Het is gewoon bewezen dat clubs, zeker nog opkomende als Twente, nooit een tweede seizoen geheel stabiel kunnen zijn zonder terugval. Je ziet dat het spel ook steeds slechter wordt naarmate het seizoen vorderd.
Als ik kijk naar kwaliteit, zelfs zonder Reis, denk ik dat je met dit PSV kampioen moet(!) worden. Zeker met de ervaring die PSV heeft. Als ik kijk naar de resultaten en het voetbal vind ik PSV stabieler dan Twente. Als je kijkt naar de laatste wedstrijden van PSV zie je dat ze na het vertrek van Afellay een nieuwe weg in zijn geslagen. Meer collectief voetbal, meer strijd en minder het laffe voetbal van welleer. Constante dominantie en aanvallende intenties hebben de boventoon. Twente gaat nog steeds op de zelfde voet verder als voor de winterstop, met steeds nauwere overwinningen. Hun basis staat goed, maar dit geluk stopt op een gegeven moment.
Als ik ga kijken naar puur het spel dat op de mat wordt gelegd. Is dat van Twente te naief en van PSV aanvallend, maar onscherp.
Wanneer bij PSV de scherpte/vorm terugkomt (wat langzaam gebeurt) zie ik ze de eerste plaats niet meer uit handen geven. Twente zie ik de komende wedstrijden zeker punten verspillen wanneer ze niets veranderen.
@Siemen
Twente had ook kunnen verliezen gisteren. En vorige week ook. Dit houden ze geen eeuwen vol.
Laatst bewerkt: 13 feb 2011