[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mijn potlood komt gewoon precies óp de 50 Plus partij uit. 8)

Maar wat een vervelende vragen. Van een groot aantal heb ik te weinig achtergrondkennis om een gefundeerde mening te uitten. Hoe moet ik nou weten of de tuinbouw mag worden uitgebreid? Ik heb geen idee van de situatie nu.

Deze stemadviezen zijn zo lastig, want je lijdt toch aan tunnelvisie. Ik betrap me er telkens op mijn antwoorden alleen te vergelijken met de partij waarop ik wil stemmen. En dan probeer ik hun standpunt te begrijpen in plaats van naar andere te kijken.
    Tja, tja, mijn stem wordt toch vooral een stem voor de 1e kamer in plaats van de provincie.

2. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb ook even de test gedaan en de potlood komt behoorlijk in de buurt van D66. (Ik woon overigens in Zuid-Holland.)

Laatst bewerkt: 17 feb 2011
  3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Die stemwijzers zijn inderdaad pure bullshit. Als je een overwogen keuze wilt maken, lees dan de verschillende partijprogramma's door waarin de plannen worden uitgelegd en volg de debatten. En zelfs daar heb je vrij weinig aan, want die programma's zijn vaak beknopt en de argumentatie van de standpunten is erg beperkt, en tijdens een debat laat het publiek (ook 'jij en ik') zich gewoon beïnvloeden door retorische trucjes enzo.

Daarnaast weten wij als leken, zoals Matrix aangaf, van een groot deel van de standpunten eigenlijk niet echt wat het beste is voor... ja voor wie? De gemeente, de provincie, het land, jezelf... noem maar op. Als je daarover een fatsoenlijke mening wil vormen, moet je gewoon wetenschappelijk onderlegd zijn in het specifieke gebied.

En zou je aan al die zaken toch voldoen, dan kom je uiteindelijk toch nog 'bedrogen' uit. Want de partijen die doen niet echt beloften, maar geven meer ideeën. En als uiteindelijk de winnaars om de tafel gaan zitten, dan moeten al die ideeën en beloften worden samengesmolten tot een uitvoerbaar beleid...

4. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
  5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin zeg die standpunten altijd bij Provinciale Staten. Inpolderen van bepaalde dingen, het plaatsen van windmolens, etc. Ten eerste boeit het me weinig en ten tweede is het voor mij moeilijk om te weten wat daar nou de beste oplossing is, want dat zijn wel erg concrete vragen.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik zit gewoon echt precies tussen PVDA, D66 en 50+ Partij in :lol:

Ik vond het inderdaad kutvragen. Ze gingen ook te lang door over bepaalde onderwerpen.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Andere provincie he ;)

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Valt toch niet.

Enige wat je hiermee berijkt is dat er de komende 3 jaar niets meer gebeurd. Toppie.

Zolang hun een meerderheid hebben en in de 2de kamer kunnen ze blijven.

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    "De provincie moet druk uitoefenen op Duitsland om de Awacs-basis in Geilenkirchen te sluiten."

Hoe moet ik hier nou een mening over vormen, wat maakt mij nou die stomme Awacs uit..8)?

edit: [​IMG]

hmm.. Mijn alleerste stem gaat waarschijnlijk naar D66.

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Grappig, vraag me af hoe ze dat gaan doen met al die joden...

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik snap echt niet hoe ze bij die kieswijzer aan hun posities komen. De PVV is op sociaal-economisch vlak net zo links als de SP, alleen hun asielbeleid zou je "rechts" kunnen noemen. En toch staan de PVV en de VVD erg dicht bij elkaar, terwijl ze niet enorm veel standpunten delen met elkaar.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    sry.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is op basis van een aantal punten voor de provinciale verkiezingen.

Maar kieskompas bepaalt zelf wat links, rechts, progressief en conservatief is. Ik zie het ook meer als de mening van kieskompas. Ik beschouw me zelf als progressief maar heel veel van die progressieve punten spreken me absoluut niet aan

Ik ben nu bezig met een opdracht voor school. Ik moet hiervoor ff onderzoek doen naar de belangen van alle partijen. Het onderwerp is de bezuiniging en boetes voor langstudeerders.

Dit is wat ik momenteel heb. Hopelijk hebben jullie nog wat punten dat ik kan toevoegen. Bronnen zijn ook handig!

15. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Het puntje 'Scholen' moet Universiteiten en Hogescholen zijn neem ik aan. En het klopt helemaal niet want de boete voor de Unis en Hogescholen per langstudeerder is onlangs afgeschaft, waardoor je hele punt daar in de mist gaat.
    Ook is het niet beargumenteerd waardoor de waarde van het diploma achteruit gaat. Ik zou zelf juist zeggen dat de waarde omhoog gaat, aangezien er minder mensen in verhouding zullen afstuderen.

Bron

Ook snap ik het puntje niet helemaal waarom er minder buitenlandse studenten gaan studeren in Nederland. In het buitenland is een systeem waarbij je van de universiteit wordt gekicked als je niet presteert heel normaal, dus als zij teveel vertragen in Nederland dan hebben ze wel een groter probleem dan die 3000 euro. Bovendien zijn ze eerder afhankelijk van subsidieregelingen uit eigen land en hulporganisaties binnen Nederland die hen ondersteunen.

Laatst bewerkt: 18 feb 2011
  16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben al klaar met de opdracht. Gelukkig had ik zelf ook al die punten aangepast. Maar toch bedankt! :b:

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Noord-Holland =( Ik ga verhuizen...

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blame Volendam.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Stem dan nog wel even op mij voor je verhuist ;)

R.Rommel lijst 1 plaats 26 O-)

20. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geweldige tolerantie weer...:F:

Alles moet eerlijker. PvdA

Laatst bewerkt: 1 mrt 2011

Deel Deze Pagina