[Hulp gevraagd] Onderzoek naar gamers & social media (eindscriptie)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door AlexTemora, 3 feb 2011.

1. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Ook ik heb hem ingevuld, zoveel moeite kostte het niet.

Ik weet niet wat Bubbels liep te klagen, maar als hij het niks vind dan doet hij toch gewoon niet mee? AlexTemora verplicht toch niemand om zijn enquete in te vullen?

2. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
  3. AlexTemora

AlexTemora Member

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Weet jij meer dan ik? ;)

4. AlexTemora

AlexTemora Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op de 220! Top jongens, bedankt. Ik kan er alleen nog iets van 80 gebruiken. Dus verveel je jezelf, heb je zin om iets goeds te doen voor je medemens. Dan mogen jullie hem graag nog even invullen!

Thanks.

5. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
  6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mogen we het vaker invullen? :9

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    En ook hier klaagt die bubbels, weer. Is er een subforum dat hij niet probeert te verzieken? |:-|:-|:-

Anyway, ik heb in 't afgelopen semester mijn IM diploma gehaald op de Hva-HES, dus ik zal jouw ook wel helpen met de scriptie. Ik zal vanmiddag eens je enquête invullen!

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Enquête ingevuld en ik heb al wat feedback voor je enquête:
    1) Waarom kan ik een game alleen kopen in de winkel of online? Er zullen ook mensen zijn die bv games kopen in de winkels en online, verder zijn er gamers die 't bv kopen van andere gamers. Hiervoor had je het kopje "anders" kunnen maken.
    2) Pas in de laatste vragen ga je de diepte in, ik denk dat je nog wat meer had kunnen doorvragen!

Of de feedback voor je enquête nu nog uit maakt weet ik niet, ik vond het prettig om het in elk geval nog even te geven. Zelf heb ik mijn scriptie in één keer gehaald met een 7, dat ik het in één keer haalde komt mede doordat ik mijn concept (die dus meteen was goed gekeurd) van te voren door diverse mensen van feedback heb laten voor zien. Als je nog hulp of tips nodig hebt voor je scriptie dan help ik graag. Je stuurt desnoods maar een PM.

Succes!

9. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Moet jij niet jammeren dat je topic gesloten is kleine zielepoot? :emo:

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    --

Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer moet je je scriptie inleveren? Hoeveel heb je nu ongeveer? Wat is je onderzoeksvraag? Voor al die zaken kan ik wellicht nog wat tips geven!

Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  12. AlexTemora

AlexTemora Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je antwoord op vraag 1; Daar is een fout geslopen in de vraagstelling. Ik had de vraag anders moeten stellen in de zin van 'Waar koop je voornamelijk je games?' en ik had het antwoord 'beide' moeten toevoegen. Helaas is na publiceren de enquête via de tool die ik gebruik niet meer aan te passen. :'-(

Vraag 2:
    Ik heb de enquête bewust 'simpel' gehouden. Er is bijna geen demografisch onderzoek te vinden naar Nederlandse gamers. Ik vond het dus belangrijk daar vooral veel informatie over te verzamelen. De diepte wil ik later nog ingaan met een interview/panel discussie.

Reden dat ik de enquête simpel heb gehouden is om ten eerste een hoge respons te krijgen, ten tweede omdat ik geen behoefte had aan ellenlange Likert-schalen die onmogelijk te verwerken zijn in programma's als SPSS.

Mijn onderzoek moest straight, to the point en vooral representatief zijn qua steekproef en respons.

Thanks voor je feedback!

13. AlexTemora

AlexTemora Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer ik hem moet inleveren is geheel aan mij. Ik wens hem het liefst 1 april af te hebben.

Ik probeer met mijn onderzoek een adviesrapport te schrijven die omschrijft wat de criteria zijn waar een social media campagne aan moet voldoen om deze succesvol, oprecht en positief in te zetten ondersteuning van een game-lancering.

Dat kort samengevat. :thumbs:

Ik ben al heel ver, heb bergen aan tekst, informatie en boeken. Ik moet alleen straks de eindjes nog aan elkaar knopen en dat zie ik nog niet zonder slag of stoot gebeuren. :eek:

14. AlexTemora

AlexTemora Member

Leuk Bevonden:
    0
    :x

15. AlexTemora

AlexTemora Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doe er nog maar een paar!

Deel Deze Pagina