[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Zeg, geen slecht woord over mijn auto, ok :emo:

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    In zoiets zou ik echt niet willen rondrijden, vooral ook nog met dat kleurtje. (no offence geert :+)

3. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    I dont care. Dan had ik wel een andere auto gekocht ;)

Wel fraai is trouwens dat ik twee weken terug ben aangereden. Klein stukje lak van de bumper + kapotte lichtunit achter. Heeft de schade taxateur vandaag de schade getaxeerd op €358 (welke ze giraal uitbetalen) :emo: Heb 'm jaar terug gekocht voor 1100. Me happy.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    VW Lupo? Wel de 1.2TDI dan, die heeft A label (geen wegenbelasting) en rijdt 1:30.
    Occasion voor zo'n 3000 euro, maar dan verkoop je dat ding weer voor 3000 euro aan het eind van het jaar.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Prima autootje toch? So what dat ie oud en paars is, Geert zit lekker droog toch :)

Rij nu zelf een maandje in een zwarte Fiat Cinquecento uit '94 :) Maandag heeft ie een grote beurt gehad en zijn de remschijven (?) vervangen. Volgend jaar januari moet ie pas weer naar de keuring dus in theorie zou ik er voorlopig mee kunnen rond rijden zonder problemen. Je weet 't natuurlijk nooit met een oude auto. Ik heb er in ieder geval al vier weken ontzettend veel plezier van, heerlijk een eigen autootje! :cool:

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik doe met m'n auto nooit een beurt, alleen maar APK's :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik doe beurten, APK's en daar tusssenin veel onderhoud aan allerlei verschillende mankementen :+ Franse auto heh ,..

8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Auto's moet je wel onderhouden toch. Tenminste, vind ik. M'n vader wilde het in eerste instantie eerst zelf doen, maar we hebben geen brug :+ Dus toen mocht ik op zijn kosten een grote beurt laten doen. Tja, waarom niet dan he :p

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor remschijven heb je toch helemaal geen brug nodig man.
    V/d zomer samen met mn pa nog van onze auto vervangen.

Ik heb vanmiddag eigen autotje aangeboden gekregen. 94(geloof ik) Citroen ZX die ik voor noppes kan krijgen van mn ma's tante van 87 en dat ding staat al maanden stil.
    Is wel altijd goed onderhouden.
    Nog ff kijken of ik de maandelijkse lasten kan dragen.
    Kan iemand een indicatie geven wat deze ongeveer zijn?

Enige minpuntje is dat het een automaat is, maar dat mag de pret niet bederven denk ik zo.

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Automaat _O_.

Paar pagina's terug had ik het over leasen maar dat gaat hem toch niet worden. Ben nu dus nog steeds op zoek naar een leuke auto. Een opel astra GTC vind ik wel een gaaf model. Verder vind ik wel heel veel leuk maar kom ik er elke keer weer achter dat het boven m'n budget uitkomt :9.

Heb hem pas in september nodig, ff kijken wat de benzine doet tegen die tijd. Want als het 2 euro is dan ga ik wel voor een klein autotje die 1:20 rijd!

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Remschijven kwamen ze pas achter toen ie al op de brug stond ;)

12. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Haha, zo was het helemaal niet bedoeld:) Daarbij wist ik ook niet dat het jou auto was, dacht dat je het bedoelde als een voorstel :thumbs:

13. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Aanraden kan ik 'm zeker niet voor lange afstanden ;) Helemaal als je dagelijks 160km maakt, moet je je rug bijverzekeren ;)
    Enige motief dat ik deze auto rijd is dat ie niets kost en niet stuk gaat. Motorisch zijn het betrouwbare auto's. Weegt 636kg (klasse 2 wegenbelasting) €35 per kwartaal. Vezekering WA+beperkt casco €35 per maand (en dat is nog duur, moet dit is over laten zetten) en hij rijdt 1:18 :)

Als student mag ik dan niet klagen.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  14. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Als student zijnde is dat inderdaad prima :thumbs: Wel een lekker goedkoop en licht autotje zeg, ideaal!

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kan je mooi van de snelweg afwaaien :+

16. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Wel altijd ogen dicht en met geknepen billen als er een twintig tonner diesel voorbij komt :+

17. JeePee

JeePee Guest

Die komen jou voorbij of andersom :+ ?

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Donderdag komt de Punto Evo! :D

19. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kom hier ook maar even langs voor wat advies. Het gaat eigenlijk over mijn vriendin maar aangezien ik zelf niet echt een autokenner ben probeer ik het hier maar even.

Ze is/was in het bezit van een VW Polo 1.0 uit '92 (ongeveer). Helaas is deze gisteren hoogstwaarschijnlijk overleden maar we zijn toch maar vast aan het kijken voor een nieuwe oplossing aangezien ze toch naar d'r werk moet. De polo beviel eigenlijk best goed maar heeft ze erg veel pech mee gehad en kan ook eigenlijk wel als miskoop bestempeld worden. Nu was mijn advies dus om vooral te gaan voor iets waar weinig onderhoud aan zit en waarvan je zeker weet dat je er nog een paar jaar mee vooruit kan. Helaas blijkt uiterlijk ook nog mee te wegen maar dat zal niet meevallen in dit prijssegment.

Nu vroeg ik me dus af of iemand zo wat kan zeggen over betrouwbaarheid/ervaringen met onderstaande auto's:
    - Opel Corsa '95
    - Ford Ka '97

Het budget is maar €1000, maar misschien dat iemand wat aanraders heeft in deze categorie.

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Kleine japanner. Die zijn motorisch vaak erg betrouwbaar.
    Budget van €1000 en eisen gaan stellen gaat overigens niet samen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina