De Grote Voetbaldraad [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Engelaar is helemaal niet zo slecht, maar wordt door het publiek bij zijn fouten gewoon kapot gemaakt. Mooi om te zien dat andere mensen dan meteen de meningen van commentatoren etc overnemen en hem ook slecht gaan vinden. Niet direct naar jou gericht, maar wel naar de vele mensen die dat gewoon zeggen zonder er argumenten bij te hebben :F:.

Daarnaast speelde hij laatste keren best aardige wedstrijden, maar kan hij gewoon niet scoren. Strakke passjes en zette goede aanvallen op, speelde als een #10.

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Engelaar is zeker geen slechte voetballer, hij heeft gewoon een dip nu. En de supporters helpen daar niet bij.

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Engelaar is geen slechte voetballer, maar hij is zo traag als dikke stront door een trechter, dat werkt niet echt in zijn voordeel. Uitfluiten van de eigen spelers vind ik sowieso belachelijk...

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Leegloop dreigt bij Ajax aankomende zomer: Vertonghen, Vd Wiel en Eriksen staan schijnbaar op het verlanglijstje van Arsenal en Stekelenburg gaat mogelijk naar ManU. Dit alles zou dan rond de 68 miljoen moeten opleveren, waarvan Frank de Boer weer de helft mag uitgeven voor nieuwe aankopen. Eriksen zie ik eigenlijk nog niet vertrekken, maar de rest van die namen is zeker klaar voor een volgende stap.

Tainio is trouwens in de VS om een contract te ondertekenen bij NY Red Bulls. Die mag transfervrij weg. Staat op ajax.nl.

En zo zijn bijna alle breedte versterkingen van Jol van afgelopen zomer weer vertrokken. _0/

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Vertonghen VdWiel en Stekelenburg zijn ook wel toe aan de volgende stap denk ik. Laat Eriksen nog maar lekker even blijven...

Zal Stekelenburg nog het meeste missen van die drie denk ik , zo'n goede keeper vind je niet snel weer.

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad.

Hij is inderdaad langzaam, en zijn handelingssnelheid mag ook wel wat hoger, maar qua voetbal is hij zeker niet slecht. Neem de wedstrijd tegen Willem II (ja ik weet het, ze staan laatste :+), daar zie je wel hoe veel hij eigenlijk doet in zo'n wedstrijd, meer dan de rest. Elke aanval begon bij hem en hij creëerde veel kansen. Uitfluiten van de eigen spelers is gewoon kansloos, oprotten die """"""supporters"""""" (ja, zes aanhalingstekens :+).

7. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben echt pas sinds de laatste wedstrijd helemaal klaar met Engelaar. Hij fungeert alleen maar als tussenstation en toont totaal geen leiderschap met die aanvoerdersband. Hij zal wel in een dip zitten ofzo maar ik vind hem vooral de laatste wedstrijden erg tegenvallen! Maar ik zou nooit spelers van PSV uit gaan fluiten, vooral niet het hele team na bijv. een verloren wedstrijden of een achterstand bij rust, wat je vaak wel hoort!

8. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Vind engelaar altijd al een prut voetballer. Hij oogt zo laks en is heel sloom. Heb je toch helemaal niks aan!

9. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Engelaar ook niet de persoon die het team nu aan de winst moet gaan helpen. Dat hij kansen mist is toch niet zo'n ramp? Had je verwacht dat hij er 10-15 ging maken dit seizoen dan?

Psv kan het gemis van Affelay gewoon niet opvangen of rutten gebruikt hem niet( Bakkal). Als het dan niet loopt, proberen de supporters een schuldige aan te wijzen. Nu is dat Engelaar omdat hij een paar wedstrijden minder speelt.

Engelaar is niet het type speler die voor de creativiteit en doelpunten moet gaan zorgen. Kan Fredje niet gewoon Bakkal op 10 zetten, engelaar en hutchinson daarachter en dan Toivonen in de spits? Ik vind Toivonen ook niet echt sterk op 10.

10. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Enoh voor 4 miljoen? Verthongen 12 maar? Nee joh.

11. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Vind het eigenlijk wel een normaal bedrag voor Enoh, zo goed is die gast niet.
    Hij kan ballen afpakken en daar blijft het eigenlijk wel bij..

En zo mogen zichzelf gelukkig prijzen als ze 17 (!) miljoen voor Van der Wiel vangen.

12. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal Vertonghen nog het meeste gaan missen.
    Die gast is zo belangrijk en sterk in het veld.

En zolang er maar geen keeper ala Mulder of Isaksson op doel staat ben ik al blij.

Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Die keeper van Roda moeten ze dan halen.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Eriksen?!

Rest mag van mij gaan. Eriksen hoef je ook helemaal niet te laten gaan, als die andere spelers vertrekken heb je meer dan genoeg geld in de kas om elk bod af te wijzen. 15 Miljoen is ook een schijntje vergeleken met het bedrag dat je een zomer later kan beuren als hij zich zo blijft ontwikkelen.

Volgend seizoen:

Vermeer/Aankoop
    Toivimaki - Alderweireld - Chivu - Boilesen
    Bonevacia
    Eriksen - Lodeiro
    De Bruyne - Aankoop - Sulejmani

Vermeer/??
    Van Rhijn - Denswil/Toivimaki - Blind/Boilesen - Blind/Ligeon
    Van der Heijden/Anita
    Aissati - De Bruyne/Bouy
    Sulejmani/Ebecilio - Castilion/Usami - Usami/Özbiliz

Toegegeven, Usami en de Bruyne met name van youtube en "recensies", maar ze maakten in ieder geval een goede indruk en het gaat natuurlijk vooral om het type. Multifunctionele selectie.

Verdediging is wel wat onderbezet, misschien nog Mathias Jorgensen halen voor die reden of een ander talent. Seedorf zou ook een mooie zijn op het middenveld erbij. Vermeer krijgt de kans om zich te bewijzen, maar eventueel moet hier een andere keeper gehaald worden, je gaat echter geen keeper vinden die Stekelenburg direct doet vergeten. Rest mag vertrekken.

Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  15. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is meer dan genoeg voor hem hoor! Wel meer dan 12 miljoen willen vangen voor Vertonghen en dan over de zeik zijn als Heerenveen Bas Dost niet voor een prikkie wil verkopen aan Ajax:emo:..

16. Se7eN

Se7eN Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen Eriksen behouden, de rest is toe aan een stap vooruit. Stekelenburg, Vertonghen en Van der Wiel daar moet je minimaal 50 miljoen voor vangen. Vertonghen zie ik doorgroeien tot een echte topper, hij is snel, sterk, lang en goed aan de bal.

El Hamdaoui zal altijd problemen leveren dus die 6 miljoen moet je meteen pakken. Enoh is dit seizoen drama, voor 4 miljoen mag die ook weg.

Dan heeft De Boer zeker twintig miljoen te besteden.

17. Se7eN

Leuk Bevonden:
    0
    Chivu en De Bruyne komen echt niet naar Ajax toe. En Siem de Jong is een versterking voor Ajax als hij zijn niveau behaald.

Vermeer
    Anita - Alderweireld - Aankoop - Blind
    De Zeeuw
    Eriksen - De Jong
    Sulejmani -Aankoop - Ebecilio/Aankoop

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Welk niveau heb je het precies over? Die jongen kan helaas niets met een bal, mist handelingssnelheid, techniek, overzicht. In jouw middenveld zit veel te weinig voetbal. Sulejmani liever niet op rechts, te voorspelbaar.

En vind het nogal doemdenken dat Chivu en De Bruyne sowieso niet naar Ajax zullen komen. Ik snap dat sowieso niet, dat doemdenken, een poging wagen kan geen kwaad toch? Chivu heeft het ooit zelf aangegeven, als je zo'n jongen warm maakt om nog 2 seizoenen bij ons de verdediging naar een hoger niveau te brengen en als echte leider van het elftal terug te komen moet je toch een kans maken? De Bruyne zou ik niet weten, maar nogmaals het gaat met name om het type en een poging wagen kan je altijd. Helemaal als je kampioen weet te worden kan je die jongen toch proberen warm te maken voor een tussenstap bij Ajax.

19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dan, het grote geld uitgegeven was in ieder geval deze winter even voorbij. En 4,5 mil+Ajax-speler is gewoon een normaal bod.

20. Se7eN

Leuk Bevonden:
    0
    De Bruyne kan naar Engelse topclubs dan kiest hij heus niet voor een tussenstap dan kan je net zo goed een bod doen op Lukaku. Sulejmani op rechts als we geen kopsterke spits hebben. Als Dost toch naar Ajax komt dan een rechtspoot op rechts en linkspoot op links.

Voetballend vermogen hebben we voldoende maar met Lodeiro verliezen we direct als het om fysiek voetbal gaat. Daarom moet Ajax vooral lengte aankopen, type Strootman. Chivu zie ik pas over twee jaar naar Ajax komen, als hij al komt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina