Mag ik je er even op attenderen
(Grafiekje) dat de staatsschuld onder de paarse kabinetten, toch ongeveer de meest kenbare regeringsvorm waarin links zich heeft gemanifesteert, gelijk is gebleven en tijdens Kok-II zelfs is afgenomen? De staatsschuld is opgelopen onder de Balkenende-kabinetten, maar de eerste drie kabinetten daarvan waren meer rechts dan links, en het vierde kabinet, waarin links vertegenwoordigd was door PvdA en CU, heeft het erg laten oplopen maar dat is ook niet zo vreemd want toen sloeg de crisis toe. Ik zal niet ontkennen dat als bijvoorbeeld de SP aan de macht komt dat ons kostenplaatje dan flink zal gaan stijgen, maar dat betekent niet dat links gelijk staat aan veel geld uitgeven.
Bovendien is het een keuze waar je het aan uitgeeft. Ik heb persoonlijk liever dat de staat cultuur financiert (levert ook geld op, in tegenstelling tot wat veel mensen denken) dan dat er meer geld gaat naar de ouderen. Ook niet onbelangrijk, maar wij moeten bij wijze van spreken gaan betalen met een miljoen man voor pakweg vier miljoen ouderen die zelf in hun jeugd het vertikt hebben om wat voor zichzelf erbij te sparen, en vervolgens ook nog 100 euro per maand erbij vragen ook.
Bron. (Die bron even omdat Nagel nu opeens zegt dat hij 100 euro per jaar eiste ipv 100 euro per maand, óf het is door ongeveer alle kwaliteitsmedia verkeerd overgenomen/geïnterpreteerd of Nagel realiseerde zich gewoon dat 100 euro per maand onmogelijk is in crisistijd.) Buiten het feit dat het een fortuin kost vind ik het ook gewoon idioot dat dat gewoon schaamteloos geeist wordt. Want alle gehandicapten moeten wel inleveren maar alle 65 (of 67 in de toekomst) plussers moeten er vooral allemaal op vooruitgaan, want die hebben in hun leven altijd zo goed nagedacht over hun oude dag..
Verder ben ik het overigens met Tyrant eens. De post is voor Josh zeker van ongekende kwaliteit.
Klik om te vergroten...