[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat zal je me nooit horen zeggen. Zolang hij blijft doorgaan met slechts het bekritiseren van de religie en cultuur klopt de vergelijking niet. De Nazileer ging over ras en bloed. De PVV gaat over de problemen die ontstaan wanneer 2 culturen met elkaar botsen.

PVV ziet Nederlandse moslims het liefst zoveel mogelijk meedoen met de Nederlandse cultuur. Terwijl het Nazi regime de Joodse bevolking uitsloot.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik hoop inderdaad dat hij het daarbij laat.

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Serieus, wtf? Ik vond de huidige regeling al te soepel, maar dit is echt te bizar voor woorden. Ik ben in m'n leven 3 keer aangereden en 3 keer was dat een 65+er (en niet mijn fout). Tuurlijk zijn maar voorbeelden, maar die hoor je overal.

Behalve dat de reflexen en het zicht van oude mensen afneemt hebben die mensen ook op een totaal andere manier leren rijden. Vroegáh was het verkeer nog niet zo druk en had je nog niet zulke "ingewikkelde" rotondes. En zelfs als ze gekeurd worden is dat alleen maar medisch.

Mijn opa is 81 jaar en zijn rijbewijs is gewoon voor 4 jaar verlengd. Ik heb laatst nog een keer bij hem in de auto gezeten, nou nooit meer! Die mensen zijn vaak ook veel te koppig (snap ik ook wel) om zelf te stoppen met rijden want dan worden ze afhankelijker.

4. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Je legt zelf al de vinger op de zere plek. Het heeft niet te maken met de medische conditie van de ouderen, maar met hoe ze geleerd hebben te rijden en hun mentaliteit. Ik zie dus helemaal het probleem niet om die leeftijd van 70 naar 75 te halen. Dat er een andere oplossing nodig is voor het feit dat die mensen ongelukken veroorzaken door eerdergenoemde redenen (ik kan er zelf niet over oordelen want ik heb die ervaring niet) dat is weer een ander verhaal.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Pfff haha dit is lachwekkend.
    Mijn opa is 2 jaar geleden gekeurd. Zonder enige echte fysieke testjes, werd zijn rijbewijs verlengt en goedgekeurd. Op de terugweg viel hij van een trapje (2 treden) in het gebouw en brak z'n arm. Na zijn revalidatie probeerde we als familie hem er maar vna te overtuigen dat hij maar beter kon stoppen met rijden. Maarja, aangezien die gekeurd was wilde hij dat absoluut niet (je weet hoe koppig bejaarden kunnen zijn!).
    4 weken geleden hoorde we een verhaal waar m'n opa 3 minuten stilstond op een rotonde :lol:
    Waay to go! Gelukkig was het een rotonde en geen rijksweg!
    Doe dan wel die keuring wat strenger, want dat is nu lachwekkend. Het gaat mij niet per se om leeftijd, maar wel op vaardigheden.

6. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Precies, als je nu je rijbewijs wilt halen wordt er echt heel streng gekeken naar je rijgedrag. Vroeger was dit totaal niet zo, dus het lijkt me logischer dat ouderen een soortgelijk examen afleggen.

7. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Joh, waarom het ene wel en het ander niet.
    Ik zou zeggen: schaf het hele religieus onderwijs af en klaar er mee.

Lol, dit is het voor het eerst dat ik met me aangeschoten kop een post plaats...

8. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Religieus onderwijs afschaffen? Why?

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik weet natuurlijk niet precies de inhoud van religieus onderwijs, maar als het gebaseerd is op de grondbeginselen van religie (wat me plausibel lijkt) dan is kwaliteit waarschijnlijk al een goede reden.
    Dat las ik in een artikel en daar ben ik het mee eens. Dat betekent niet dat kinderen niet geschoold mogen worden in religie, je komt er immers toch nooit vanaf dus dan kan je het beter leren begrijpen, maar het kan wat mij betreft nooit de basis zijn van dit soort instellingen. Ook niet van de politiek overigens.

Qua religie vind ik dat iedereen vrij moet mogen zijn om te geloven hoor, maar hou het buiten het onderwijs en de politiek. De beslissingen die daar worden genomen zijn veel te belangrijk om genomen te worden door mensen die stellig geloven in de wetenschap.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
  10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Je bedoelt een geloof toch?

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De zinsopbouw was in eerste instantie anders. Stellig de wetenschap afwijzen had het eigenlijk moeten wezen, of iets in die trend.

Overigens, telkens als ik berichten hoor zoals die van nu weer (over die toetsing van ouderen voor hun rijbewijs) dan denk ik echt van shit, misschien moet ik toch maar een carrière in de politiek ambiëren :+ Zijn toch helemaal achterlijk geworden. Net als dat jonger auto rijden (naar het Amerikaanse model?). Dan krijgen we straks meer kut kinderen die te jong zijn om verantwoordelijkheid te dragen én meer ouderen die te oud zijn om vormen te herkennen in hun spiegels op de weg. Ook een manier om het OV aantrekkelijker te maken I guess.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Waarom zouden we in godsnaam (lol) nou weer religieus onderwijs afschaffen? Er is toch vraag naar?

13. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Afschaffen nee, maar subsidiëren vind ik ook een beetje ver gaan. Als een of andere zweverige hippy aanklopt bij de overheid voor zijn New Age school krijgt hij toch ook geen geld van de overheid?

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hm oké, ik zie zelf niet waarom een overheid moet bepalen dat onderwijs gebaseerd op wetenschap superieur is aan onderwijs gebaseerd op religie. Is aan de ouders wmb.

15. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Wed maar dat mijn kinderen naar die school zouden gaan. Fucking epische shit jow.:cool:

16. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Religieuze scholen zorgt er alleen maar voor dat de kinderen in groepen moeten trekken. Hier door creëren ze verschillende groepen en meningsverschillen wat uiteindelijk nergens toe leidt.

Je kan altijd een religieuze boek kopen of naar een één of ander kerk/moskee gaan.

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dus religieus onderwijs leidt tot groepsvorming en meningsverschillen, en dat leidt uiteindelijk tot niets. Daarom moet religieus onderwijs afgeschaft worden.

Apart.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dus jij streeft naar een wereld waar iedereen dezelfde mening heeft? Gedverdemme, wat eng!
    Meningsverschillen is juist wat ons drijft nieuwsgierig te zijn, nieuwe dingen proberen! Als iedereen hetzelfde vind ontwikkel je jezelf niet.

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je het aan religies laat zijn er toch juist geen meningsverschillen. Die claimen toch allemaal de absolute waarheid in pacht te hebben.

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Een religie is een overtuiging, wie een religie aanhangt gelooft inderdaad dat de leerstellingen daaruit de absolute waarheid zijn. Maar zo is het met andere overtuigingen volgens mij ook: wie gelooft in door de wetenschap (in zijn ogen) onomstotelijk vastgestelde zaken, verwerpt hetgeen daartegen ingaat. Dat is niet meer dan logisch en daar is ook niets mis mee. Wat m.i. wel fout is, is het tegenwerken van mensen in de ontplooiing van hun overtuigingen, omdat die anders zijn dan die van jou. Dat is wat het verbod op religieus onderwijs doet, ten behoeve van op de wetenschap gefundeerde educatie.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2011

Deel Deze Pagina