De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 43]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.636
    Ach ja dat je dat mist vind ik niet zo erg.. Alleen gele kaart had niet gehoeven, maarja Srna kun je weinig verwijten dat hij zo ver doorging.

Die reactie van Srna was schitterend. 'Me?!'
    En dan heel cynisch weglopen _O_

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mjah, ik was dus cynisch, hè ;)

Ik probeerde aan te geven dat iedere ploeg tegen dit Barça terug wordt gedrukt in wedstrijden waar zoveel op het spel staat. Dat ten eerste, en ten tweede wil ik hier ook mee duiden dat vooroordelen en de selectiviteit van de mens een grote rol spelen in de perceptie van voetbal (en de rest van het leven, maar dat is even niet relevant). Toen Inter dit vorig jaar deed (na 25 minuten met tien man overigens) walgde men van het 'verdedigende spel' met Eto'o 'als linksback', enzovoorts. En nu hoor je niks over Arsenal. Dat zegt twee dingen: dat Inter niet perse de intentie gehad hoeft te hebben om te verdedigen, én dat het vooroordeel dat Inter verdedigend speelt en Arsenal niet een ENORME rol speelt in de beeldvorming die mensen hebben.

3. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Samenvatting Sport 1

Na de tweede aanslag op Srna: 'Roma gaat verder om Srna te beschadigen, en Webb gaat verder om het te negeren.'

Aan het einde: 'En Srna.. man van de wedstrijd.'

Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Fuck Messi en consorten trouwens, Cruijff en Michels ftw en hard.

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tot over 2 weken allebei. Rampage; ik ben jouw gescheld op andere members, met name Aernhem helemaal zat. :{

:') Pot, ketel?

6. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Gisteravond een leuke tweede helft gezien bij Barca - Arsenal. Scheidsrechter was niet al te best, maar op zijn kaarten is eigenlijk niets aan te merken. Het waren juist sommige overtredingen die niet werden bestraft met geel en zelfs 1 met rood (Overtreding op Villa?).

Van Persie had er al veel eerder afgemoeten met die overtreding op Messi. Alves had ook geel moeten krijgen na 5 minuten. Het enige probleem met de scheidsrechter was dat hij de wedstrijd niet "aanvoelde".

Ik vond Arsenal heel laf spelen btw. Met 10 of 11 man achter de bal. Wel alle krediet om met 0 pogingen toch een doelpunt te maken.

Nee, maar het was toch duidelijk dat Barcelona dit ging winnen? Arsenal heeft niets te vertellen gehad. Ik vind de uitslag zelfs geflatteerd. Het had echt 6-1 moeten staan.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Heerlijke pot weer, beide eigenlijk. Rood voor Robin was misschien wat overdreven maar goed. Koscielny speelde wel verrassend sterk voor Arsenal in beide wedstrijden. Mooi dat het toch gelukt is, ik zag Arsenal als grootste tegenstander voor Barça dit seizoen in de CL eigenlijk, nu doorstoten.

Rampage ban. _O_

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, daarom schiet hij ook met rechts, omdat hij zo graag wilde scoren ;)

Een hoop gescheld trouwens hier van members. Voetbal is echt emotie blijkbaar.

Over de wedstrijd: Hoewel ik het Arsenal voor de wedstrijden het gunde, ik ben meer voor The Gunners dan voor Barca, moet ik toch heel eerlijk zeggen dat Arsenal gewoon een maatje te klein was. Barca in vorm is niet te verslaan, geen ploeg kan er dan iets tegen doen.

Maarrrrrrrrrrrr, je kunt maar beter van ze verliezen zonder je eigen speelstijl overboord te gooien dan op de manier waarop Arsenal verloor. Ze speelde niet zoals Arsenal normaal voetbalt, en ze verliezen gewoon alsnog en staan eigenlijk voor lul met die 0 schoten op doel. Arsenal is geen ploeg die 90 minuten goed geconcentreerd kan verdedigen, zoals een Inter dit kan. Als je je ploeg dan zo laat spelen, dan ga je gewoon ten onder, en op een lelijke manier. Ga dan op je eigen manier ten onder. Barca meer dan terecht door.

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Doei Wenger._0/

Kneusje. Je ploegie kwam er niet aan te pas, te weinig kwaliteit. Leef ermee.

Dit is echt lachwekkend. Als de scheidsrechter in het voordeel heeft gefloten van een club, dan was het wel die van Arsenal.

Negatief t.o.v. Arsenal:
    - Geen rood voor Abidal
    - Geen geel voor Xavi, al ben ik het daar zelf verder helemaal niet mee eens maar w/e.

Negatief t.o.v. Barça:
    - Geen penalty na de overtreding op Messi in het strafschopgebied. Was minimaal geel voor Djourou en dus een penal.
    - Geen directe rode kaart voor Van Persie die als een kleuter over het veld liep te mekkeren omdat hij niet aan voetballen toekwam en dan als een hypocriet (want eerst wel mekkeren over Abidal z'n actie) Dani in z'n gezicht slaan.
    - Geen tweede gele kaart voor die verdediger na zijn overtreding op Pedro in het strafschopgebied. Arsenal had daar met 9 man moeten staan.

Oh oh, wat was die scheids toch weer tegen Barcelona. De jaloezie is weer lachwekkend bij sommigen hier.

10. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    hij had het echt wel gehoord

irritant publiek daar trouwens bij Barcelona, hele wedstrijd (oke 1/3 als Arsenal de bal had) fluiten ... lekker sfeertje =(

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, natuurlijk had hij het gehoord. Anders had hij niet daar geschoten maar was hij nog wel ff doorgelopen en dan had hij niet met rechts geschoten natuurlijk. Terechte kaart voor een domme speler die nog steeds niet volwassen is op het veld. Egotripper. Als je geel hebt dan moet je niet daarna zo dom doen.

12. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Geel voor Sagna terwijl Pedro, Villa en Messi voor hetzelfde vergrijp niks krijgen. Tweede gele kaart voor Koscielny zou lachwekkend geweest zijn, Pedro viel over zijn been. Je kunt daar een strafschop voor geven, maar geel was het zeker niet. Van Persie sloeg Alves niet, was gewoon lomp en dom, maar zeker geen rood (wel geel). Zelf vond ik het geen overtreding op Messi, het was ook nog eens buiten het strafschopgebied.

Kortom, de scheids was duidelijk een thuisfluiter. Daarmee zeg ik niet dat Arsenal door de scheids verloren heeft. Maar ik ben er van overtuigd dat Arsenal met 11 fitte spelers door was.

Tot aan de 40e minuut had Bacelona ook weinig in te brengen (3 kansjes). En in de 60e minuut stond het 1-1, nou met 11 man heeft Arsenal de beste papieren. Dat je met 10 man ondergelopen wordt vind ik niet zo vreemd.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Een discussie beginnen "wat als?" is echt totaal zinloos. Jij denkt dat Arsenal de beste papieren had om het vol te houden met 11 man bij een stand van 1-1 in de 60ste minuut. Ik denk dat ze ook tegen 11 Gunners gewoon met 3-1 hadden gewonnen. Maar weten zullen we het toch nooit.

Dat van Persie een 2de kaart kreeg was overigens gewoon terecht, die eerste was ook terecht. Van Persie heeft Arsenal een grotere kans op overleven ontnomen, zoals Wenger dat heeft gedaan door The Gunners te laten verdedigen, tegen Barca in Nou Camp. Natuurlijk is het logisch dat je niet kunt spelen zoals normaal, Barca is nu eenmaal de beste voetballende ploeg in de wereld. Maar come on.... 0 schoten op doel, ook met van Persie nog in de ploeg tot de 60ste minuut. Dan verdien je het ook niet, want het is een illusie om te denken dat Barca niet scoort in eigen huis.

14. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    omg elke overtreding/kaart analyseren :emo::emo::emo:

die 2e kaart hoor je niet te geven in zo'n wedstrijd, verder heeft die scheids in mijn ogen geen grote fouten gemaakt. Maarja zo'n rode kaart beinvloed de wedstrijd wel. Ik had Barcelona nog wel ff aan de bak zien willen gaan voor die 2-1 en dan verlenging, had ideaal geweest voor de neutrale supporter.

15. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Dat ben ik met je eens. Ik zei ook dat ik niet vind dat Arsenal door de scheids verloren heeft. Simpelweg omdat Barcelona beter is.

Ik denk dat Arsenal alleen van Barcelona kan winnen als ze met hun beste 11 man spelen die allemaal 100% fit zijn. Arsenal was thuis al stukken beter.

Duidelijk mag zijn dat Barcelona beter is, maar dat wisten we van tevoren ook al:+

Ik zie in ieder geval progressie t.o.v. vorig jaar, en dat is positief.

Ik denk dat Arsenal gedaan heeft wat het kon. Tot aan de 40e minuut had Barca maar 3 kansen.

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb het maar over 2 kaarten hoor :D. Het waren allebei gewoon domme acties van van Persie. Natuurlijk, een goede scheids had de wedstrijd aangevoelt en die tweede kaart niet gegeven. Maar als voetballer kun je daar niet vanuit gaan, dus is het dom van van Persie. Altijd maar de verantwoordelijkheid leggen bij de scheids. Die volgt regeltjes, en interperteert dat op zijn eigen manier in sommige situtaties. Maar de verantwoordelijkheid voor de gemaakte overtredingen of spelbederf ligt bij de speler zelf.

Ik ben een redelijke neutrale supporter, hoewel ik meer met The Gunners heb dan dat ik met Barca heb, en ik vond het jammer dat van Persie eruit moest voor de wedstrijd. Dat was zonde en ik ben ook benieuwd of Barca meer problemen had gehad als er gewoon 11 Gunners op het veld bleven staan. Maar al met al was Barca over 2 wedstrijd gewoon echt vele malen beter, ook in de heenwedstrijd. Ondanks dat ze na de 1-1 op Highbury de weg even kwijt waren.

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Koscielny had allang rood moeten krijgen zeg! Blackterror gaf hier aan dat t geen geel was in penaltygebied op Pedro, oke kan ik mee leven. Maar die gele kaart kon die anders nog wel geven op het keihard doorschoppen op Villa. Zowat een knipschaar. Maarja tis gewoon puur terecht dat Barca door is :D. Op naar Ajax!

Ik vond het opzich wel tof om te zien en gedurft van die scheids haha. rvp dacht er mee weg te komen, BAM rood! hahaha! Gewoon erg dom.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.636
    Haters gonna hate.

Gisteren werd wel weer duidelijk dat ook Barca niet vies is van wat vies gejank, schopjes en provocaties als het niet helemaal lekker gaat.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Zoals iedere ploeg in de wereld.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.636
    Precies, ik zeg ook niet dat er wat mis mee is.. Ik constateer het alleen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina