Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nog mazzel dan dat je er maar 1 vak van hebt. Bij mij heb je in de 3 jaar denk ik een stuk of 4-5 van dat soort vakken. ;) Ach de 1 vindt het interessant en de ander vindt het helemaal niks.
     
  2. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    leraar filosofie:emo:

    voor de rest houdt het volgens mij wel op...,
    ach, je kun dan wel met het gevoel leven dat je een echte wijsgeer bent.
     
  3. Commander J

    Commander J Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Woow, hoop reacties op mijn bericht...:p

    Yep, universitair. Ik moet er wel bij zeggen dat het een aparte studie is voor mensen die naast hun hoofdstudie filosofie willen studeren. Het duurt daarom ook korter: anderhalf jaar in plaats van de reguliere drie jaar. Het is ook de bedoeling dat ik volgend jaar in ieder geval een thesis ga schrijven die bedrijfskunde en filosofie met elkaar combineert.

    Filosofie is overigens vooral teksten (leren) lezen en standpunten en meningen van filosofen leren. Daarmee leer jij je eigen mening formuleren om dat zo in perspectief te kunnen zetten.

    Had afgelopen week nog een tentamen, met onder andere de vraag hoe universiteiten er in de middeleeuwen uitzagen en wat de rol van filosofie daarbinnen was. Dan kan je wel een heel lulverhaal ophangen maar grote kans dat het dan fout is8) Filosoferen is inderdaad nooit fout; begrippen, teksten of standpunten van anderen moeten toelichten wel;)

    Eén van de meest gehoorde vragen op het moment dat ik zeg dat ik filosofie studeer... Wat je zoal kan doen: op een universiteit (onderzoeker / docent / bestuurder) of middelbare school werken; de journalistiek in of bijvoorbeeld bij de overheid werken.

    Overigens denken veel mensen dat je als je filosofie hebt gestuurd, je verplicht bent iets te gaan doen wat direct daarmee gerelateerd is. Hier een quote van filosofie.gaanstuderen.nl: "De waarde van de filosofie wordt tegenwoordig ook bij de overheid en vooral in het bedrijfsleven erkend. Aandacht voor ethisch ondernemen of voor algemeen filosofische reflectie is allang geen zeldzaamheid meer."

    Mark Rutte heeft geschiedenis gestudeerd en is nu premier en Pechtold heeft kunstgeschiedenis en archeologie gestudeerd. Je kunt dus nog alle kanten op na je studie!
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Rutte en Pechtold zijn naar mijn mening ook nutteloze mensen. :+

    Dus je zult aan werk komen op basis van het niveau van je opleiding en niet op je productieve waarden of portfolio? Niet dat het erg is, ik denk dat de meeste mensen meer leren op het werk dan dat ze al die jaren op school hebben geleerd. Ik denk dat je alleen als starter het lastig hebt om aan een baan te komen na een studie Filosofie.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Hmm is opzich wel lachen, toch de theorieen van Locke enz. tegenover elkaar zetten? Wie hadden we nog meer? Tijdje terug voor mij. :+
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Daar was ik al bang voor. Niks voor mij zo te horen.
     
  7. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ethiek is wel een interessante tak van de filosofie. Daar kan je heerlijk over discussiëren.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Wat dacht je dan, beetje slap ouwehoeren? :+
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Met een glaasje sterke drank en het liefst nog een sticky erbij! _O_
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Geef mij een fles sterke drank en ik filosofeer(slap ouwehoer) met de beste mee.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Bedoel je niet ''Dus je kunt altijd nog de politiek in" :+
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dat vind ik onbegrijpelijk, incompetente nitwit dat wijf.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En dat maakt haar dus een politicus.

    Politici met kennis weet ik er niet zo veel van. Ik weet alleen dat Wouter Bos 2 universitaire opleidingen(Economie en Politicologie) op cum laude heeft afgerond.
     
  15. Commander J

    Commander J Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is redelijk vaak zo denk ik. De helft van al die theoretische dingen die ik op de universiteit leer, zal ik later toch niet meer gebruiken..

    Je laatste punt klopt volgens mij deels, afhankelijk van wat je onder 'lastig' verstaat. Een wat ouder onderzoek van Elsevier uit '98 laat zien dat filosofen binnen 9 maanden een baan hebben; economen binnen 5 maanden.

    Haha, was misschien een betere opmerking geweest:+

    Jan Kees de Jager heeft anders ook flink gestudeerd:

    "De Jager studeerde aan de Universiteit Nyenrode waar hij in 1990 een Bachelor of Business Administration behaalde. Daarna studeerde hij aan de Erasmus Universiteit waar hij in 1994 zijn doctoraalexamen behaalde in twee afstudeerrichtingen, namelijk sociologische economie en bedrijfseconomie. Ook studeerde hij in 1996 af in Nederlands recht aan dezelfde universiteit."

    Bron: wiki
     
  16. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Dr. Uri Rosenthal

    1957 - 1963: Gymnasium in Den Haag
    1963 - 1970: Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam
    1978: Promotie in de politieke en sociale wetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam

    Maar de studie is ook niet alles. Ken mensen die MBO hebben gedaan en vele malen slimmer zijn dan HBO'ers of WO'ers die ik ken.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  17. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Impossible.
     
  18. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    waarom deden die MBO'ers dan geen WO?:+
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Luiheid op de middelbare waardoor je 'slechts' een mavo diploma gehaald heb.
    Zo is het bij mij ook gegaan. v/d havo afgetrapt, toen maar Mavo gedaan, toen van school getrapt.
    Uiteindelijk maar MBO gaan doen en nu op het HBO.
     
  20. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Je doet nu HBO, dus val je niet meer bij die groep MBO'ers, of wel?:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina