Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Vervelend dat je niet met twee losse softboxen kunt werken, dan zou het heel simpel zijn. Nu denk ik dat je nog wel schaduwen krijgt links. Je moet je piepschuim trouwens niet in zo'n rare hoek zetten, gewoon een lang stuk dat je dan zeg maar schuin neerzet.

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Niks te doen op stage, dus even wat foto's bewerkt.
    Hier de eerste 3 van Bosnië, vind ze niet speciaal maar wel "aardig"

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind die eerste wel fijn hoor! :)

4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Looks nice! Vooral die tweede :3

5. JeePee

JeePee Guest

Vandaag in Spa (België) naar de Boucles de Spa geweest. 330 foto's geschoten :)

6. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Mooie foto's hoor JP! Zijn mooi scherp geworden.

7. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    leuke foto's JP. Jammer dat ze redelijk statisch zijn. Heb je ook foto's waar meer snelheid inzit?

ik heb net even ge-experimenteerd met de instellingen. Ik kan de flitser id niet vertragen maar kan elke flitser los instellen qua flitssterkte, nu een kwestie van testen, testen en testen...

8. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanmiddag een oude polaroidcamera ophalen \o/:D

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nusti, laat je niet afschrikken door iemand die over boekjes lezen begint te praten. Probeer het overbelichten gewoon is rustig, en is het resultaat niet naar wens kan je altijd nog door naar een opstelling met flitsers. Ik kan je aanraden gewoon puur een bodem en een achtergrond te hebben. Dus geen zijkanten. Je kan je product zelf draaien om van alle hoeken te fotograferen en je kan dat je instellingen grotendeels bewaren.

De lichtcorrectie is een kwestie van experimenteren. Mijn product was grotendeels zwart en met een aluminium front. Ik ervaarde dat ik bij de aluminium front een stuk minder moest overbelichten dan bij de zwarte zijdes. En let wel eh, het overbelichten doe je om de achtergrond mooi wit te krijgen, in plaats van grijs (al dan niet met naden etc.). Dus zodra je dat behaalt heb hoef je niet extra over te belichten.

Anyway, probeer het. Bij mij was het resultaat zeer goed. En dan zeg ik niet dat het niet beter kan met een mooie flitseropstelling, maar de mensen schaffen niet voor een eenmalige shoot een serie flitsers aan. Aantasting van het product was bij mij niet te zien, dus dit lijkt me per camera, fotograaf en vooral product afhankelijk.

De foto's die ik gemaakt heb kan ik niet laten zien omdat het prototypes betreft die niet zo vrij verspreid mogen worden. Maar die prototypes zijn ondertussen bijna afgemaakte producten en zullen dan ook rap weer de fotostudio in gaan en ze/we gaan nog iets leuks met een forum member doen. Maar dat komt vanzelf hier.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    |Filmpje maken zeker.. :+

11. JeePee

JeePee Guest

Niet echt. Alles met nogal korte sluitertijd geschoten. Vond de foto's te veel vervormen als ik mee bewoog met een langere sluiter. Kwam misschien omdat ik nogal dichtbij stond. Deze zijn iets minder statisch:

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat bedoelde ik. Succes hé!
    Ik ben zelf gister ook even bezig geweest met productfotografie, maar dat is moeilijker dan dat ik inschatte (met 1 flitser + interne flitser)

Tof! ik heb zelf een roze-grijze. Succes met het vinden van papier though. Die nieuwe lichtingen zijn vrij snel uitverkocht overal :mad:

Laat Gdzr maar praten joh, haha

Ik ben benieuwd trouwens Pim !

---------------------------

Vandaag trouwens gefungeerd als belichtings-assistent bij een fotoshoot met vintage kleding, was een leuk dagje :D

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
  14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    je moet even opzoeken welke film erin gaat, ik gok de sx-70...

edit: oh fout, de 600 film. Relaxt, die zijn nog best veel te koop.

er zit een schuifje op waardoor het laatje open gaat, daar stop je de film in en je bent klaar.

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Gaaf!!!

De 600 film is niet zo heel goed te verkrijgen hoor, althans de kleurversie dan.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    beter dan de sx-70 :+ Iedereen met een sx-70 camera kocht filters om vervolgens 600 film te kopen en te gebruiken.

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Lekker hoor die Polaroids!
    Wil zelf binnenkort nog met lomografie gaan beginnen, dat vind ik ook zoiets cools.

Hier nog een Pano van Sarajevo in avond:
    Stitched van 14 foto's

18. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Die is wel nice:)

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Knettertofkes.

Met Lomo ga ik ook meedoen, samen Lomodagjes maken?

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7

En Tom zeker dat we Lomodagjes gaan doen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina