Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Waar baseer jij dat op? heeft hij het toegegeven? Mensen onderschatten nogal eens wat naturel allemaal haalbaar is met goede voeding/discipline/rust.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heeft 'ie toegegeven;)

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Plus je ziet het meestal echt wel.
    En al helemaal aan het tijdschema waarin mensen groeien.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Klopt die gast heeft echt teveel progressie gemaakt in 1.5 jaar tijd , zeker als je dan hoort dat hij niet eens enorm strict op z'n eten let.

Vandaag trouwens weer is gruwelijk lekker getraind, wat een energie en kracht opeens.

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zag het bij mijn vorige sportschool veel gebeuren dat je rond mei allemaal redelijk grote gasten binnen zag lopen die je al een half jaar, 3/4 jaar niet gezien had.
    Die gingen dan voor 2/3 maanden als beesten trainen en waren dan weer echt huge.
    Die zetten natuurlijk even de spuit erin om v/d zomer er weer strak in het geboortepak te zitten.
    Kwam vorige maand nog zo'n gast tegen met wie ik altijd wel een beetje sprak. Die is in de winter maanden zo'n 15/20 kg(!!!!!) lichter als in de zomer8)

Zelf ben ik waarschijnlijk voor een tijdje down&out.
    Gister goed door m'n enkel gegaan en de team fysio vermoed dat er een scheur in de enkelband(en) zit.
    Met m'n eigenwijze kop nog niet naar de dok gegaan onder het motto ach komt wel goed, maar morgen miss toch maar even het ziekenhuis binnen lopen...
    Dat word tijdje alleen bovenlichaam trainen ben ik bang...

6. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Laten we hopen dat er geen scheur in zit. Beterschap man :eek:

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Een gast bij mij uit de sportschool die is ook echt megabreed. Die gast is ook 19 en in een paar jaar is ie echt ziek breed geworden. Hij is nu wel de breedste uit de sportschool. Hij kan niet eens met z'n hand bij z'n nek vanwege de grootte van zijn spieren. 8)

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb een vraagje eigenlijk. Ik zit denk al zo'n half jaar op het volgende! Eerst 10 x 50kg, dan 10 x 55kg en dan doe ik 60kg iets van 4 a 5 keer. Dit is zo ongelooflijk frustrerend. Helemaal omdat ik 3 a 4 keer in een week naar de sportschool gaat. Ik snap het niet. Met andere oefeningen voor men borst ga ik wel omhoog en ook voor andere spiergroepen.

Kan iemand mij misschien helpen wat ik misschien kan doen? Ik fitness nu ruim een jaar. Dit kan denk niet oké zijn!

PS: Allen kg's is met de stang inbegrepen. Dus 50kg bedoel ik: stang 20kg en aan beide kanten 15.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Welke oefening?

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Bench Press (gewoon met stang)

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Wait, wut? 8)

12. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met hoger gewicht trainen terwijl er iemand achter staat...easy haha

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat is nu precies je frustratie? je wilt die 60 vaker kunnen? Zwaarder drukken? Hoe ziet de rest van je schema eruit?

Maar goed even een heel lomp advies:
    2 opwarmsetjes met 30 of 40 kg, niet zwaarder. Spotter achter je, 70 kg op de stang en drukken maar. Hou je techniek netjes en laat evt de spotter het werk doen. Op deze manier verpest je niet je energie in die eerste setjes en zorg je er daarnaast voor dat 60 licht gaat voelen omdat je weet hoe verdomde zwaar 70 kan voelen. Daarna natuurlijk niet nog 10 oefeningen doen voor borst. 1x in de week is voldoende en na een week of 6 eens een keer kijken hoe het nu gaat met 60 kg.

Iets minder lomp advies:
    5 x 5 de beginner/lineaire versie gaan doen. Invullen, gaan en aan het einde van de 10 weken druk je meer.

ach en verder natuurlijk: als je voeding ruk is......

Vandaag weer 120kg perfect en helemaal zelf 5x gebencht :D

14. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    @Kevf: 120kg wow! Knap sterk in je borst dan 8).

Misschien leuk dat ik mijn progressie van het laatste anderhalf jaar hier post.

Ergens in 2009, was net een maand begonnen met te trainen in een sportschool. Ik had denk ik een basis door in het verleden op wedstrijdniveau gezwommen te hebben. Vetpercentage wel ietswat aan de hoge kant naar mijn smaak.

begin 2010 :Een paar maanden later na een flinke cut, vetpercentage lag hier rond de 10-11% gok ik.

Ook 2010: Nog dieper gaan cutten (voor de zomer...) heb in deze periode een hoop geleerd over mijn lichaam, vooral hoe ik reageer op bepaald soort voeding.

Vandaag (22 maart 2011): deze winter zwaar gebulkt en hier naast spiermassa ook (naar mijn mening) te hoog vetpercentage door bereikt, helaas hoort dit erbij om als natural massa te kweken.

Nu weer aan het cutten begonnen voor de zomer en ik ben van plan een vergelijkingsfoto met de ''cut-foto'' van 2010 te plaatsen wanneer ik op hetzelfde vetpercentage kom te staan (rond de 8%).
    Gaan er nog meer mensen cutten voor de zomer?

15. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, nice! Hoeveel weeg je in die 3e foto bij welke lengte?

Bij mij begint nu zichtbare verandering te komen, geeft echt een boost.

16. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Duidelijk. Btw Zyzz is ook voor een deel een personage, hij is voor de grap begonnen maar is daarmee heel bekend geworden. Het ligt natuurlijk ook aan je karakter.

Zoals Kevf zei, geef wat meer info, hoe ziet je trainingsschema/ voedingschema eruit.

Die tweede van 2010 ziet er goed uit.

Ik wil voor de zomer ook cutten, ook rond de 8%.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Wat is een goed moment om te beginnen met cutten? Heb het zelf nog nooit gedaan, maar wil eigenlijk nog zo'n 2 á 3 kg aankomen voor ik daarmee begin. Ik heb wel meer talent voor afvallen dan voor aankomen :+ maar heb geen zin om nog een buik te hebben in de zomer.

18. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    De 2e foto van 2010 waren mijn stats 82kg bij 1.84m en 8% bodyfat.

19. RobinhoNL

RobinhoNL Ik ben Fan!

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, ik ben net van mn knieoperatie af en moet over 3 weken beginnen met tenniscompetitie. Ik mag alles weer doen, alleen kan ik in die tijd genoeg conditie opbouwen om weer fit te zijn? 4 a 5x keer in de week hardlopen word het en elke dag buikspieren en armspieren.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ik zou wel rustig aan beginnen als ik jou was..

Dudes, ik heb ook een vraagje.
    Mijn goal is om flink in massa aan te komen, dus gewoon groot worden. Nu bereik je dit door veel te eten, en naja, te trainen. Maar, de afgelopen tijd merk ik, door het vele eten prob, veel drinken van melk/brood/fruitontbijt/kwark dat m'n buik gewoon opgezet is. Kan ook door het bier komen ofcourse..maar het begint gewoon echt nu op te vallen, dus nogmaals m'n story maar weer over m'n buik. Probeer het vet op m'n buik te pakken maar het lukt amper, m'n vetpercentage is 19,9%. Holy shiz, meer dan ik dacht. :+ Nu weer 85cm m'n taille als het wat strakker is, heb echt een kutmeter, dus klopt van geen kant wss. Hoe kan je nou echt een strakke buik krijgen + toch nog flink groeien? Neem aan als je gaat 'cutten' dat je niet echt meer groeit. Hoe moet ik dit aanpakken? Buikspieroefeningen gaan ook nooit lekker.

Manialmadcowie: echt insane man, ziek. Wat is je schema? :+

Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina