Omdat Film1 deze maand alle Jurassic Park films nog eens gedraaid heeft, heb ik ze ook allemaal weer bekeken. Het tweede deel had ik vroeger op VHS en het derde deel heb ik alleen in de bios gezien, destijds. Enfin!
Jurassic Park
De beste film, vooral omdat het een heel leuk en verrassend avontuur is. De openingsscene op het vlot en in de mijn vind ik echt goed de spanning op bouwen, wat is er aan de hand? Dan de rondleiding door het park, echt tof. Moet zeggen dat de film me daarna wat minder kan boeien, met al die achtervolgingen door dino's.
Maar wel een toffe film. Ook de beste cast van de films, Sam Neill en Jeff Goldblum!
7,3/10
The Lost World: Jurassic Park 2
Het concept vind ik echt super, dat John Hammond het eiland kwijtraakt en dat er vervolgens allerlei premiejagers naartoe reizen. Hoe vervolgens de groep van Malcolm en Sarah Harding in een confrontatie er mee belanden. Alleen is de uitwerking wat minder... en dat stuk in de stad is echt vreselijk. Goede cast met Vince Vaughn en Pete Postlethwaite, alleen hebben die niet zo veel te doen.
6,8/10
Jurassic Park III
Wat een overbodige en slechte film!
Echt vol met onnozele scenes en oneindig veel fouten of dingen die gewoon niet kloppen. Ook het formaat van die beesten verandert steeds. Tenenkrommend verhaal en tenenkrommend gespeeld.
4/10Klik om te vergroten...