[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. JeePee

JeePee Guest

Reageer niet zo overdreven man. Een Ferrari is handwerk, omdat vanwege de geringe oplage het te duur is om er een robot assemblage van te maken. Dus ja, in zekere is een Yaris goedkoper omdat er meer van zijn. Ontwikkelingstijd zal bij beide auto's niet veel verschillen. En dat een Ferrari meer gebruik maakt van exotische materialen en dergelijke snapt Tyrant natuurlijk zelf ook wel.

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik praat nergens over directe inkomsten. Het is logisch dat chirurgen meer verdienen, daar is ook helemaal niks mis mee. De reden dat ze zoveel verdienen is echter wel compleet gestoord, alsmede het uitbuiten van de ziekenhuizen, maar dat is een ander verhaal.
    Ik haakte puur in op het punt dat Sliv maakte over de hypotheekrenteaftrek.
    Daarom haalde ik een vuilnisman erbij als voorbeeld voor de lagere inkomens, het had van mij ook een stratenmaker of ramenlapper mogen zijn hoor.

Ik zie niet in waarom een chirug meer terug moet krijgen van de staat omdat hij een groot huis heeft. Zo krijg je een beeld dat iemand die veel geld heeft 'beter' is dan iemand die weinig geld heeft.

Ik ben ook neit voor een directe lastenverzwaring voor de hogere inkomens, ik wil alleen de voordelen van het hebben van goede contacten of een hoog inkomen wegnemen.

Precies even inhoudelijk als jij hoor :)
    Ik kan een heerlijk aanvallende post maken over hoe kut de rechtse partijen het doen en dat iedereen die rechts stemt niet naar de medemens kijkt en een zakkenvuller is. Dan kan ik nog wel met een mooi artikel op de proppen komen die door een linkse journalist geschreven is en dan hebben we van twee kanten een beperkt beeld op de werkelijkheid. ;)

http://www.z24.nl/economie/artikel_194869.z24/Elke_seconde_761_euro_extra_staatsschuld.html

65,7 miljoen. Helaas stamt de helft ervan nog van de afgelopen 30 jaar waarin het allemaal vrij verneukt is geraakt, hehe.

@ Tyrant; ik heb boven dit al aangestipt ^^

Ik ben geen rooie rakker met een scheef wereldbeeld hoor, ik struikel gewoon heel erg hard over een aantal zaken die dit kabinet erdoorheen jaagt. Dingen als de maximumsnelheid van 130km/u (yes, 15% meer verbruik van auto's!), hypotheekrenteaftrek en het onderwijs waar ik me totaal niet in kan vinden.

3. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat mensen zonder verstand van economie er altijd over proberen mee te praten. Slaat toch nergens op als iemand zegt dat een vuilnisman even belangerijk is als een dokter. Verschil is er altijd geweest en dat is maar goed ook.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Je leest mijn post niet, genie.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Reageer eens inhoudelijk nietsnut. Alles wat jij post is gewoon vervuiling van dit topic, aangezien je alleen maar met je popi :lol: smileys aankomt.
    Ik hoop dat je nog wat intelligentere posts kunt plaatsen, want je zet jezelf nogal te kijk. Feit is gewoon dat je o.a. betaald voor exclusiviteit. Dat is bij vrijwel elk product het geval.

Nu ga ik mijn tijd besteden aan posts die wél serieus zijn. brb

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Maak je niet zo druk 't is maar een game forum :):
    en noem me aub geen nietsnut je kwetst me :eek:

Volgens mij is Cohen de enige van de oppositie die van te voren al aangeeft er met de sneeuwschuiver tegenaan te gaan ipv eerst serieus naar wetsvoorstellen kijken.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    True, maar het komt wat mij betreft nog steeds veel te vaak voor dat de verschillen veel (!!) te groot zijn. Waarom moet een falende NS directeur een half miljoen per jaar binnenslepen? Waarom moeten sommige directieleden miljoenen binnenharken?

Verschil moet er wat mij betreft ook zijn, maar sommige dingen zijn belachelijk.. Helemaal als mensen ook nog eens in de faaltrein zitten.

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat met die sneeuwschuiver hoeft toch niet zo serieus genomen te worden? Natuurlijk zal de oppositie kritisch naar de voorstellen kijken. De sneeuwschuiver-term wordt alleen maar gebruikt om een mate van macht te tonen aan de kiezers. Zo zie ik het tenminste.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dit is het subforum Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle en het topic is politiek. Als jij je tot het niveau Halo vs. CoD wilt beperken flikker dan lekker op.

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mijn ouders financieren ook zeer weinig inderdaad, en absoluut dat ik zelf ook verantwoordelijk ben en wil zijn voor mijn studieschuld. Maar alles lenen vind ik minder. Het is overigens nu al zo geregeld in de voorwaarden van de IBG/DUO rekening wordt gehouden met je inkomen en aflosmogelijkheden. De boete vind ik ook niet ideaal, maar het leenstelsel gaat me weer net te ver.

Dit vind ik altijd heel irritant. Het is niet zo dat je zomaar geld terug krijgt op je hypotheek, het is een teruggave op het inkomen uit je huis, het eigenwoningforfait. Voor veel van de met hypotheek gekochte woningen valt het saldo EWF-/-aftrek heel erg mee. Plus zoals ook al door iemand aangekaart: een groot deel van de woningbezitters is zelf ook middenstander, ipv heel rijk.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zo op mezelf gestemd nu naar het proviciehuis voor de uitslag

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Kan de poll niet ge-reset worden? :)

13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    (Groen)links is weer een stem rijker.

14. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Zag je er ook bijstaan, en aangezien ik er verder ook geen een kon van de lijst heb je mijn stem ook gekregen. Hopen dat ze weer winnen! :)

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik wou op Nuketown stemmen maar die stond er niet tussen, dus maar op random gestemd

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Belgen kunnen nogal slecht tegen kritiek blijkt :emo:

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    :)

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Thanks! :)

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Toegegeven, als wereldrecordhouder regeringsonderhandelen past ons enige bescheidenheid, maar toch en desondanks: wat een flauwekul.

Als er nu één land in Europa politiek volkomen de trappers is kwijtgeraakt, dan toch onze sympathieke noorderburen?

Die twee zinnen na elkaar. Welke context dan ook: lachwekkend. :D

Deel Deze Pagina