[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Tolerantie voor intolerantie is intolerantie. Dus nee, geen tolerantie. :)

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Daarom hoop ik persoonlijk ook dat veel PVV stemmers inzien dat hun stem op de PVV niets waard is aangezien al deze "linkse" punten gewoon vervallen wanneer je op PVV stemt aangezien die het regeerakkoord gedogen. En ook de SP is de partij die al jaaaaren lang het immigratie probleem aan de kaak stelt dus hopelijk gaan er veel PVV'ers nog een kleine overstap doen naar de SP aangezien het rechtse regeerakkoord voor de gewone burger (ingrid en henk ofzo) gewoon keihard is. (lees: kapot bezuinigen).

3. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Als de gemiddelde PVV stemmer intelligent genoeg is om dat in te zien hadden ze in eerste instantie geen PVV gestemd.

4. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Maar ja, waar zijn de tijden dat mensen nog in het verkiezingsprogramma keken hè i.p.v. schreeuwerige mediauitspraken..

5. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
  6. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Alsof voor de verkiezingen de mensen wisten hoe het er uiteindelijk uit zou zien. Dit is dus achteraf lullen en absoluut niet van tevoren te bepalen.

7. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat een onzin. het was geen handig optreden nee. Maar cohen is een bestuurder, geen debater. Hij heeft die zinnen gewoon uit z'n hoofd moeten leren van iemand anders. Beter doet ie het gewoon uit z'n hoofd, want hij weet heus wel hoe het zit.

8. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Hij mag dan wel volgens jou goed zijn als bestuurder maar het ziet er voor geen meter uit. En iemand in de functie van Cohen moet ook kunnen debateren, als Cohen MP was geweest en het buitenland die man steeds had moeten zien stotteren. =(

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Als smoothboy is Rutte natuurlijk veel sterker. Als ik puur voor de persoon moest kiezen(zonder partij) zou mijn stem ook naar Rutte zijn gegaan.

Nederland lijkt wel andere eisen te hebben voor een MP. Het lijkt wel alsof door de ellende van Balkenende het imago van sympathiek niet goed genoeg meer is. Krachtig leiderschap en duidelijke visie lijkt nu de nieuwe standaard(zie het succes van Wilders/Rutte).

Ik gun Cohen al het succes maar ik wil de PvdA ook weer terug zien komen. Marcouch for president!

Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  10. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet hij weer bestuurder worden en niet meedoen om MP te willen worden.

Niets mis mee natuurlijk als hij bestuurder is uitterraard, maar Cohen lijkt nu zo misplaatst. Het lijkt alsof hij in een rol is geschoven die hij nooit heeft waar kunnen maken en totaal niet meer weet hoe hij ermee moet omgaan.

Ik zeg ook niet dat ik het zou kunnen, ik zou daar denk ik ook zitten stotteren als ik het nu zou moeten doen, maar híj dient het wel te kunnen in zijn rol.

Zo kan je toch nooit een land vertegenwoordigen op een congress of bij onderhandelingen? Het is moedig geprobeerd, maar hij kan het niet waarmaken en helaas is het dan tijd om het iemand anders te laten doen lijkt mij.

Al heb ik liever dat hij blijft, aangezien ik het niet op de PvdA heb, maar dat daar gelaten.

@ AVHAHA: Ik denk dat mensen ook liever een leider willen waarvan ze denken dat ze hem kunnen vertrouwen momenteel. Zeker na W. Bos, die op moment suprime ineens opstapt en daarna zijn partij in rommel achterlaat. En nu mensen ook aanvoelen dat Cohen waarschijnlijk na de verkiezing wordt weggeschoven (gokje van mij). Lijkt mij niet dat Cohen nog heel lang aanblijft iig.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Maar dan kunnen ze nu alsnog de overstap maken ;)
    Alleen daar zit het probleem, de PVV stemmers zijn super stand vast....
    Maargoed als de coalitiepartijen ook een meerderheid krijgen in de tweede kamer gaan ze het vanzelf wel voelen... Hopelijk zien ze dan in dat hun stem op de PVV dit mede mogelijk maakt.

12. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik denk niet dat dat zozeer het probleem is. Ik denk dat veel Nederlanders zich amper verdiepen in de politiek. Ik ben er daar misschien wel 1 van, laat ik daar wel eerlijk in zijn (Al weet ik wel de basis en de verschillen tussen de partijen).

Daardoor heb ik het idee dat PVV zoveel stemmen heeft gekregen, omdat ze juist zoveel aandacht kregen en nog steeds krijgen.

Het is volgens mij schrikbarend hoe weinig mensen redelijk verstand hebben van de politiek.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar ja, wat is verstand van politiek precies? Moeten we eerst een quiz afleggen over alle standpunten van de partijen en wie de leden zijn?

Momenteel speelt alleen aanhang een rol want zwevende kiezers komen en gaan. Het is nog maar de vraag hoe lang de PVV dit gaat volhouden.

14. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ja nouja, als je nu de stad in gaat en rond vraagt naar wat mensen gaan stemmen, denk ik dat je verrast wordt door het aantal mensen dat nauwelijks weet dat er überhaupt verkiezingen zijn.
    Mijn hoop is dan ook dat de mensen die PVV hebben gestemd in de Tweede Kamer verkiezingen, zich niet hebben verdiept in de politiek in het algemeen en dus morgen niet naar de stembus gaan omdat ze simpelweg niet weten dat er verkiezingen zijn/het maar onzin vinden.

15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dan verschuif je de discussie naar of ons hele democratische stelsel wel goed is.

16. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het hier zo lees wat jullie posten gaan jullie er haast van uit dat je het niet gewoon met de pvv eens kan zijn en daarom op hun stemt?

Alsof niet 50% van alle stemmers op welke partij ook maar enigsinds weet waar hij op stemt. Ook VVD en PvdA genieten momenteel veel media aandacht en krijgen daardoor stemmen. Niemand zegt dat al die stemmen wel worden gedaan om de goede redenen. Al wordt er over de VVD geklaagd dat ze ontzichtbaar zijn, maar ze doen het wel goed in de stemmingen. Misschien is media aandacht niet alleen de key?

Daarnaast heb je nog de stemmers die van oudsher op een partij stemmen omdat ze dat altijd doen, wat natuurlijk ook geen enkel argument is. Iets wat de PVV niet heeft, maar VVD/CDA/PvdA wel.

Jullie laten het klinken of elke pvv stemmer nagekeken zou moeten worden ;). PVV komt ook vaak oneerlijk in het nieuws anders. Bijvoorbeeld: 20% van PVV stemmers denkt dat Wilders minister is. Wat ze er vergeten bij te zeggen is dat bij de andere partij dat percentage rond de 17% ligt. Niet zo heel schikbarend lager, waardoor je eerder moet concluderen dat het geen misvatting van pvv stemmers, maar een misvatting van Nederlanders is. Je zou je kunnen afvragen of die 17% van de andere partijen wel zou moeten stemmen als je vindt dat de 20% van de pvv het niet zou mogen ;)

17. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, ik vind dat de PVV vaak nog best wel goede punten en argumenten heeft :)
    Al ga ik er niet op stemmen

18. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    PVV populairst onder middelbare scholieren.:) http://bit.ly/frEtac
    Mijn stem is daar ook naar toe gegaan en morgen gaat mijn stem ook naar de pvv tijdens de echte verkiezingen. Ik vind het maar krom dat de pvv stemmers hier worden gezien als een stelletje debielen. Is er ooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan ofzo waarbij blijkt dat de gemiddelde pvv stemmer dommer is dan van een stemmer van een andere partij?

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Jij bent toch het perfecte voorbeeld? :+

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik weet wat er nu gaat komen. :)

Deel Deze Pagina