Dat komt natuurlijk ook door de relatief korte ontwikkeltijd.
Heb de eerste uurtjes erop zitten en ben tot nu toe erg enthousiast.
Het voelt als een goede balans tussen diepgang en toegangkelijkheid die past op een console. Ik heb jaren gedacht dat ik graag een Baldur's Gate 3 op de consoles zou willen zien maar ben er inmiddels wel achter dat dat niet echt kan werken. DA2 (en ME2) zijn een mooi alternatief.
De graphics vallen me ook op in positieve zin. De grain uit deel 1 is weg en alles is mooi strak en mooi belicht. Vergeleken met de misselijk makende bloom en blur uit Two Worlds II is het echt geweldig om rond te lopen in Kirkwall.
Heb deze keer eens gekozen voor een rogue (maak normaal gesproken in RPG's altijd een paladin achtig type) omdat ik denk dat de Warriors en Mages als je ze goed specced en de tactics een beetje handig instelt wel goed zelfstandig kunnen tanken en healen. En dan kan ik met mn Rogue mooi in real time de gaatjes dichtlopen of de aandacht van de vijand verleggen. Al twijfel ik nu wel een beetje omdat ik tot nu toe de rogue companion de leukste vind maar 2 rogues in een party te veel vind. Maar goed, wie weet wat voor toffe companions er nog aan zitten te komen
Ook erg lekker om weer een volledig gesproken hoofdpersoon te spelen. Tuurlijk is het wat minder eigen dan een personage wat je zelf van de grond af opbouwt maar het komt de game wel ten goede.
enige minpuntje tot nu toe was dat ik vooraf eerst een half uur codes zat te redeemen voor snuisterijen en extra quests. Bioware overdrijft echt met al die launch day dlc en pre-order bonussen.
Voor de rest tot nu toe niks dan lof, kan niet wachten tot mijn party op volle oorlogssterkte is en de grotere battles gaan komen.
Laatst bewerkt: 9 mrt 2011