Aardbeving / Tsunami in Japan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lenny-t, 11 mrt 2011.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dit is ook wel even een WTF!

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat plaatje bedoelde ik met deze post!

kon het plaatje alleen toen niet vinden, thanks voor het posten!

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Waarom staat die kerel op z'n dak te kijken hoe de tsunami naar hem toekomt? Ook al is ontsnappen onmogelijk, ik zou gewoon rennen voor m'n leven.. :eek:

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat weet ik, maar ik snapte niet waarom dat hier ene reet mee te maken heeft. Maar het was weer een of andere achterlijke complottheorie.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dude je ziet het plaatje toch?

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ja, alsof de maan een aardbeving heeft veroorzaakt. :+

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wtf idd, hoe diep zou dat gat zijn?

8. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ben ik de enige die het opvalt dat ze echt een schitterend wegdek daar hebben?8)

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ja, anders zou ik ook niet zien dat er een kerel op het dak stond te wachten hé ;).

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik vind het gewoon apart dat zoiets als in Japan en destijds in Indonesië plaats vinden, vlak voor dat supermaan gebeuren. Complottheorie of niet, ik vind dat gewoon vreemd. Maar goed, de eerst volgend keer dat er weer een supermaan op de planning staat zullen we zien of weer toevallig, uit het niets, wat gebeurd :'-(

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Is niet heel onlogisch aangezien daar gewoon de twee stukken asfalt samenkomen. Elke weg wordt zo geasfalteerd, het zijn immers gewoon 2 stroken naast elkaar.

Maar het ziet er wel bizar uit inderdaad.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Straks gaat er nog beweerd worden dat de Illuminati het gedaan heeft met enorme heipalen onder de zeespiegel...

13. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Het wegdek wordt meestal/soms in 2x ge'walst'. Eerst de ene kant, dan de andere kant. Hierdoor is het logisch dat het stuk er tussenin minder dik / zwakker is. Hierdoor scheurt hij daar uit.

14. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Net nieuwsuur gekeken. Jezus die beelden maken echt indruk, echt angstaanjagend. Je kunt er ook niks tegen beginnen.

Had echt medelijden met de Japanner die in de studio zat, hij was zo neerslachtig en angstig. Kan me ook echt niet voorstellen hoe het moet zijn als je je familie die daar woont niet kan bereiken.

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Fuuu

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oef dat kan echt erg foutgaan.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb zelf Natuur en Sterrenkunde gestudeerd aan de Universiteit van Nijmegen en de invloed van Supermanen is wel eens ter sprake gekomen. Meningen zijn er echter over verdeeld. Govert Schilling denk bv. dat het wel invloed kan hebben. Mijn eigen theorie geeft ook geen uitsluiting. Het is bekend dat een superman een verhoogde druk op de aardkorst geeft (door het water). Echter is niet te meten hoeveel meer druk er is. Het is dan ook de vraag of de extra druk de verschuiving in de aardkorst tot gevolg kan hebben.

Ik weet trouwens niet hoe je aan 3km komt. In het periguem staat de maan op 363.346km van de aarde terwijl de gemiddelde afstand 384.452km is. Dat verschil is toch wel iets groter dan 3km. De getijkrachten op aarde ontstaan door de synchrone rotatie en zwaartekrcht. Het is dus vrij logisch dat de waterdruk op de aardkorst toeneemt zodra de maan dichter bij de aarde staat. Zoals ik hierboven aangeef is de vraag dus hoeveel en is dit significant genoeg voor een verplaatsing in de aardkorst.

Was dat deze nacht of vorige week?

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik las dat die supermaan plaats zou vinden op 19 maart. Ik vraag me dus af hoe geleidelijk de maan dichter bij de aarde komt en of dat nu al effect zou kunnen hebben.

Enlighten us, Gforce ;)

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Supermaan houdt eigenlijk in dat hij binnen 90% van de gemiddelde afstand van de aarde ligt. Het is slechts een term die ergens in 1972 verzonnen is. Er werd toen gezegd dat de supermaan ook direct voor aardbevingen zou zorgen. Dit is nooit bewezen en is eerder een bijgeloof. Indirect zoals aangegeven zou het dus wel invloed kunnen hebben. Op 19 maart zal hij dus het dichste bij de aarde staan (perigeum). Betekend niet dat hij alleen dan effect zou hebben. Het effect is er altijd en zal sterker worden zodra de maan dichter bij de aarde staat en zwakker worden als hij weer verder weg komt te staan.

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik zag net ontplofte gigantische witte bollen, hoop niet dat dat bij die centrale hoorde...

//edit dat was een olieraffinaderij geloof ik.

Maar toch:

Deel Deze Pagina