De Grote Voetbaldraad [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Het middenveld wat jij opnoemt, daar worden we geen kampioen mee.

2. Se7eN

Se7eN Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben op dit moment ook geen middenveld waar we kampioen mee kunnen worden. We moeten een type Tiote aankopen en een controleur. Want het is chaos op het middenveld bij Ajax. Dan kan je wel namen als De Bruyne opnoemen maar die komen niet. Seedorf zal Stam achteraan gaan.

Type als De Bruyne die haalbaar is, noem ze maar op...

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Als Tiote wordt gekocht ga ik echt hard lachen :lol:
    Hoe kom je daar nou weer bij? Die gast speelt geeneens basis bij N'Castle...

Oja wacht, hij heeft natuurlijk een mooi doelpunt gescoord tegen Arsenal 8)

4. Se7eN

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben een breker nodig. Enoh is dat niet. Ik zeg ook type Tioté.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Oja Strootman precies hetzelfde verhaal...

Niemand wilde Tiote, toen ging die weg en nu wil Ajax hem?
    Niemand wilde Strootman, toen speelde die opeens bij Oranje en nu wil Ajax hem?

Ik hoop zelf dat je het onbenullige hierin ziet.

6. Se7eN

Leuk Bevonden:
    0
    Lees goed. Een type als. Ik zeg toch niet dat we hun twee moeten halen. Maar ik hoor graag suggesties die bij Ajax op het middenveld kan.

7. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik gewoon een laffe actie van die flapdrol van een Bert.
    Nam dan Strootman ook op in de selectie toen die nog bij sparta speelde.
    Buiten dat had die beter Jens Toornstra kunnen nemen.
    In die gast zie ik meer dan in een Strootman.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hij schijnt het wel goed te doen bij Newcastle hoor, maar dit terzijde.

:{ Siem in de basis in plaats van Lodeiro puur op basis van fysiek. Ajax moet helemaal niet mee willen gaan in dat fysieke voetbal. Sowieso het hele Nederlandse voetbal moet dat niet doen. Nederlandse clubs waren juist zo succesvol, doordat we beter konden voetballen, slimmer waren dan de tegenstander. Gaandeweg zijn we echter van die filosofie afgestapt en nu denkt iedereen dat je met 11 brede idioten een wedstrijd wint.

Het is cliché, maar kijk naar Barca...Het ultieme bewijs dat goed voetbal doorslaggevend is.

Helemaal in de Nederlandse competitie heb je amper fysiek nodig. In de huidige situatie wel, omdat het combinatiespel en de individuele kwaliteiten nog niet groot genoeg zijn om felle tegenstanders als Utrecht duizelig te spelen. De cruciale linie daarvoor is het middenveld en m.u.v Eriksen loopt daar te weinig van op ons huidige middenveld.

Enoh is daar een voorbeeld van. Die kan alleen maar in de weglopen. In de quote zeg je echter dat hij dat niet kan, wat kan hij dan wel?

De prioriteit, helemaal op het middenveld en de flanken moet per definitie liggen op voetballende kwaliteiten. Fysiek is natuurlijk niet een slecht iets, maar moet niet de voornaamste reden zijn dat je iemand opstelt. Wanneer je voetballend beter ben dan je tegenstander heb je geen kracht nodig om duels te winnen op het middenveld, goeie positionering, slim gebruik van het lichaam en timing compenseren dan zat. Een type Wilshere excelleert tegenwoordig meer in een controlerende rol en doet daar veel werk als stofzuiger, maar is hij groot/breed? Absoluut niet.

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat is precies wat ik wil, Toivonen in de spits en dan Bakkal op de #10 zetten. Hutchinson is een geweldige speler en moet zo blijven spelen, en dan Engelaar laten zakken naar écht verdedigende middenvelder. Dat lijkt me beter dan het rommeltje wat er nu staat (behalve Atiba _O_).

10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vind ik een gedurfde stelling (Toornstra > Strootman). Ik weet het niet, moet zeggen dat ik niet veel op Toornstra heb gelet. Laatste tijd is hij wat nadrukkelijker aanwezig en gaf vorige wedstrijd nog een prachtige pass die ik kan herinneren. Strootman is echter een lepe speler hoor. Sneijder was ook dusdanig onder de indruk van hem dat hij durfde te stellen dat hij er zeker van was dat Strootman bij een topclub in Nederland zal komen te spelen (en daar zal dan ook niet zijn plafond liggen verwacht ik).

11. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk ook dat Psv dan op z'n sterkst is. Maarjah, voor mij als ajacied is het te hopen dat Fredje lekker doorgaat met "zekerheidjes " inbouwen.

12. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Sneijder vind ik echt een dwaas die iedereen loopt op te hemelen als ze 1 goeie wedstrijd spelen.
    Kan me nog herrineren dat ie ook zoiets over Janssen van Twente had gezegt.

Toornstra speelt nu 15 maanden in de Eredivise en heeft imo echt grote stappen gemaakt. Strootman speelt er al wat langer in en heeft mij nog niet echt een sterke indruk gegeven (in de paar wedstrijden die ik van hem heb gezien) die ik bij Toornstra wel heb. Nu heb ik Strootman de laatste paar wedstrijden niet meer gevolgt moet ik eerlijk zeggen. Alleen tegen Ajax heb ik hem nog gevolgt en speelde die wel een perfecte wedstrijd.

We zien wel waar het schip strandt met deze 2 spelers.:9

13. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja wat moet je dan zeggen bij een interview?
    - "nee die Strootman is echt een lachertje, Bert is gek geworden"

:lol:

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Precies.

@Se7en, benieuwd naar je reactie :)

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Toornstra is echt een van de beste talenten die er rondloopt. Die gaat nog veel geld opbrengen voor zowel ADO als Alphense Boys.

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Vind het wel weinig voor Vertonghen zeg. Vind hem meer waard dan van der Wiel.

17. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Een antwoord als: Hij maakte een goed debuut.
    Niet gelijk: OMG IK DENK ECHT DAT HIJ ZO GOED KAN WORDEN LIK LIK LIK LIK KONTJE VAN STROOTMAN!

P.S.: Vanavond lekker naast me gold digger slapen incl. Johan Derksen!

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vermaelen was toch ook iets in de richting van 12 miljoen. Vind niet dat Vertonghen (veel) meer waard is

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Marktinflatie he :+

Stel je nou voor dat je al je spelers alvast een Engels paspoort zou aansmeren. Zou dat dan toegevoegde waarde zijn? _O_

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar ik trek ook een vergelijking naar van der Wiel, en niet naar Vermaelen. Oftewel, ik vind van der Wiel niet meer waard, dus die prijs zou gelijk moeten liggen. Of dat nu meer of minder is voor Vertonghen maakt niet zoveel uit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina