[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Er zit wel een kern van waarheid in. Politiek in Nederland is momenteel ook een gekkenhuis.

2. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Tja al die politiek verslaggevers moeten het toch ergens over hebben als er niks gebeurt in hun eigen land ;)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja tuurlijk. Maar nu doen die Belgen alsof Marc (8) Rutte bewust een hele vieze sneer uitdeelde naar België. Dat is natuurlijk helemaal niet waar. Rutte gebruikte België eventjes omdat iedereen weet dat het daar niet zo lekker loopt met de formatie (:+). Verder niets.
    Deze Belg voelt zich compleet aangevallen ofzo, en gebruikt het vervolgens als excuus om exact hetzelfde te doen wat Rutte deed, Nederland keihard bashen.
    Dat slaat echt nergens op. In België geldt ook een redelijk rechts front, dus ze moeten niet doen alsof ze een compleet nieuw fenomeen aanschouwen.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Laten we hopen dat die prognose beetje klopt.... trend niet goed voor 't kabinet geen meerderheid in 1e kamer.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat ik trouwens ook nogal storend vind in dat stukje, is dat de auteur het gaat vergelijken met de USA.. In de US zijn maar 2 partijen, rep vs demo, en komt een situatie waarin een president met een senaat zit dit niet 'de zijne' is veel vaker voor, en wordt meer geaccepteerd. In Nederland werkt dat gewoon niet.
    Met zoveel verschillende partijen is het veel werkbaarder om gewoon een nieuwe Tweede Kamer proberen te vormen ipv proberen wetten erdoorheen te douwen (waarvan Cohen al bij voorbaat zegt dat hij dat gaat stoppen, chapeau).

Wat ik verwacht, mocht vnv de uitslag in het voordeel van de oppositie vallen, is dat we in 2012 weer lekker naar de stembus kunnen. En dan te denken dat Cohen ook gewoon had kunnen regeren als hij wat logischer nadacht. Zeker spijt daarvan.

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    FUU wat erger ik me altijd aan die prognoses meteen. Avond begint net en Ferry Mingelen staat meteer weer met zijn smoel te verkondigen wie er dit jaar gewonnen hebben. Het wordt altijd meteen gebracht alsof het al de uitslag is. Partijen die elkaar feliciteren..en-of juichen. Laat die prognose gewoon weg en laat langzaam die uitslagen zien met die kerel voor dat bord, dan heb ik nog een leuke avond. Wat moet ik hier nou mee.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Prognoses en voorspellingen moeten gewoon de laatste 2 dagen verboden worden. Het is ongelofelijk hoeveel invloed zoiets heeft!

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Haha, inderdaad. Rutte speelt in op de onfortuinlijke Belgen, hij gebruikt de actualiteit om zijn punt te benadrukken. Die Belg is op zijn pik getrapt en begint te bashen. Maar hij doet dus ook niet wat Rutte deed, hij gaat veel verder. Die opmerking van Rutte was helemaal niet aan het adres van België bedoeld, maar deze bash overduidelijk wel aan het adres van Nederland.

Het hilarische aan die quote vind ik dan ook hoe die Belg de hypocrisie erkent, maar toch direct gewoon wel die sneer uitdeelt.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik geef je 100% gelijk over de beinvloeding van kiezers. Partijen waar van wordt verwacht dat ze toch wel zullen scoren gaan het duidelijk moeilijker hebben dan partijen waarvan het bekend is dat ze die extra paar stemmen hard nodig hebben.

Maar verbieden kan lastig aangezien we dan ook een hele hoop andere factoren kunnen verbieden. Zoals vrije media, want dat heeft ook invloed. Voorspellingen zie ik als een onderdeel van de persvrijheid.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Maurice en Ferry moeten gewoon kappen met die prognoses. Het is nu allemaal puur de avond vullen, omdat ze anders niks te vertellen hebben en het wachten is op uitslagen. En Ferry is toch een stuk minder met zo´n bord dan die andere.. ben steeds zijn naam kwijt.. die baas.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Han peekel?

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Daar is ie weer! _O_

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    :lol:

Snap btw niks van die cijfers..35% voor kabinet, 35% tegen, maar 50% wil niet dat Rutte aftreedt, 20% wel.

Logica 8)

Btw, die feestjes bij links maken me droevig. hoor die vent bij Sp dan! Zijn doel in de Eerste Kamer is gewoon de coalitie blokken.. je zal maar op een partij hebben gestemd die een onbestuurbaar land nastreeft!!! Omg
    Eerst zeggen dat je voor de jaarwisseling een val wil, maar op de vraag of Rutten nu moet opstappen antwoorden dat dát nog een beetje vroeg is. Wat een loser.

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wat een onzin kraam je nu weer uit Tyrant?
    "Je zal maar op een partij gestemd hebben die een onbestuurbaar land nastreeft". Er is geen enkele partij die dat nastreeft echter de manier waarop het besturen zou gebeuren met dit kabinet willen ze tegen gaan. En daarvoor zal het kabinet inderdaad de mogelijkheid tot besturen moeten worden ontnomen om vervolgens zelf aan de macht te komen en te besturen. Ze streven geen onbestuurbaar land na maar een land dat op andere manier bestuurt zal worden. Dat is iets heeel anders.

16. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14

Zat me ook op te vreten over zijn uitspraken, man man man wat treurig....

17. JeePee

JeePee Guest

He's back!! :D

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Herman is backk :cool:

19. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Uitslagen? huh zijn die er nu al?

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    kutzooi, heb moeite met concentreren op het leerwerk voor de toets morgen. :{

stomme verkiezingen

ff m'n eigen afsluiten van de wereld. Hou me op de hoogte als ik straks terug kom! :+

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011

Deel Deze Pagina