Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Gakkie ;) ik heb héél dit topic doorlezen, maar nergens verteld er iemand op welk level hij/zij deze Risen beëindigde !
    :'-(
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, sorry. Ik dacht dat ik het wel ergens geschreven zou hebben. Heb et Risen nog ff in de PC gedaan, maar het spel staat al niet meer geinstalleerd. Heb geen zin het helemaal weer te installeren, anders had ik ff voor je gekeken.

    Als ik gothic/arcania volg, dan kom je zo rond de level 30 uit ...
     
  3. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb reeds veel uren Risen gespeeld en nu ben ik level 11 (ik denk bijna level 12). Nog stees in hoofdstuk 1 (zover ik weet). Ik ben nog steeds een "recruit". Heb quests gedaan voor de farm, de bandits en enkele algemene "world" quests ook. Ben dan gepakt en naar de Monastry gebracht. Heb daar heel wat quests gedaan en kon ook daar toelating krijgen om uit de Monastry te wandelen ... Ben nu in Harbor Town geweest en daar quests aangenomen (maar nog geen opgelost tot dusver) en kon zomaar Harbor Town verlaten (kreeg toestemming van de guard aan de poort!).
    Op deze manier kan ik alles rustig bekijken en hoef ik nog niets te beslissen (welke faction ik zal joinen zeg maar).
    En op deze manier wens ik ook Risen verder te spelen zolang ik kan. Veel verkennen en monsters doden ... sommige kan ik nog niet aan, zoals schorpions en Donderhagedissen bijv. ...en een volgende speelronde wil ik dan wél sneller een keuze maken.
    Ik heb ondervonden dat het opbouwen van de skill in een bepaalde wapensoort (vb sword) zeer de moeite loont! Als ik NU zou beslissen opnieuw te beginnen dan zou ik minder leerpunten in dexerity of strength investeren en méér in sword expertise! Ook in Alchemy dan om zo potions te kunnen maken die mijn dexerity en strength enz ... permanent kunnen laten stijgen! :)
    Ik ben nu op zoek naar een trainer die me "Prospect Ore" kan aanleren ...

    Alles bij elkaar vind ik deze game werkelijk machtig!! Ik ben heel blij dat ik Risen een extra kans heb gegeven!!
    Pluspunten :
    * in Risen is het dragen van een "schild" écht zinvol! Ook al kan ik ook met mijn zwaard afblokken, als bijv Gnomes met spullen naar me gooien en ik blok af met m'n wapen heeft dat geen enkel effect, wél met een schild !
    * de sfeer is heel goed en de grafische aspecten bevallen me prima. In Risen heeft het ook écht zin om af en toe een fakel aan te steken! In Oblivion gebruikte ik die amper omdat ik genoeg kon waarnemen in dungeons zonder fakkel. Maar ik vind het een gedoe met fakkels, dus gebruik ik ze weinig.
    * De Gameplay is heel goed en begin het systeem van Trainers gewoon te worden. Is inderdaad een realistischer systeem dan in Ego Draconis en andere RPG's, al mag een RPG best fantasievol zijn en dus zijn trainers géén must in elke RPG.
    * Hardcore: erg lastig te verslagen monsters etc .. dat waardeer ik ook wel enorm, zo'n stevige uitdaging ! Ik save vaak en dan is het helemaal niet zo erg om stuk(je) opnieuw te moeten doen!
    * Realistisch is ook de "damage" die je opdoet als je valt! En hoog vallen is werkelijk dodelijk hahaha ... heb er zelfs een archievement mee gewonnen LOL !
    * Ik speel op de Xbox en vind alles heel duidelijk (menu's, interface) ...
    * Veel en leuke quests! Love it!
    * Mooie wereld en heel veel variatie op dit eiland! Goede sfeer en geluiden en muziek !
    * ... en ik vergeet vast nog heel wat dingen te vermelden ... !

    Minpuntjes:
    * TE gevoelige camera, vooral lastig tijdens de combat
    * De Manual kan écht wel beter, iets uitgebreidere uitleg ! Men had tenminste mogen vermelden "hoe" je kan pauzeren! (enkel als ik mijn "knapzak/inventory" open gaat de game in pauzestand, niet als ik een map of mijn stats bekijk!)
    * RPG element ontbreekt om ZELF bepaalde statistieken per level te kunnen aanpassen, zoals dexerity, strength, wisdom, mana en health ... OF je moet er véél leerpunten aan spenderen ten koste van skills die zeer zeker nodig zijn zoals sword training bvb (of een ander soort wapen). Dit is niet echt een MINpuntje, maar ja, ik ben andere RPG's gewoon en mis dit een beetje. Het Risen systeem bied in dit opzicht wat minder vrijheid. Mits de overige RPG-elementen me wél goed bevallen maken die het helemaal goed !

    Conclusie: Risen wil ik (voor op m'n Xbox) minstens een 8/10 geven! Maar heb Risen nog niet uitgespeeld en dus kan deze score nog dalen of stijgen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb meermalen in dit topic aangegeven dat je zsm een weapon expertise moet pakken en daar al je punten in stoppen :)

    Niet mee eens! Dit is juist imho een van de meer hardcore elementen in de game. Ipv gewoon via een menuutje str te verhogen, moet je langs een trainer en dan leer je iets, waardoor je of streker wordt (str) en beweeglijker/doeltreffender (dex).
    Het loont absoluut de moeite points in str te kopen als warrior, aangezien dit direct de dmg verhoogt. In het spel kun je dmv alchemy ook permanent stat postions maken, waaronder potions die permanent +5 str geven. Er zijn geloof ik precies 13 planten in de game, die je nodig hebt voor deze potion! Je kunt dus maximaal 13 +5 str potions maken. En dan nu de crux; trainers kunnen je maar maximaal tot 200 str trainen. 200 is echter NIET de max van je character! Als je voor de 200 potions neemt ter verhoging van je str dan ontneem je jezelf de mogelijkheid om echt een hoge str stat te krijgen. Je moet (heb ik gedaan) eerst je str tot 200 trainen bij trainers en pas DAN de permanent stat potions nemen. Dan kom je tot een str ver boven de 300!
    Daarmee was ik echt onverslaanbaar op het einde :D _0/

    Dit geldt natuurlijk ook voor andere permanent stat potions!
     
  5. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook bijgezet dat ik het niet echt een minpuntje vind, maar dat ik "anders" gewoon ben ;)
    Ik hoef ook niet onverslaanbaar te zijn op het laatst ... van mij mag de game tot op het laatst hardcore blijven :D
    Maar toch erg bedankt voor de tip Gakkie :) over die trainers die max tot 200 strength/dex .. trainen ... Ik heb in totaal nog maar 1 potion ingenomen dat + 5 strength gaf én dat potion heb ik dan nog gekregen ook als reward voor een quests in de Monastry.


    Nog een pluspunt vergeten:
    * ik vind de herspeelbaarheid ook heel sterk van deze game! Ik heb steeds de neiging om een nieuw karakter te starten ... lol .... dit aspect zit dus ook goed !!

    Vraag:
    Maar hoe "zie" je welk effect je strength heeft op de Damagewaarde van wapens? Ik kan de damage van elk wapen wel zien in mijn inventory, maar kan ik ook vinden "hoeveel" die damagewaard verhoogd is nadat mijn strength is verhoogd?
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik een "Illusionspell" vinden/kopen of stelen? :+

    EDIT: ondertussen die spell gevonden!
    Ik ben weer een heel pak verder in Risen, al vééél uren in het spel (gemakkelijk 40 uren) en nogmaar level 15 nu. Maar veel exploren, doe ik heel grondig ... heb al 17 "Hero's Crowns" plantjes gevonden!! (ik dacht te hebben gelezen dat iemand zei dat hij er max maar 15 kon vinden?) Niet dus ;)

    Het eigenaardige is wel dat ik er maar niet in slaag om met een shovel schatten op te graven ! Mogelijk heb ik een "bug"? Maar ik heb mijn Xbox eens aangesloten op een high speed internetconnectie en toch géén update/patch voor Risen.
    Toen ik Arcania wilde opstarten kreeg ik meteen een melding voor een update, dus ik weet dat mijn internetverbinding goed werkt :) ...

    Of moet ik toch eerst een online profiel aanmaken en naar Xbox Live gaan om patches/upgrades te kunnen downloaden van games die ik in de winkel heb aangekocht?

    Ik ben dus level 15 en nog steeds een Recruit. Ik ben nog niet eens grondig Harbor Town gaan exploren en vele quests al geaccepteerd daar, maar dus nog vele quests te gaan om op te lossen :D
    Ik heb nu een 70-tal quests opgelost en nog zeker een 20 tal open en er zijn er nog meer naar ik vermoed :).
    Graphics: ik vind deze in Risen heel mooi en sfeervol, lekker creepy donker hahaha ... soms iets té donker, maar alles "went" hahaha ....
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  7. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een "truk(je)" om die schorpioenen in een temple ruïne dood te krijgen? Die maken me in geen tijd een kopje kleiner :mad: .... Hun gekromde staart lijkt mijn held langs bovenaan achter z'n hoofd te bijten ofzo ... en is snel ook !
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, kan ik me niet meer herinneren, ook niet dat ik er moeite mee had. Ik denk dat je gewoon eerst nog naar andere areas moet gaan ...
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha, oké.
    Ander vraagje:
    enig idee of de "loot" (allemaal of gedeeltelijk?) random loot is in kisten?
    Voorbeeld: ik kan bepaalde ringen vinden met een skillpunt in "Sneak" of "Acrobatics" enz ... zouden deze "random" zijn of net niet?
    In geval deze NIET random zijn kan ik een volgende speelsessie mijn leerpunten beter spenderen (meer en sneller in strength ipv Sneak bvb) ...
    Maar goed, het is nu wel oké zoals het is... fun en spannend dit spel! :) Blij dat ik risen en extra kans heb gegeven !! :)
     
  10. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    ben nu tw2 aan het spelen maar op een of andere manier trekt dit me ook wel als ik dit allemaal lees. ik ga hem wle een kans geven. als ik klaar ben met tw2 ga ik deze zeker aanschaffen... de winter is voor mij echt rpg tijd ^^
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik kan je Risen wel aanraden. ;)

    Vraagje aan degenen die Risen al gespeeld hebben:
    ik meende te hebben gelezen dat er in Risen ook mogelijkheden zijn om te Teleporteren, niet?
    Waar kan ik vinden hoe dit teleporteren werkt? Of is dit een NPC die me dat aanwijsd of moet ik daarvoor eerst aangesloten zijn bij een Guild?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  12. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    ik denk ook dat ik na tw2 ook wel toe ben aan wat moeilijks. tw2 is heel leuk alleen vrij simpel tot nu toe.

    hoe is het met de gear in risen? zijn er veel soorten armor en wapens etc?
     
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Wapens zijn er wel wat soorten, maar ook niet zo heel veel en armor is wat teleurstellend wel, maar ja, ik ben ook nog niet klaar met Risen, dus ... Op vlak van "loot" dat "equipment" bevat zit er in de Dragon Knight Saga (Divinity II) veel meer in !
     
  14. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand ?? :'-(
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    je krijgt vanzelf transport-stenen in het verhaal.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Lijkt meer Fable dan Risen nu......


    Risen 2: Dark Waters official website up, first screenshots


    A sequel to Deep Silver’s Risen is in the works, apparently.

    Known as Risen 2: Dark Waters, the game seems to be a pirate-themed fantasy RPG and might not have any connections with its predecessor.

    Although, there’s absolutely nothing known about the game right now, the first screenshots of the game has also crept up and they do hint strongly that you’re going to be a pirate in the game.

    Piranha Bytes have also put up an official website for the game and you can expect a formal announcement soon.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Yes! Nice! Risen is echt een ondergewaardeerde RPG...
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat absoluut , en de 360 versie was speelbaar maar vergeleken met de PC versie gewoon belabberd. Grafisch had de game veeeeel beter gekunt, maar toch desondanks dat heb ik echt genoten van de game. Dus beter komt deze ook gewoon naar de consoles maar laat Piranha Bytes gewoon ZELF de consoleversie maken of iig een studio die het echt een waardige port maakt.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wizarbox schijnt de port te verzorgen. Zij hebben ook voor de PS3 (en 360?) port van Venetica gezorgd.

    [​IMG]

    Misschien handig als er een topic voor wordt gemaakt? ;)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Venetica?!!!! Oh my.....hopelijk komt het wel goed dan. Maar 80 % klaar? Daaamn...dan kan die nog wel eens dit jaar komen, tjezus..als dat zo is, ....dan is dit echt RPG heaven dit jaar, was het eigenlijk al :)

    En inderdaad een nieuwe pagina is wel zo nice maar ik heb geen flauw idee hoe.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2011

Deel Deze Pagina