[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Of het goed of slecht is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Het blijft natuurlijk een heel subjectief onderwerp. Ik vind het wel belangrijk dat iedereen in ons land recht heeft om wat te zeggen door middel van stemmen. Alleen verwacht ik ook dat ze op zijn minst enig idee hebben waarop ze stemmen.

Je hoeft niet alle partijen en elk standpunt te weten, zolang je de kern maar weet en je goed voelt bij het kiezen van jouw partij. En ik heb het idee (Lees het als persoonlijk iets, ik weet natuurlijk niet of het zo is) dat veel Nederlanders geen idee hebben. Ze horen en zien hier en daar wat en zullen op basis daarvan gaan stemmen. Dat idee heb ik echt.

2. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zegt dat al genoeg...;)

3. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    :lol:_O__O_

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kut. Mag jij al stemmen :mad:

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ik snap het wel hoor. Er zijn vast heel veel vervelende moslims in fucking Zeeland.

7. JeePee

JeePee Guest

Onder de noemer 'voorkomen is beter dan genezen' misschien? :+

Ben net even de kandidatenlijst van VVD Gelderland afgegaan. Ik dacht ik breng mijn stem uit voor de beste chick... zijn ze stuk voor stuk allemaal lelijk 8) Ben gestopt met zoeken bij nummer 30. Dat wordt dan maar saai op nummer 1 van de lijst stemmen dan :+

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Als ze lekker zijn dan mogen ze de kamer in. :9

9. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Die snap ik niet helemaal.

Alsof de pvv alleen anti-moslim is.:emo: De partij heeft natuurlijk nog meer standpunten. Ik heb me een beetje verdiept in de standpunten van de pvv. En met veel standpunten deel ik dezelfde mening.

Haha, zo zou je het wel kunnen zien. Via de invloed in de eerste kamer.

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn volslagen belachelijke standpunten neem je dan maar voor lief?

11. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Hij zal er zichzelf wel in kunnen vinden.

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vond die Michiel de Graaf ook echt lachwekkend in het debat. Lijkt zo erg op Wilders. Prachtige vraag of Christelijke vrouwen ook geen hoofddoekje in de bus mochten dragen van hem. Dat mocht dan weer wel, maar hoe hij dat precies ging uitvoeren wist ie niet en eigenlijk wist ie ook niet of ie het uberhaupt uit wilde voeren. Was gewoon zo duidelijk een populistisch standpunt waarvan ze toch weten dat het er niet door komt.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Morgen gewoon VVD stemmen, terwijl ik eigenlijk D66 ben.
    Waarom?
    Heb het he-le-maal gehad met de oppositie. Wordt er gewoon misselijk van. Campagne is 100% gebaseerd om de regering te laten vallen, verschrikkelijk. Kijk eens naar België! Een stabiel politiek klimaat is iets om te koesteren. Maar het enige wat Cohen wil is regeren? Werkelijk ALLES wat VVD en CDA doen is slecht slecht slecht.

Oprotten PvdA! Walgelijke politiek, schaam me er kapot voor.

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de pvda weer hun ware aard toonde.

Nu al beloven dat je alles tegen gaat houden in de eerste kamer. Wat een kleinzielig, arrogant standpunt. =(

Zou er vooral op stemmen als je wilt dat er de komende 3 jaar niets meer gebeurd. Het is niet alsof de coalitie hoeft af te treden als ze in de 1ste kamer geen meerderheid hebben.

Klein kind die zijn zin niet krijgt reageert ook zo =(

Ben blij dat de vvd zich in de jaren niet regeren teminste het beste er van probeerde te maken.

@tyrant: helemaal mee eens! Het is kleinzielig en heel amerikaans.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  15. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Welke standpunten bedoel je?

Kijk bij de pvv zijn ze volgens mij niet per se tegen hoofddoekjes. Maar bij de Islam is het vrouwonterend. Als de vrouwen er zelf voor kiezen is het niet vrouwonterend, dus dan is het ook geen probleem.

@Tyrant

Ik heb voor Nederland dat die Cohen nooit minister president mag worden. Ik zou me kapotschamen voor zo'n gast die niet eens uit zijn woorden kan komen.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja en hoe ga je kijken wiens keus het is dan Josh?
    Als het alleen verboden wordt als het niet de eigen keuze van de vrouwtjes is, wordt het nogal een kansloze missie he!

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt D66 voor mij. Ideeen sluiten het best bij mij aan, gematigd liberaal met sociale concessies. Ik denk sowieso dat het het beste bij Nederland past. Ook een lichte proteststem.

Zoals je ziet alleen maar redenen op nationaal niveau, dit omdat het daar eigenlijk alleen maar om lijkt te gaan bij iedereen en het provinciaal niveau me zelf weinig aangaat of boeit.

Over die hoofddoekjes, ik vind het echt te ver gaan om de overheid te laten bepalen wat 'goed' voor ons is en in staat geacht wordt om onze 'gedachtes' te lezen. Ontzettend paternalistisch. Past totaal niet bij onze rechtsstaat en heeft ook niets met liberalisme te maken waar PVV toch altijd bekend om stond. Alleen ingrijpen als mensen schade aan anderen toebrengen IMO(John Stuart Mill).

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Jup, D66 past ook perfect bij mij, maar ik ben gewoon bang dat coalitie meerderheid verliest in de eerste kamer, vandaar VVD :+
    Ben dan ook zeer benieuwd naar jouw proteststem David! Vanwaar protest? Rutten doet het toch zeer goed?

@fardo: neen ik woon niet in Noord Holland :+

19. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Daar heb je dan wel een punt. Dan maar helemaal verbieden. Jammer voor degene die uit der eigen een hoofddoekje willen, maar als het niet te controleren valt dan zit er niks anders op.

20. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    :lol:

Meelijwekkend.

Deel Deze Pagina