Leuk, ik ben eens een keer in tegenstelling tot bijna iedereen hier, *wel* positief over deze demo.
Action packed? Zeker. Lineair? Inderdaad, al kun je lastig een groot gebied laten zien in een RPG demo zonder teveel te spoilen.
Oke, ik heb wel de demo op de PC gespeeld, maar....
De combat ging gewoon lekker, vooral met een mage. Mooie spreuken en mooie aanvallen. Wel wat hickups tijdens de conversaties, maar juist die conversaties zijn zo mooi gedaan. Ik vond juist helemaal niet dat de RPG elementen gestripped zijn. Sterker nog, je role played meer dan ooit door het nieuwe reactie "wiel", bijna letterlijk overgenomen uit ME2. Door de antwoorden niet zeker te weten speel je je eigen karakter veel meer op gevoel. En verder, de stats zijn er (met meer informatie ook), de skills zijn er (met een interessanter systeem), de inventory is er en de tactics setup uit DA1 is er ook weer.
Maar die conversaties en de animaties daarbij, erg professioneel gedaan en voor mij een highlight. Let vooral ook op hoe karakters op elkaar reageren. Ik kreeg de goosebumps toen Flemeth door vuur heen, inclusief doordringende muziek, op de party afstreed.
DA2 is op een aantal punten meer streamlined dan deel 1, maar van wat ik tot nu toe heb gezien ben ik erg te spreken! Het is wat mij betreft echt geen lichtere RPG geworden... eerder een interessantere.
Klik om te vergroten...