De ondersteuning is in mijn ogen uitstekend, alle grote aanbieders supporten WP7, nu ook Nokia. Ik heb zelf een HTC HD7, en ben er zeer tevreden mee. Sterker nog, het is tot nu toe de beste en meest vloeiende OS die ik op een mobiel heb gehad. Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar de Metro UI overtreft op elke vlak de iOS in mijn ogen, zeker als we het over overzichtelijkheid hebben. Het tijdperk van de icoontje's interface vind ik afgelopen, ook de Social hub in WP7 werk geweldig binnenkort word daar ook Twitter in verwerkt (nu is dat MSN status, Facebook en Linkedin) dus dan heb je geen aparte apps meer nodig voor die dingen. In totaal zijn er nu +/- 10000 apps in de marketplace, en dat is als je weet dat WP7 pas sinds okterber bezig is toch een aardige prestatie. Daarnaast zitten er gelukkig niet zoveel onzinnige apps bij, omdat Microsoft kijkt of de apps wel een meerwaarde hebben.
Je moet inderdaad (en dat is best jammer) een US account hebben om alles te gebruiken wat WP7 op dit moment zo mooi maakt, maar volgens de laatste berichten komt er ergens dit jaar ook een Nederlandse marketplace waardoor je dus gewoon met je eigen live account alles kan gebruiken. Want ook voor Xbox live heb je nu nog een US account nodig, als je die niet aanmaakt kan je ook geen games downloaden en ook niet alle apps gebruiken. Maargoed dit jaar dus nog een firmware update die Nederlandse taal toevoegt.
Laatst bewerkt: 19 mrt 2011