Het spel speelt zich af op de map van het originele Guild Wars, Guild Wars: Prophecies, inclusief de uitbreiding Eye of the North. Misschien dat er nog zelfs een stukje bijkomt aan de noordzijde, omdat er een NPC race is aangekondigd die heel ver in het noorden leeft, waarbij gepraat wordt over steden op ijsschotsen. Als je de map bekijkt hieronder zie je dat er nog geen 'ijszee' te zien is in het noorden, vandaar dat ik er vanuit ga dat hij nog enigszins wordt uitgebreid bovenaan.
Edit: Ik heb net even de map die in Ghosts of Ascalon zit (het eerste GW boek) gekeken en daarop is wel een ijszee te zien in de Northern Shiverpeaks. Ik denk dat die dan gecreëerd is door het herrijzen van de Elder Dragon Jormag.
Edit 2: Heb de Tyria map maar even weggehaald want hij liet deze pagina nogal hard laggen. Maar ik haal dit van wiki:
De zee in de Northern Shiverpeaks wordt dus gemaakt door de Elder Dragon.
Kort gezegd dus de verschillen tussen de originele GW map en de nieuwe:
- Een ijszee in de Northern Shiverpeaks
- Orr is herrezen van de zeebodem
- Ascalon en de charr homelands (ten noorden van Ascalon) zijn doorkliefd door de Dragonbrand, gemaakt door de Elder Dragon Kralkatorrik.
- Delen van Kryta en de Crystal Desert zijn overspoeld door de vloedgolven gecreëerd door de Deapsea Dragon (waarvan we de naam nog niet weten)
- Een deel van de Maguuma Forest is nu getiteld the Maguuma wastes. Waarom dit is weten we nog niet maar het duid misschien op een verandering in de Maguuma door de Elder Dragons die de Sylvarii treft.
Edit 3: Maar even een lagere resolutie map van de originele GW toegevoegd. Om te kunnen vergelijken. Ongetwijfeld krijgen we ook een verbeterde map in kleur in GW2, maar dit is waar we het momenteel mee moeten doen.
Oud:
Nieuw
Laatst bewerkt: 14 feb 2011