Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Damn, wat een kutdeal van de Celtics en Thunder.

OKC receives: Robinson en Perkins
    Celtics receive: Kristic and Green.

Als het nou alleen Green tegen Perkins was, was het nog enigzins oké.
    Maar Kristic was errrrg belangrijk voor OKC en hij kreeg ook best wat respect daar.
    Zelfde geldt een klein beetje voor Robinson, ookal was hij niet heeel erg belangrijk voor de C's, maar hij paste wel in het team. De fans zullen niet blij zijn zeg!

Nog een blockbuster deal:

Gerald Wallace naar de TrailBlazers! (Roy en Aldridge blijven)
    Portland kan zo wel eens erg ver komen in de Play-offs.

Laatst bewerkt: 25 feb 2011
  2. Nonsubsisto

Nonsubsisto Thieves in the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben me knieën aan het trainen, zodat ik hoger kan springen. (squats) :9 Heeft hoop ik geen slechte gevolgen voor mijn groei? Ik wil namelijk niet mijn leven lang zo kort blijven het liefst. :+

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, mij is verteld dat je beter kan wachten met trainen oid tot dat je bent uitgegroeit. Anders zou ik nu allang naar de sportschool gaan..:{

4. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Oh fuck. :+ Ik ben al sinds een jaar best veel aan het trainen, omdat ik op boksen zit, maar veel mensen zeiden tegen mij dat ik echt veel gegroeid ben. Dus ik dacht dat het geen kwaad kon en ging ook maar mijn knieën trainen. (wat overigens ook best belangrijk is bij boksen) Maar is het echt zeker dat trainen negatieve gevolgen heeft? Want sommige mensen vertellen mij dat het slecht voor je is en anderen zeggen weer dat het een fabel is en geen kwaad kan.

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Njah, IDK. Ik ben geen expert ^^. Alleen iedereen zegt het tegen mij. Vrag het anders in het fitness topic?

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Je bent je knieen aan het trainen? _O_
    Je bedoelt denk ik je bovenbenen lol.

Als je nog niet uitgegroeit bent, moet je er mee oppassen. Geen hele zware oefeningen doen dus.
    Je kunt beter gewoon veel basketballen en dan proberen om bij lay-ups het bord aan te raken of iets dergelijks.
    Veel lay-ups lopen en daarbij proberen extra hoog te springen.

Ikzelf doe nu wel squats voor sprongkracht, maar op een betere manier. Daarbij gebruik ik niet erg veel gewicht, maar ik ga explosief naar boven weer en spring dan ook.
    Hierbij moet je goed op je vorm letten.
    Springen zit meer in de explosiviteit dan in de kracht.

7. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, haha, bovenbeen. :9
    Na de squats die ik doe voel ik niet veel pijn/druk/vermoeidheid etc. dus ik denk dat ik het gewoon goed doe, ik ga ze ook niet te hard trainen.

Maar bedankt voor de tip, ik ga gewoon proberen maar te basketballen en proberen lay-ups te doen, het bord aanraken etc. :)

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf al 2 weken niet meer gebasketbalt :'-(. Gosh, het leven is saai zonder b'ball. Het is heerlijk om te b'ballen, 't is relaxend etc :eek:. Ik merk wel dat ik moeite heb/niet gewend ben om echt van de grond te komen met schieten. Al zeggen ze wel dat ik goed vooruit ben gegaan.

Lay-ups gaan opzicht beter, maar ik merk dat het niet zo goed gaat als ik met me team speel, dan op school. Makes me wonder why.

9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Je moet zorgen dat je je rug absoluut niet gebruikt bij squats. Dat bedoel ik met vorm. Meer ik neem aan dat je dat wel wist.
    Succes!

Hoe lang ben je nu trouwens?

Ik had trouwens afgelopen woensdag een dunk in partijtje in de sporthal. M'n eerste in-game dunk!

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Nonsub is 1,70m als ik het me goed herinner. Had ie pas gezegd.

11. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is lastig, want ik merk dat mijn rug meegaat tijdens de squats. Nja, ik zal eraan denken. Het niet gebruiken van de rug maakt het dus moeilijk neem ik aan?

Ik ben 1.70. :9 Echt veel te klein voor basketballen dus. Ik weet dat lengte niet zo super veel uitmaakt, maar langere mensen hebben veel meer voordeel in basketbal.

Nice @ je in-game dunk! Is de hoogte van de basket daar dezelfde hoogte voor de NBA enzo? Of is het een beetje lager gezet?

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Je moet je rug recht houden. Niet krom dus, dat is slecht voor je rug.
    Omhoog is gewoon het omgekeerd van dit plaatje.

1.70 is wel erg klein btw om te gaan trainen voor dunken. Hoe oud ben je?
    Misschien kun je het beter eerst niet zo serieus nemen.

De hoogte van de basket is hetzelfde als in de NBA ja. 3.05 meter.
    Maarja, ik ben ook 1.95... :9

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het gevoel dat de basket bij ons lager staan dan 3,05m. Al staat het er wel dat ze op die hoogte hangen. Bij een andere sportzaal lijken ze juist weer hoger..

14. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Ooh zo, dan doe ik de squats wel goed.

Met dunken bedoel ik dunken bij onze veldjes hier en bij mijn eigen basket in de achtertuin eerst proberen, die zit dramatisch laag vergeleken met de NBA hoogte en ik kan nogsteeds niet dunken daar. :+ Ik ben 14.

En damn, 1.95? Met jouw lengte pas je zo in de NBA. :9 Maar dan moet je ook nog de skills ervoor hebben. :+

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ben jij 14 :eek:?

16. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Maar dat staat ook een tijdje op mijn profiel. :+

17. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Als je wilt dunken en explosiviteit in je benen wilt ga op een trilplaat staan met oefeningen ;)

Werkt 10x beter dan squaten.

18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Waar de fuck vind je een trilplaat dan? :+
    Niet bij mijn sportschool iig.

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Beetje sportschool heeft tegenwoordig ook trilplaten althans bij mij in de regio wel :)

20. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Haha wij hebben ook geen trilplaat bij onze sportschool. :9
    Nja, ik hou het dus wel bij squats.

Overigens, wat is een goede manier om te springen? Ik zet met beide benen af, maar een paar vrienden zeggen dat je met één been moet afzetten?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina