[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Deel precies uw mening :b:

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ah ja waterdicht plan zeg. Niets op in te brengen 8)

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Nuff said. :x

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vreselijk inderdaad, gewoon meelullen met wat er op televisie wordt gezegd, kan ik altijd vrij slecht tegen.

Ik ga trouwens helemaal niet stemmen. Ik zou ook D66 stemmen maar door hun vreselijke gedrag doe ik dat niet en op een andere partij stemmen zie ik ook niet zitten, hoewel ik wel de mening deel van Tyrant. Ik weet dat niet stemmen altijd de minste optie is maar ik heb er voor gekozen om me niet te mengen in wat er nu allemaal aan de gang is.

Eindelijk hebben we een regering en juist in deze tijden is dat van een enorm groot belang en dan heb je er allerlei droeftoeters bij zitten, waar ik notabene mijn stem aan heb gegeven, die dit allemaal op een lage en nietszeggende manier de grond in willen stampen.

5. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Ook de reden dat ik VVD ga stemmen deze statenverkiezingen. Niet per definitie omdat ik hun standpunten deel maar ik denk dat het gewoon belangrijk is dat we gedurende deze crisis een regering hebben die ook echt iets kan. Anders gaan we België achterna..

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap je post maar aan de andere kant betekend dat ook dat je niet mag zeiken (imo) als bepaalde kabinetsplannen je niet aan staan.. dan had je namelijk "tactisch" tegen moeten stemmen (op een linkse partij) waar je het misschien ook niet geheel mee eens bent. In principe accepteer je het gewoon zoals het gegeven wordt.

Snap ook niet zo goed het argument van "we hebben een regering dat is nodig die moet blijven zitten" etc. etc. Ik bedoel als een regering het hele land kapot maakt moet je toch niet blij mee zijn met het feit dat er "een regering" is?

Welke standpunten? En wat blijft daar van over met dit rechtse kabinet? Worden die standpunten alsnog gerealiseerd?

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Rutten doet het goed ja. Ik vind de hele opzet van ons kabinet alleen bizar met die gedoogsteun van PVV erbij. Aan het PVV heb je helemaal niks in mijn optiek, zeker met dat vreemde figuur Brinkman erbij waar je niet op aankan. Een minderheidskabinet kan opzich nog wel werken, het maakt de boel wat transparanter en zou de samenwerking tussen oppositie en kabinet kunnen verbeteren(dit werkt alleen nog niet echt :+).

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Daar heb je ook zeker gelijk in. Misschien dat mijn mening morgen nog veranderd en ik alsnog naar de stembus ga maar dat hele idee van het tegen je partij stemmen om deze reden zit me ook niet echt lekker.

Omdat je dan weer een tijdelijke regering krijgt waarin geen nieuwe besluiten kunnen worden genomen en tegelijkertijd is het dan weer zo dat dat hele gevecht weer opnieuw los barst. Ook heb ik wel vertrouwen in het beleid dat er nu wordt gevoerd, er worden (imo) degelijke besluiten genomen en het oogt een stuk stabieler dan ik van te voren had verwacht.

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0

Hun 'extreem rechtse' ideeën blijft anders ook weinig van over bij deze niet zo heel rechtse coalitie.

Zuren mag wel, maar kom dan zelf met een constructief goed idee en breng dat in de aandacht. Ipv wat ze nu doen. Alleen Boe! roepen tegen de coalitie en je eigen ideeën totaal geen aandacht geven. Het begint op rellen om te rellen te lijken.

In dat geval kan je misschien beter de regering steunen en een stem brengen op VVD of CDA. En ben het met je eens wat betreft dat coalitie stabiel optreedt.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik stem morgen hoogstwaarschijnlijk D66, ben er nog niet helemaal uit :+ 100% overeenkomst qua standpunten met een partij zal ik iig nooit hebben. VVD en PVV stemmen doe ik in ieder geval van ze lang zal ze leven niet.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hiervoor stemde ik rechts, morgen een protest stem, ik vind de ideëen met betrekking tot de scholen ronduit idioot. Juist bij het hogere onderwijs heb je veel studenten die er wat langer over doen. Het zijn deze waardoor Nederland op de kaart blijft, straks moeten we de slimme mensen (heel erg zwart wit i know) dus uit het buitenland halen, wat dus stukken duurder is.

Vroeger altijd VVD, vorig jaar PVV nu als protest stem Partij voor de dieren. Bezuinigen op iets wat Nederland belangrijk maakt, whats next, bezuinigen op de gezondheids zorg? Ik vind het al idioot dat er al zoveel bezuinigd is op defensie, als je hoort met wat voor kleding de moderne soldaat zijn leven op 't spel zet. Belachelijk...

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja man, want D66 en VVD liggen ook mijlenver uit elkaar...

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Was obvious gericht op Winterbase.

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    K, nvm ik dacht dat 't een reactie op mijn post was. Zie nu dat de post tijd 't zelfde is, dus dan had je snel moeten lezen/ reply'n.

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik dacht aan D66, maar via stemwijzer kwam ik bij GroenLinks en SP. Zat ook al te denken aan tactisch links stemmen, als student die de optie om een tweede studie te kunnen doen open wilt houden. Weet het nog niet zeker.

17. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Tja, daar zijn de meningen een beetje verdeeld over.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Zitten toch wel wat essentiële verschillen tussen, ja.

Ik morgen denk ik maar D66, zoals altijd, al denk ik af en toe toch stiekem aan GroenLinks.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maakt het veel uit of ik D66 stem of PvdA? Wil zelf zoveel mogelijk voor dit kabinet blokkeren. Sowieso ga ik dan links zitten maar vraag me af of ook de partij veel uitmaakt. D66 is de studentenpartij. Maar wat kan de PvdA voor mij betekenen? Waarom ga ik ook nu pas op onderzoek uit... Ach ja, care gewoon weer PvdA dus.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    PvdA ben ik nogal op uitgekeken moet ik zeggen. Vond Wouter Bos wel een toffe gozer, maar heb nu zo'n net niet gevoel bij die partij. Beetje futloos allemaal. Ontbeert ze een beetje aan spierballen.

Niet dat ik er een hele goeie kijk op heb.

Vraag aan de kenners: zal d66 mijn belangen ook nastreven? Als student bedoel ik dan uiteraard, oftewel die nieuwe regeling tegen werken.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011

Deel Deze Pagina