1. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Dit heb ik ook vaak, dan zit je een soort van ondiepe slaap ofzo en heb je invloed op je dromen. Je kunt dan ook bewust wakker worden etc.

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Zit er ook een gevaar aan?
    Zijn hier mensen die ook nare dingen hebben meegemaakt door lucide dromen?

3. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Toen ik 8 ofzo was, heb ik heel vaak dezelfde droom gehad, die zichzelf opvolgde. Ik droomde dat ik een heks zag vliegen, en werd dan elke week op maandag midden in de nacht wakker. dat ging 3 weken zo door, en elke week kwam die heks een stuk dichterbij8)

Op het laatst kroop ik maar tussen pappa en mamma in!:cool:

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Dit topic heet niet 'Nachtmerries' Daan.

5. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Oeps, ik dacht dat lucide een ander woord was voor eng! Nevermind then, I be out:)

6. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Weet je überhaupt wat een lucide droom ís?8)

edit; te laat :mad:

7. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Nou ik ben benieuwd de eerste nacht waarschijnlijk nog 3x niks maar ga een diary bij houden, steeds meer over lezen, reality checks etc. etc. en hoop binnen bepaalde tijd (geen idee waarop ik kan rekenen, maandje ofzo?) toch wel bewust bewust een lucide droom mee te maken.

Waarom ik er zo enthousiast over ben is heel simpel, ongeveer een maand geleden had ik redelijk zo'n droom en ben ik een van de mooiste omgevingen ooit gekomen. Prachtig. Het voelt ook gewoon alsof ik op die bestemming ben geweest, net zoals je een dagje uit gaat oid.

8. Seh

Seh Guest

Je moet ook geluk hebben hoor, sommige mensen wachten al jaren op één lucide droom. 8)

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Aernhem heeft die droom al gehad toen hij dacht dat Vitesse binnen drie jaar kampioen ging worden.

10. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dies wel goed ouwe :D

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Hoe weten jullie zo zeker dat Lucide Dromen wel bestaan?

Ik heb een keer meegemaakt dat ik bewust was van mijn droom. En het enige wat ik deed was rondjes vliegen... WTF, kan je alles doen wat je wilt en ga ik alleen maar vliegen. 8)

Volgens mij bestaan echte Lucide Dromen dan ook niet, het lijkt me eerder dat je droomt over dat je droomt, inb4 inception. Anders zou ik echt veel toffere dingen doen in plaats van alleen maar vliegen.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  14. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    919
    Er zijn verschillende gradaties van lucide dromen.

Bewust zijn van het gegeven dat je droomt is één. Dat heb jij dus meegemaakt. De droom kunnen sturen is van een heel ander kaliber en dat vergt ook oefening. Daarnaast helpt het ook mee als je aanleg hebt voor lucide dromen, dit is bijvoorbeeld te meten aan het aantal keren dat je dromen onthoudt. Dit kan je overigens ook trainen.

Wanneer je "volleerd" lucide dromer bent kan je daadwerkelijk alles sturen en gaan waar je wilt. Om goed te sturen moet je ook met je gedachten werken in je dromen. Als je bijvoorbeeld naar het strand wilt zal je moeten proberen in je droom de zeegeur te ruiken en het gevoel van zand te ervaren. Dan past de omgeving zich aan.

15. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    919
    Het enige echte nare zijn False Awakenings.

Dat je denkt dat je wakker wordt, maar dus niet wakker bent. Er zijn gevallen bekend van mensen die dat tientallen keren per nacht ervaren hebben. Die beginnen dus tientallen keren achter elkaar hun dag. Opstaan, douchen, tanden poetsen...en dan erachter komen dat je dus nog droomt.

Daarom zijn reality check zo belangrijk.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar hoe weet je nou of je daarwerkelijk alles bestuurd of het alleen droomt? Dat is de vraag. 8)

Fuck, dat had ik. Ik droomde dat ik heel moeilijk uit mijn bed kwam(soort van verlamming) en iedere keer als ik bijna uit mijn bed wist te komen lag ik weer recht in mijn bed, net wakker en begon het gezeik overnieuw. Na een tijdje werd ik fucking bang. :mad:

Ook een keer meegemaakt dat ik droomde dat ik droomde en daaruit niet kon ontsnappen. Het leek op slaapwandelen en ik deed allemaal dingen die ik niet wou doen. Alsof iemand mij probeerde te besturen. Ik liep dus rond in een droomwereld, met veel moeite wist ik terug te komen naar de zogenaamde realiteit(ook een droomwereld dus) en toen had ik zoiets van "what have i done?!" en daarna werd ik weer overgenomen en kwam ik weer in die stomme droomwereld en ging ik weer mensen nare dingen aandoen. Dit ging steeds maar door totdat ik echt in paniek raakte en wakker wist te worden.

Dromen is gewoon kut!

Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  17. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    919
    Dat is wel een interessante vraag. Het heeft met gevoel te maken denk ik. Als je je "bewust" raakt dat je droomt en dus bewust naar bijvoorbeeld je vingers kijkt om te checken of je droomt dan is de kans groot dat je echt lucide bent.

Ook onthoud je alle details van lucide dromen als je wakker bent. Als je droomde dat je lucide droomde (wat een leuke zin) dan merk je dat als je wakker bent sowieso. Ik heb voor zover ik weet één keer gedroomd dat ik lucide droomde. Ik werd wakker en dacht in eerste instantie, fijn lucide gedroomd. Het voelde echter toch anders en bedacht me later dat ik helemaal niks kon sturen maar dat de droom mij nog steeds stuurde.

Als je het leest klinkt het vast allemaal nogal wazig, maar het is echt een kwestie van ervaren. Dan merk je snel genoeg de verschillen tussen echt bewust zijn en het dromen dat je bewust aan het dromen bent

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Eigenlijk zou je ff een paar ingewikkelde rekensommen moeten maken in je droom. Als het lukt ben je waarschijnlijk in staat om te denken. Dat is me trouwens nog nooit overkomen dat ik iets enigzins inteligents deed in een droom. 8)

Wel heb ik gehoord van mensen dat ze complexe problemen konden oplossen in hun droom.

19. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Dat je in je droom al aan het opstaan bent, je warme bed uit bent gekomen en je al hebt aangekleed om er vervolgens achter te komen dat je nog in bed ligt is echt de nummer 1 frustratie bij dromen..

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Hehe, so true. Zit ik beneden op mijn gemakje koffie te drinken. Schreeuwt mijn moeder opeens: "Waarom ben je godverdomme nog niet wakker!", eerst denk ik dan "lolwut, ik ben toch hier?", en dan wordt ik opeens wakker en lig ik nog steeds in mijn bedje. :+

Deel Deze Pagina