[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Waren die consequenties echt zo naar? Ik vond ME2 echt geweldig. Misschien meer gestroomlijnd dan deel 1 maar verder op alle fronten stukken beter. Niet voor niets voor veel mensen de GOTY van vorig jaar

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    ja precies, en zie niet in wat er niet rpg is aan da2 :confused:

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    De belofte gaat over ME2 en ME3. Dragon Age staat daar los van. Ik heb zelf IIG er genoten van ME2. Waarschijnlijk zelfs meer dan ME1.

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij was Mass Effect 2 ook verreweg de GOTY, en op een groot aantal punten vond ik dat spel ook echt beter dan deel 1, maar toch was deel 2 een heel stuk meer cliché en op bepaalde momenten lag dat er gewoon te dik boven op naar mijn mening. Persoonlijk vind ik dat jammer. Maar nare consequenties is denk ik wel te overdreven.

Het blijft hetzelfde bedrijf en dezelfde keuze, dus geheel los staan ze niet van elkaar naar mijn mening.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    En hadden ze niet gezegd dat ze ME3 weer flink wat RPG elementen zullen geven? Zoiets was mij verteld althans. En de Darkspawn lijken inderdaad wat simpeler gemaakt te zijn nu qua uiterlijk.

DAO :

DA2:

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, geheel los niet. Dat geef ik toe. Echter, ik blijf erbij dat de belofte over ME3 niet moet gelden oid bij DA2. Immers, DA1 was niet meer shooter-ish zoals ME2. Zelf ben ik wel voor wat verandering en dergelijke. Innovatie is belangrijk en zorgt dat games 'fresh' blijven. Anders voelt alles hetzelfde aan..:{

Anyway, misschien dwalen we off-topic. Is de warrior leuk om mee te spelen?

7. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geef ik jou dan weer gelijk in. Alleen Dragon Age 2 is naar mijn mening wel erg drastisch veranderd ten opzichte van deel 1. Maar goed, deze demo laat het spel waarschijnlijk een stuk meer lineair overkomen dan het eigenlijk is en de rest zal misschien een kwestie van wennen zijn. Toch betwijfel ik dat dit beter zal worden dan deel 1. Maar goed, we zullen het zien. :)

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Morgen maar de demo downloaden

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zelf nog niet gespeeld, maar iets kan toch wel gestroomlijnder zijn en RPG tegelijk? Ik vond DA:eek: wel ERG houterig en gedateerd spelen en de combat echt nergens op slaan (ging dus ook maar magic spammen van een afstandje). Ben blij om te horen dat dat iig is verbeterd :)

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dat is zeeeeeeeeker verbeterd, ik was nu al wel gewend geraakt aan het combat system uit Origins, ik kon het zelfs wel waarderen maar toen ik de DA2 demo ging spelen merkte ik gelijk dat dit mij veeeeel meer lag. Je hebt nu gewoon veel meer controle over de gevechten, magic voelt echt machtig aan en ziet er gigantisch bad-ass uit. En die cutscenes zijn bruuuuuut! Denk dat jij het wel gaat waarderen.

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Leuk, ik ben eens een keer in tegenstelling tot bijna iedereen hier, *wel* positief over deze demo.

Action packed? Zeker. Lineair? Inderdaad, al kun je lastig een groot gebied laten zien in een RPG demo zonder teveel te spoilen.

Oke, ik heb wel de demo op de PC gespeeld, maar....

De combat ging gewoon lekker, vooral met een mage. Mooie spreuken en mooie aanvallen. Wel wat hickups tijdens de conversaties, maar juist die conversaties zijn zo mooi gedaan. Ik vond juist helemaal niet dat de RPG elementen gestripped zijn. Sterker nog, je role played meer dan ooit door het nieuwe reactie "wiel", bijna letterlijk overgenomen uit ME2. Door de antwoorden niet zeker te weten speel je je eigen karakter veel meer op gevoel. En verder, de stats zijn er (met meer informatie ook), de skills zijn er (met een interessanter systeem), de inventory is er en de tactics setup uit DA1 is er ook weer.

Maar die conversaties en de animaties daarbij, erg professioneel gedaan en voor mij een highlight. Let vooral ook op hoe karakters op elkaar reageren. Ik kreeg de goosebumps toen Flemeth door vuur heen, inclusief doordringende muziek, op de party afstreed.

DA2 is op een aantal punten meer streamlined dan deel 1, maar van wat ik tot nu toe heb gezien ben ik erg te spreken! Het is wat mij betreft echt geen lichtere RPG geworden... eerder een interessantere. :)

Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik kreeg echt kippevel bij het stukje...
    dat die ene gozer gecorrumpeerd is met darkspawn shit en dat zijn eigen vrouw of was het nou moeder?...dat die het mes in zijn lichaam douwt en dan die muziek erbij, dat pakte mij echt :)

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik koos voor mezelf. ;)

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Demo ziet er inderdaad niet uit, maar speelt wel redelijk. Meestal speel ik in dergelijke RPG's een Warrior, maar de Rogue ligt mij in DA2 een stuk beter.

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Nou ik koos wel voor de optie om te kijken of er een mogelijkheid was om hem te helen, maar toen zei die
    Flemeth
    dat het vrijwel onmogelijk was, en toen liet ik die vruow kiezen wat te doen met hem. :)

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat is het gave aan games als deze. Jij kiest dit, ik dat en we spelen in wezen beide een totaal andere game. Games als deze krijgen wel steeds meer veelzijdigheid en dat kan ik wel waarderen. Two Worlds II bijvoorbeeld had gigantisch veel diepgang en items en dergelijke. Naast dat mist de game wel een boel, misschien DA II ook wel. Ik denk dat ik hem wel ga halen, maar wil Bulletstorm ook wel proberen. Komen dit half jaar nog best wat goede titels uit.

Moet mezelf ook nog dwingen Final Fantasy XIII uit te spelen. Nog maar ergens aan het begin ofzo. Kreeg al PM via Live van Modder daarover. :+

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ja ik vind dat TWII inderdaad genoeg mist, vooral leuke sidequests eigenlijk :). FFXIII heb ik ook gekocht toen voor de PS3 voor een leuk prijsje, maar heb de game amper aangeraakt. Heel even het begin stukje gespeeld maar de combat vond ik al gelijk niet cool en de drang om die game op te pakken weer...nah die is er niet echt. Nou ben ik ook echt totaal geen fan van turnbased battles.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat is wel jammer ja, maar gelukkig knalt deze game tenminst een beetje door heb ik in de demo wel gemerkt. Vind het voor mijn gevoel juist sneller gaan dan in het eerste deel.

Vind de nieuwe look en het feit dat Flameth erin zit ook erg vet. Dat kapsel met die hoorns ook. Laat het Lady GaGa maar niet zien. :+

19. Fantastic

Fantastic Guest

Spoiler man. ;)

De Darkspawn zijn verneuqt.:'-(

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ziet de 360 versie er echt zo slecht uit?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina