaar aftreden, helaas.

Deel Deze Pagina