1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ga-dan-meer-geld-sparen.
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Mijn schoonmoeder is op dit moment op zoek naar een nieuwe PC.
    Ze heeft nu nog een PC waar volgens mij Windows 3.11 nog moeilijk op draait.. Nu is dat ansich geen probleem, want hij doet wat hij moet doen, maar laten we zeggen dat hij nu duidelijk zijn beste tijd heeft gehad.

    Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een bizar simpele en goedkope desktop. Je moet je voorstellen, als de term "beweeg de muis naar de linker bovenhoek" valt, ze bij wijze van inderdaad de muis links boven op het scherm zet.
    Dus het hoeft echt helemaal niets te kunnen behalve een Word bestandje openen en een mailtje te ontvangen/versturen.

    Je hebt natuurlijk gewoon goedkope €300 - €350 machines bij een Dell, HP, etc. Alleen de pc staat gewoon in de keuken en moet dus eigenlijk zo onopvallend mogelijk zijn. Het lijkt me wel leuk als er van die zeer compacte desktopjes zijn. Bij wijze van spreken een MacMini idee, of een Acer Veriton ofzoiets.

    Is daar iets in de prijsklasse €300 - €350 voor te vinden?
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah toppertje Lenny!

    Maar even voor mijn beeldvorming, dat ik haar niet iets verkeerds aansmeer.
    Kan er in die hele kleine dingen ook nog een CD/DVD? Als ze programma's of hardware moet gaan installeren via een USB stick dan snapt ze er natuurlijk helemaal niks meer van :p

    <edit>
    Ik snap natuurlijk dat je op die plaatjes een hoop kan zien :)
    Maar bijvoorbeeld deze:
    http://tweakers.net/pricewatch/271840/msi-de220-5123l.html
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Lenny is de held van de dag :)

    Wat zijn die dingen eigenlijk spot goedkoop. Ik heb altijd nog zoiets mijn hoofd van "hoe kleiner hoe duurder", maar dat blijkt helemaal niet waar.
    Voor €250 koop je volgens mij nergens een normaal formaat desktop PC of maak ik ergens een denkfout?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die kleine PC's zitten maar simpele onderdelen in, dat maakt ze zo goedkoop.
    Een normale desktop PC is al gauw meerdere malen sneller.
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is waar.

    Maar ja, als je alleen aan tekstverwerken en e-mail doet, dan maakt dat allemaal geen hol uit natuurlijk..
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee, je moet alleen wat langer wachten af en toe.
     
  10. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb vanmiddag ook eens zitten puzzelen op een nieuwe rig.
    De bedoeling is om hem eerst te gebruiken voor werk en hem later eventueel uit te bouwen tot gaming PC. Maar ik zou graag wat kritiek/verbeteringen horen.
    http://www.alternate.be/html/tu.html?sc=-1691716636
     
  11. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Hé jongens, mijn voeding is net ontploft...

    En jullie maar zeggen dat die nieuwe hardware geen kwaad kon.:+ achja, 8 jaar is een mooie levensduur.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou beginnen door er wel een HDD van 1/1.5/2TB bij te doen. 30Gb is heel weinig gezien Windows7 alleen al tegen de 14GB inneemt.

    Als je 'm later wilt ombouwen tot game pc zou ik maar vast voor een 500W voeding gaan, anders kan je die later alsnog gaan aanschaffen en ben je dubbelop aan het kopen.
    En aangezien je later van plan bent er een game pc van te maken zou ik nu vast een lichtere GPU nemen tov die onboard.
    Dat kan later nog wel eens problemen geven als je zowel een onboard als een dedicated GPU heb.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoezo dat? Onboard kan je gewoon uitzetten in de BIOS. Verder ben ik het met je eens.
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor toekomstige gaming pc zou ik toch gewoon Sandy Bridge nemen. Je kunt straks ook Ivy Bridge er op gebruiken zonder een nieuw moederbord nodig te hebben. Kun je 6/8 core-processors gebruiken. en 500-700+ wat voeding is ook zeer aan te raden afhankelijk van wat je voor kaart(en) koopt.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je iig een excuus om een nieuwe te kopen! :+
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dus... Aangezien mijn computer is ontploft, zit ik er aan te denken om een simpele/goedkope laptop te kopen. Ik heb een beetje rond zitten kijken op tweakers.net, en ik kwam op deze twee uit: klik en klik.

    Ten eerste, hoe duurzaam zijn deze laptops? Ik moet zeggen dat ik Packard Bell wel vertrouw. Mijn vorige Packard Bell computer het toch 8 jaar heeft uitgehouden, maar misschien omdat deze dingen zo goedkoop zijn...
    Verder, die video chips die erin zitten, wat kan ik daar mee? Het gaat om de Intel GMA 4500M, en de Radeon Mobility HD4250. Nu weet ik dat je dit soort chips niet kan gebruiken voor High Performance gamen enzo, maar dat was ik ook niet echt van plan. Ik wil de laptop vooral gebruiken voor muziek, internet, films, typen, enz.. Een beetje de standaard dingen. Het zou natuurlijk wel gaaf zijn als ik oudere games in de richting van CS:confused: en CoD2 nog gewoon kan draaien, maar het is geen prioriteit. Wat ik vooral belangrijk vindt is het draaien van films, eventueel HD (720p, misschien 1080p/i), en in zekere zin de batterijduur.

    Dus, samenvattend, zijn deze laptops aan te raden voor 'standaard' gebruik? Of kan ik beter mijn budget wat hoger leggen..?

    edit: fuck it, verkeerde thread, ik post het wel even in de goede.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
  17. Wobbe

    Wobbe Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, heb ongeveer dezelfde laptop maar dan van HP (Compaq 6720S). Films draaien enzo werkt prima, maar bij 1080p/i ga ik toch beginnen te twijfelen.

    CS 1.6, Ravin' Shield, Ghost Recon etc. draaien prima op mijn laptop.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1080p/i gaan ook prima, want de HD4250 heeft hardwarematige decoding hiervoor.
     
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ok boys, ik heb een nieuwe voeding geregeld:

    [​IMG]

    Hij komt uit de oude computer van mijn broer, en omdat hij laatst een laptop gekocht heeft, heeft hij hem niet meer nodig. Nou ben ik een beetje in een expirimenteer-bui, dus in plaats van zijn computer gewoon te gebruiken, wil ik de voeding overzetten naar mijn pc. Al die kabeltjes uitzoeken lukt me wel met behulp van Google, maar wat ik even wil weten, kan ik deze voeding gewoon in mijn nieuwe computer gooien? Dit is mijn oude voeding:

    [​IMG]
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Desondanks dat de voeding van je broer iets meer wattage heeft, lijkt het een slechtere voeding. Als je vorige al ontploft is verwacht dat deze voeding hetzelfde resultaat gaat geven (na x tijd). Kan er natuurlijk ook naast zitten :).

    Verder zou gewoon alles moeten passen, al kijk je best even naar de aansluiting voor het moederbord. Het is de grootste aansluiting van 20 of 24 pins. Vroeger was 20 pins en al een flink aantal jaar is het 24 pins. Afhangende van hoe oud je moederbord of voeding is, kan je daarmee wel eens pech hebben, al moet het onderdeel in kwestie dan toch al vrij oud zijn ;).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina