Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Echt super progressie hey! Bizarre basis heb je ook. Schouders lijken er ook redelijk op vooruit te zijn gegaan. Ook nog piccies van andere kanten?

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    @Reckuuza: heel veel eten! als je denkt dat je veel eet, eet dan nog meer :+. Verder vooral gebruik maken van compound oefeningen (oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen gebruikt) zoals de benchpress,squat en deadlift.

Ik haal veel van mijn ''know-how'' van DBB.com.

@Kevf: Bizarre basis? 8) leg uit! Ik maak mijn foto's m.b.v. mijn mobiele telefoon, maar ik zal mijn vriendin eens vragen wat foto's van de zij- en achterkant te maken. Een foto van mijn benen heb ik ook nog wel liggen, want die train ik uiteraard ook keihard mee.

Bedankt voor de motivatie jongens!

3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Clean bulken.

Nou niet iedereen begint met zo'n 'begin lichaam' als jij ;)

Btw wat zijn de krachtstats?

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Valt me op dat je buikspieren enorm ontwikkeld zijn.

Vraag me dan ook af hoe je dit aanpakt. Welke oefeningen bijvoorbeeld.

Ik zelf hou het voornamelijk bij plank holds tbh.

Daarnaast zit ik qua verpercentage nog een stuk hoger dus ik denk dat ik vooral op dat gebied nog terrein kan winnen.

edit: lees net hierboven dat een deel dus te danken is aan compound oefeningen. Ook hier kan ik me wellicht wat meer op focussen :)

Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Zijn buikspieren zijn niet enorm ontwikkeld, integendeel juist. Zijn vet% is steeds gedaald, bij de laatste foto weer omhoog, daardoor zie je zijn abs steeds beter.

6. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu 4 maanden bezig met fitness, en mijn voornaamste probleem was het vetpercentage. Ik begon met 20,8 procent vet, en zat na 2 maanden op 17.2, dus in principe best netjes. Alleen sindsdien ben ik niet meer veel vet kwijt geraakt (sta nu op 16.8 ). Omdat ik niet echt een voedingsschema had leek het mij logisch dat het daar aan lag. Nu heb ik een klein schemaatje gemaakt, maar ik heb nog twee eetmomenten open staan. Een eetmoment is het avondeten, waar ik verder weinig invloed op heb, het andere eetmoment is om 15:00. Ik zal even posten wat ik tot nu toe ervan heb gemaakt:

08:00
    Havermout, 100 gr kcal 380 eiw 13.1 kh 62 vet 7
    Halfvolle melk, 250 ml kcal 115 eiw 8.8 kh 12.5 vet 3.8

10:10
    Twee sneetjes volkoren brood, 66 gr, kcal 164 eiw 7.6 kh 29 vet 1.8
    Pindakaas, 30 gr, kcal 193 eiw 6.6 kh 3.6 vet 17

12:10
    Twee sneetjes volkoren brood, 66 gr, kcal 164 eiw 7.6 kh 29 vet 1.8
    Pindakaas, 30 gr, kcal 193 eiw 6.6 kh 3.6 vet 17

15:00

18:00

22:00
    Magere kwark, 500 gr, kcal 355 eiw 65 kh 3.5 vet 0.5

--------------------------------------------------------------------

Totaal tot nu toe: kcal 1544 eiw 115.3 kh 143.2 vet 48.9

Nu was mijn vraag aan jullie, wat zou ik nog kunnen eten om 15:00? En maakt het veel uit dat ik het avondeten niet zelf onder controle heb? Want anders kan ik misschien mezelf aanleren om simpele gerechten klaar te maken.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    complimenten dat je er zo mee bezig bent. Erg netjes! En je hebt al aardig wat progressie geboekt. Wat zijn verder je stats? En wil je naast vet verliezen ook gespierder worden?

ik kan je vast wel wat verder helpen als ik dat van je weet.

mbt het avondeten: als er thuis een beetje normaal gekookt wordt hoeft het niet echt een probleem te zijn. Als je ouders iig een beetje flexibel zijn (Geen gezeur als je geen toetje neemt, wat minder opschept, weinig jus/saus gebruikt etc).

Wat wel eens wordt gedaan is met vuisten werken, 1 vuist is dan 1 portie en daar neem je dan een gemiddeld aantal kcal voor. Maar ik weet niet meer precies hoe dat werkt, nooit wat mee gedaan ;)

Maar anders reken je gewoon grofweg 450 kcal voor het eten en reken je even van een (bij jullie) redelijk standaard maaltijd terug hoeveel je dan ongeveer eet.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    (Zitten er maar 3,5 gram koolhydraten in magere kwark? Ik dacht altijd dat dat voor 500 gr. ~10 gram zat)

@ Silver: Havermout en pindakaas \o/:thumbs: Als je de rest van je stats neer zet kunnen we zeggen wat je er extra bij moet nemen :)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Net terug van de sportfysio (was al bij de sportarts geweest) met mijn knieproblemen wat deels ook in de heup zit. Zoals het er nu naar uitziet lijkt het er op dat mijn 'gewone' spieren te sterk zijn geworden voor de stabiliserende spieren. En dat terwijl ik praktisch nooit wat in een machine oid doe.

Iaw nog twee keer heen en stabilisatieoefeningen gaan intergreren in mijn schema. :)

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Uit dit topic heb ik toch begrepen dat jij altijd gecombineerde oefeningen doet zoals squats, deadlifts en dergelijke. Toch apart dan, dat verhaal met die stabiliserende spieren.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yup stond ik ook van te kijken maar ik moest bijvoorbeeld op een step staan met 1 been en dan door mijn knie zakken, zonder gewicht zag je mijn knieen behoorlijk trillen en enigzins naar binnen slaan.

Ik zie wel even. Ik ga gewoon de oefeningen een half jaartje in mijn programma opnemen.

12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor knieblessure heb je dan?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beide knieeen doen pijn, met praktisch alle bewegingen. Trap lopen, fietsen, trainen etc.

Echt in de knie zelf.

14. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Wat een kl*tezooi man...beterschap gewenst. Als er iets irritant is zijn het wel knie- of schouderblessures.

Zooooo'n zin om van de winter weer enorm te gaan bulken! Je lichaam gaat echt wennen aan 4000kcal per dag, voel me echt enorm hongerig de hele dag door op mijn huidige cut-schema (al eet ik nog steeds meer dan iedereen om mij heen :lol:).

@PineNL: Zyzz!!! _O_

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik eet echt heel erg weinig meer op het moment. Mijn shakes hebben nog maar 50 gr havermout, 's ochtends 3 boterhammen, 's middags twee en magere melk. Weinig carbs bij het avondeten en later op de avond nog wat aan eiwitten en een shake. Ben droog (sixpack) en kracht is super op het moment.

Wat dat betreft zijn al die kcal berekeningen echt uitgangspunten, maar werkt het in de praktijk echt altijd anders.

16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Even een gekke vraag, als jullie tonijn eten uit een blikje kopen jullie dan in eigen sap of met zonnebloem olie :+

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Zag net die clip van Dr. Dre en Eminem voorbij komen.. tering wat heeft Dre een fysiek gekregen zeg.. Het stelde toch vrij weinig voor altijd? Hij had wel altijd dik oversized shirts maar volgens mij is dit echt pas van de laatste tijd (zal wel paar jaar zijn)..

18. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. Ik vind het ook erg tof om te doen.

Mijn doel is om mijn vetpercentage naar ongeveer 12 procent te laten dalen, en dan beginnen met bulken. Maar wat bedoel je met stats? Gewoon m'n leeftijd,lengte en gewicht enzo?

Naja, dit zouden dan mijn stats zijn:
    Lengte: 188 cm
    Gewicht: 88 kg (+/- 17% vet)
    Leeftijd: 18

Kcal behoefte was ietsjes minder dan 2900 kcal per dag volgens mij, dus 2400-2500 in de cut.

Maar goed, ik vroeg me dus af wat ik dus af wat voor producten ik nog zou kunnen eten in de cut. Ik weet dat havermout een goed ontbijt is, en dat pindakaas vol met goede vetten en eiwitten zit, alleen verder weet ik niet echt wat ik nog zou kunnen eten rond 15:00.

19. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Het liefste heb ik het op water of olijfolie. Zonnebloem olie vind ik persoon erg goor :x.

@Kevf:

Klopt helemaal! Ik wil mij ook niet teveel aan een aantal kcal houden, ik pas mijn voeding aan op datgene wat ik in de spiegel zie. Mocht ik iets te hoog qua bodyfat komen te staan dan verlaag ik enkel mijn koolhydraten en voer mijn aantal gram eiwit/vetten op.

Ik heb van nature een bloedhekel aan cardio en pas dan liever mijn voeding aan. Tijdens de cut doe ik natuurlijk wel aan cardio.

Als ik het goed begrijp eet jij geen vlees & vis, doe je dit al lang zo? Als jij zoals je zegt jou eiwitbehoefte grotendeels uit shakes haalt ben je dan niet constant aan de schijterij? 8)

20. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Pindakaas in de cut ben ik zelf niet zo'n fan van, als je schone vetten binnen wilt krijgen zou ik gewoon wat ongezouten noten (cashew,pinda) of een lepel olijfolie nemen.

Als maaltijd om 15:00 zou je kunnen denken aan wat gekookte eieren, een blikje tonijn of een ander soort (vette) vis. Neem hierbij nog een handjevol ongezouten noten en je bent super goed bezig (en lekker!).

Verder zou ik alleen bij het ontbijt en rondom de training koolhydraten (brood,havermout,rijst) eten en de rest v/d dag vooral eiwitten en gezonde vetten.

Edit: crap, doublepost!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina