Ik vind juist dat oefenpotjes van Nederland de laatste tijd niet zo saai zijn. Die ploeg straalt gewoon het plezier uit van het samen spelen.
Allemaal weer van die vage, abstracte termen. 'Klankbordgroep technische zaken'. Ik wil weten wat hun taken in gaan houden. Zou me niks verbazen als Cruijff af en toe deelneemt en verder Boeve en Keizer zijn visie laat verkondigen. Maargoed, prettig dat ie terug is en z'n hand uitsteekt, voorlopig dan.
Het is naast Johan Cruijff al geniaal om Boeve en Keizer in deze posities te zien, Schoenaker ken ik eigenlijk niet of nauwelijks *shame* . Wel mooi om te zien dat deze oud voetballers alsnog een functie krijgen bij Ajax
Dit gaat nog een hoop gezeur opleveren dus. Edit, voor de mensen die er uitgebreid over willen lezen: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4
Waarom niet gewoon Johan als TD en Frank de Boer als hoofdcoach. \o/ Nee, even serieus. Het feit dat het er nu al beter uit ziet dan de vorige keer toen Johan Ajax ging helpen, schept veel vertrouwen. Ook al is nu nog niet echt duidelijk wat die technische commissie gaat doen.
Frank wil Danny Blind een technische rol laten invullen, of we daar blij mee moeten zijn.. nee niet echt.
Danny Blind is een goede TD, hij is alleen geen goede trainer, als TD deed hij het in mijn ogen wel goed.
Ik denk dat Daz ook doelt op het feit dat hij misschien niet helemaal neutraal die functie kan vervullen. Daley speelt niet voor niets opeens linksback. Natuurlijk Frank zal de definitieve 'say in the matter' hebben gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat Danny hem niet 'gepushed' heeft. Ik weet het ook niet hoor. Bij mij bekruipt me ook een raar onderbuikgevoel bij Danny Blind als assistent dan wel technisch manager.
Daley Blind is nog lang niet klaar voor een basisplek bij Ajax. Ten eerste zie ik hem elke wedstrijd enorme fouten maken. Ten tweede kan dat alleen maar erger worden aangezien hij nog nooit zoveel wedstrijden op hoog niveau heeft gespeeld. Zo'n jongen moet je rustig brengen. Zeker op een moeilijke positie als linksback. Daar zijn, in tegenstelling tot de plek waar bijv. Ebecilio staat, fouten gewoon fataal. Ik had het seizoen uitgezongen met Anita op die plek. Dat is misschien niet zijn beste positie, maar Anita heeft gewoon al meer ervaring dan Blind. Die maakt gewoon minder snel een fout daardoor. Je moet iemand hebben die constanter kan presteren. In dit geval zou ik dan kiezen voor Anita. Oh, en ik vind hem echt te traag. Hij heeft echt totaal geen snelheid die jongen.
Hij is ook gehaald voor jong PSV, hopelijk dat hij doorkomt maar vrees het zoveelste talent.... En trouwens, slechter dan Engelaar kan toch niet. Dus laat 'm maar aub doorstromen naar 't 1e elftal!