[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Vantevoren al gaan aankondigen dat je blind alles lekker gaat blokkeren, dat doe opereer je niet in het belang van zowel je eigen stemmers als burgers in het algemeen. Een partij moet een land willen besturen, maar wil niet koste wat kost regeren. Als je dan niet in de regering zit, moet je niet gaan zitten huilen en dan maar lekker je eigen coalitie pesten. FYI, SP is 15 zetels kwijt geraakt in de Tweede Kamer en verliest ook vandaag weer ENORM (van 15% naar 10%), dus voorlopig doen ze er eventjes niet toe. Maar ondertussen wel lekker een grote bek opentrekken over kabinetje pesten.

Tevens maken veel mensen de fout om een coalitie gelijk te stellen aan een oppositie. Dat is gewoon een unfaire vergelijking, aangezien de coalitie uit 1 enkele fractie bestaat en de oppositie uit meerdere. Als de oppositie opeens een kleine meerderheid behaalt vind iedereen dat de coalitie maar moet opstappen, maar dan kan de oppositie nooit die positie overnemen aangezien zij geen 1 hele fractie kunnen vormen.

BTW, SP is niet echt een partij die het huidige kabinet wil laten vallen om zo ZELF te regeren, zeker als je zowel deze uitslagen ziet als de Tweede Kamer. Dus hoe kom je erbij dat SP de coalitie wil laten vallen om zelf te gaan regeren? Dat geloof je toch zelf niet? SP is helemaal niet klaar om te regeren, dat zullen ze zelf gewoon toegeven. Beetje rare uitspraak dit van je.

Ach, ik hoop dat de kleine minderheid alsnog bij D66 gehaald kan worden, of stiekem gewoon bij een conservatieve partij als SGP.

2. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt dat je perfect bij D66 past, maar hoopt stiekem dat de SGP de huidige coalitie steunt? Dan vraag ik mij af waarom jij precies denkt dat D66 jouw partij is, aangezien de SGP in bijna alle opzichten lijnrecht tegenover D66 staat.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Aangezien ik (progressief) rechts. Sgp gaat echt niet alles keihard blokken van vvd cda, dus je moet toch ergens je meerderheid halen. Ik zie niet waarom dát ivm met mijn voorkeur zou uitmaken waar dat vandaan komt? Al is het sp of pvda, zolang eem voorstel maar genoeg stemmen krijgt.

Met steun bedoel ik dus in de eerste kamer, niet de tweede kamer uiteraard!

Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
  4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wat een stom wijf, die Fleur van de PVV. Blegh!

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Trieste opmerking over Zandfoort.

6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Inderdaad. Ze noemde Zandvoort ook nog een provincie :emo:

Oh, nu komt de leider :emo:

7. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Heb vandaag voor de eerste keer gestemd, en wel voor D66.
    Goed om te zien dat ik niet de enige ben op het forum die daar voor heeft gekozen, en landelijk had de partij blijkbaar ook succes.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    37 al, wordt nog spannend

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Precies hetzelfde verhaal geld voor mij.:)

Het zijn inderdaad mooie cijfers voor D66!

10. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Zoveel D66 ja? Dat is wel een van de laatste partijen waar ik op zou stemmen. Irritanter dan Pechtold kan toch bijna niet:x

Heb zelf niet echt een voorkeur voor iets, heb me er ook niet heel goed in verdiept (ook niet gestemd dus).

Edit: eigenlijk een vrij nutteloze bijdrage aan dit topic dus, snap alleen al die 'love' voor D'66 niet:+

Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
  11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Grote kans dat je de ingrepen van dit kabinet gaat merken en dan zul je misschien nog wel spijt hebben dat je niet gestemd hebt. ;)

12. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    D66 ja (zonder apostrof :+). Ik vind Pechtold persoonlijk juist erg sterk maarja, daar kan je om blijven twisten en dat heeft geen zin.

13. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ach ja, is toch vaak erg persoonlijk ook. Anders krijgen we weer zo'n ja/nee verhaal (zie elk weekend in het voetbal topic)

14. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Tofik! Wat een baas :) Stomme Fleur...

15. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Tofik is echt een held :cool:

16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Nou, die opmerking dat verkeersboetes even erg waren als beroving was wel weer een beetje zwak.:+

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Denk dat je het te zwart wit ziet. Veel oppositie partijen balen gewoon dat er niet geluisterd wordt naar tegenvoorstellen. Met name de PVV geeft ook gewoon aan dergelijke voorstellen niet te lezen. Rutte kwam niet opdagen naar aanleiding van vragen over het speciaal onderwijs, terwijl 74 kamerleden daarvoor hadden gevraagd. Denk juist dat de kracht van zo'n minderheidskabinet kan zijn dat het meer samenwerkt met de oppositie maar dat gebeurd nu totaal niet.

18. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    "Het blijft spannend, etcetera etcetera"
    Herman :cool:

19. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Tering wat is het spannend..

20. dahouseman