Euhh nee? Hij zegt toch alleen dat er de laatste tijd geen exceptionele talenten meer zijn geweest bij Ajax. Nou, dat klopt, die zijn er niet. Niemand zegt dat hij ze moet houden, alleen dat er beter gescout moet worden om ze überhaupt weer te krijgen.
Ik vind trouwens Cruijff zijn ideeën om de club weer op te bouwen echt heel extreem hoor. Het idee opzich is wel prima, maar de manier waarop is natuurlijk raar. Het liefst wil hij dat iedereen volgende maand ontslagen is en dat hij zelf kan kiezen wie hij bij Ajax wil hebben. Dat vd Boog het daar niet mee eens is is natuurlijk logisch. En om 2 onervaren mensen op belangrijke posities te zetten is ook extreem. Bergkamp heeft totaal geen ervaring en hij moet dan hoofd jeugdafdeling worden en dan ook over al het personeel wat daaronder valt. En Jonk gaat het scoutingbeleid doen, dan mag hij wel veel ervaring in coachen/voetbal etc hebben, ik denk dat scouten een vak apart is. Volgens mij is het nog best lastig om bij hele jonge spelertjes al te zien of ze een exceptioneel talent zijn of een 'normaal' talent.
Laatst bewerkt: 25 mrt 2011