Ik ben inmiddels een kleine maand terug van 3 maanden backpacken dus tijd voor een kick!
Ik ben mijn ‘afdaling’ begonnen in Cairns. Via Magnetic Island heb ik vanaf Airlie Beach een 3 daagse boottocht gemaakt op de Whitsunday Islands (een eilanden groep in het great barrier reef) wat super vet was!
Had nog nooit eerder gedoken en dacht dat het niet zo makkelijk zou zijn. Dat viel alleszins mee! Na een paar oefeningen in ondiep water ga je gelijk onder water en voor je het weet zit je op 12m, wat de maximale diepte is voor onervaren duikers. Uiteindelijk ben ik 4 maal afgedaald naar het rif waar haaien, schildpadden, nemo’s en roggen ons op wachtte. ’s Avonds vanuit de jacuzzi op het dek naar de ondergaande zon kijken…. Super relaxed! \o/
Daarna met 4 andere backpackers (2xNL en 2xZweden) 2 dagen een jeep gehuurd voor op Fraser Island; het grootste zand eiland ter wereld. Dit was naast het great barrier reef het mooiste van wat ik in Australië gedaan heb; met 100km/h over het strand en door de bossen rossen met een jeep.
Vervolgens ’s nachts rond een kampvuur aan de goon (
) elkaar sterke verhalen vertellen en daarna slapen in een tent in de duinen.
Vervolgens via Steve Erwin’s Australian Zoo en Nimbin naar Byron Bay afgezakt. Byron Bay was erg relaxed. Super mooi surf strand en de hele stad ademt de relaxte surf-sfeer uit.
Leuke kroegjes en een mooi hostel mét jacuzzi voor de ontspannende avonduurtjes. Steve Irwin wordt aanbeden als een god en Nimbin is overrated; in Amsterdam kan je makkelijker (en vooral goedkoper!) wiet kopen… Maar toch was het wel leuk om een keer gezien te hebben.
Vervolgens via Sydney naar Christchurch, Nieuw Zeeland gevlogen. Op het zuider-eiland heb ik een rondje tegen de klok in gemaakt. Het noorder eiland ben ik van het zuiden (Wellington) naar het noorden (Auckland) over getrokken. Nieuw Zeeland, vooral het zuider-eiland, ziet er precies uit zoals in de LOTR films; kale bergen en weidse vergezichten afgewisseld met regenwoud en super mooie en grote blauw/groen/turqouise meren. Het noorder-eiland is wat dichter bevolkt en wat groener. Zuid is vooral leeg/kaal en erg rustig. Kan er wel veel meer over vertellen, maar de foto’s spreken boekdelen…
In de spoiler paar (van de vele, vele) foto’s (56k warning
)
Helaas moest ik weer terug ivm werk, maar ik ga 100% zeker nog een keer terug om de outback te zien. Als ik niet terug had gemoeten, zou ik het echt niet erg vinden om in Sydney te blijven. Wat een relaxte stad is dat!
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel...
Klik om te vergroten...