Het heelal oneindig?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 11 mrt 2011.

1. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het eigenlijk met occultisme en duivelse krachten. Dat is toch iets waar je het bestaan ervan niet kunt ontkennen. Ik heb er wel eens boeken over gelezen en denk niet dat het allemaal lariekoek is.

Vandaag de dag zijn er ook enorm veel "satanskerken" actief, die demonen en duivels op kunnen roepen

Heeft de wetenschap daar ook een verklaring voor?

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Waarom zou dat niet kunnen? Er zijn meer Christenen en dat geloof ontkennen sommigen ook.

3. burgemeester

burgemeester Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand weet hoe het echt zit, want niemand weet wat er voor de "oerknal" was. Er was wel iets, want kan er niets zijn? Ik denk het niet. We weten het alleen nog niet

4. burgemeester

burgemeester Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel, dat is wel allemaal lariekoek. Je kan het vergelijken met vroeger, toen we in Zeus en Poseidon geloofden (in Griekenland dan). Toen geloofden ook mensen heilig in hun bestaan... Maar toch bestaan ze niet. Zo is het ook met de Duivel.

5. Fina1rampage

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb boeken gelezen over mensen die bij zulke sektes actief zijn geweest, en hun bevindingen daarin beschrijven, ik geloof niet dat deze mensen hun verhaal verzonnen hebben.

6. Fina1rampage

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel te zeggen dat mensen die aan duivelverering doen, werkelijk demonen en duivels op kunnen roepen (zichtbaar)
    Lees bijvoorbeeld "he came to set the captives free"

Of zouden dit soort verhalen verzonnen zijn

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als we toch eens alles zouden geloven dat geschreven staat :+

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Pics or it didn't happen.

9. Seh

Seh Guest

Dat is het zelfde als zeggen dat God/Allah niet bestaat en dat Jezus geen Zoon van God is.. Je weet het gewoon niet, wel kun je alles weerleggen met (oude) boeken en geschriften. Dan is het de vraag welke boeken/geschriften je geloofd en welke je onzin vind, daar kun je een mening uit vormen. Maar vertel jij mij maar eens waarom het sowieso niet bestaat?

''The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist'' _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2011
  10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dan zouden er veel meningsverschillen en oorlogen hieruit ontstaan. :lol:

Oh wacht eens even...

Maar nog steeds zijn er veel mensen bang van geesten 8)

Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  11. burgemeester

burgemeester Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je gelooft in de duivel geloof je ook in Zeus en Thor, anders ben je niet consequent en klopt er niks van je verhaal. Dat is namelijk precies hetzelfde.

En het bestaat niet omdat er niks, maar dan ook niks, is te vinden dat er op wijst dat de duivel wel zou bestaan. Alleen verhalen in vage boeken, maar dan ken ik nog wel meer verhalen....

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Voor mijn gevoel bestaat er kwaad. Vaak heb ik het idee dat sommige mensen gewoon gemeen zijn. Wanneer ik logisch nadenk bestaat er niet zoiets als goed & kwaad aangezien het puur met perspectief te maken heeft. Maar mensen die dus wel in het goede geloven, zullen ook in het kwaad moeten geloven.

De duivel wordt ook vaak geassocieerd met de dood. Voor het Christentijdperk was de duivel ook niet kwaadaardig, hij deed slechts de doden leiden naar het hiernamaals en mensen straffen die slecht hebben geleefd. Hij werd natuurlijk wel gevreesd door mensen. Dat de duivel uiteindelijk een symbool is geworden van kwaadaardigheid en anti-god heeft te maken met de Christelijke indoctrinatie.

Dus wanneer mensen de duivel aanbidden wilt nog niet zeggen dat ze doelen op de Christelijke variant ervan. En dat de duivel een kwaadaardig wezen is hoeft ook niet te kloppen aangezien er niet zoiets bestaat als het kwaad.

13. Seh

Seh Guest

Ik geloof niet in de duivel, maar ik geloof er ook niet niet (8)) in. Ik laat het in het midden. En vertel mij eens waarom dat het zelfde is als Zeus en Thor? Vage boeken duiden ook op het bestaan van een goddelijk persoon genaamd Jezus, dat deze persoon alleen in het Christendom 'gemaakt' is tot zoon van God en in andere geloven gewoon een profeet is betekend toch ook niet gelijk dat geloven in de Goddelijkheid van Jezus het zelfde is als geloven in Thor en Zeus?

14. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is precies hoe ik erover denk. Uiteraard is die theorie nog niet te bewijzen aangezien de wetenschappers (nu nog) een limiet hebben als het gaat om de telescoop en ruimtereizen, maar het gaat er uiteindelijk om dat het je toch aan het denken zet hoe klein we werkelijk zijn. :)

Ik vindt het ook zeer interessant om verschillende meningen te lezen.

Edit: Laat ik het ontopic houden.

Deel Deze Pagina