De Grote Voetbaldraad [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 23 mrt 2011.

?

Wie wordt er kampioen?

1. FC Twente

40,7%
  2. Ajax

59,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Cruijff en van Gaal ego's in 1 stadion is te klein :+

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Het is wel een groot stadion he, dus misschien past het nét. :eek:

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    En anders kan 't dak altijd nog open :+

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Lol ze hebben gewoon een livestream opgezet op Ajax.nl. _O_

5. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Van den Boog blijft wel lekker op z'n kont zitten..

6. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Die heeft zich a la Scarface in zijn bestuurskamer opgesloten.

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Tuurlijk blijft hij zitten. Als hij uit eigen beweging opstapt krijgt hij geen oprotpremie. Kortom die wil eerst een paar tonnetjes zien voordat hij weggaat. Maar dat hij nu weg moet staat buiten kijf.

Ps. als ik mocht kiezen dan zie ik toch het liefst Hiddink op de zetel van Vd Boog zitten.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
  8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij wilt Hiddink algemeen directeur maken? :{
    In principe heeft vd Boog het niet slecht gedaan, het is juist goed als er iemand directeur is die niks van voetbal weet, maar zich alleen bezig houdt met het financiele aspect. Alleen heeft vdBoog zich ook met het voetbal bemoeit en dat is toch wel zijn grootste fout geweest.
    Ajax is eigenlijk gewoon een bedrijf en moet er iemand aan het roer staan die verstand heeft van zaken/geld etc. (en dus niet Hiddink ;))

9. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    "Ajax is eigenlijk gewoon een bedrijf"

Ik ben het hier echt mee oneens. Op papier zijn we misschien in de rechtsvorm van een NV gegoten, in de praktijk is Ajax verre van een bedrijf. Het voetbal staat centraal, de voetbalvereniging Ajax. Kampioen worden. Weer wat betekenen in Europa. Mensen die Ajax als bedrijf zien, zoals VdBoog, beweren nu dat Ajax de goeie kant opgaat. Daar zakt m'n broek vanaf. Het zoveelste jaar dat we alleen nog voor die klotebeker strijden en we daar maar weer voor los moeten gaan. Nou echt niet hoor. Fuck die bekerfinale. Maar omdat we Suarez hebben verkocht zijn we enigszins uit de slechte cijfers en dus gaat het goed. Die gedachtegang heeft ons de laatste 10 jaar wel veel geholpen. Al die 'bedrijfs'-mannetjes hebben opzichtig gefaald.

Wat er gisteren is gebeurd, heeft mij een slecht gevoel gegeven, maar het is uiteindelijk wat ik van tevoren wilde en waar ik niet minder dan genoegen mee nam. Het kwaad is nu geschied. Het natrappen van Coronel heeft hem van een hoop krediet beroofd, maar ik denk wel dat hij niet loog. Cruijff heeft die dingen vast wel gezegd. Terecht ook. Een decennium van wanbeleid keer je niet om met concessies of een fluwelen revolutie. Harde woorden zijn nodig.

Nu komt er ongetwijfeld een periode van chaos, een hoop veranderingen, maar op de lange termijn zal Ajax hier sterker van worden.

10. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Nee de algemeen directeur is niet voor niks algemeen, hij moet zich niet alleen bezig houden met de financien, daar zijn namelijk de financieel en commercieel directeur voor. Anders krijg je zoals nu dat Rikje de "progressie" baseert op het financieel resultaat.
    Trouwens wel apart hoe koppig en enigszins boos Rik volhoudt dat ze gewoon op dezelfde voet verdergaan en dat er geen reden voor hem is om op te stappen.

11. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik geloof best dat ajax de het afgelopen jaar de goede weg is ingeslagen. Dure spelers zullen niet meer gehaald worden. Of er moet een buiten kans komen. Ook het laten aflopen van enkele contracten is imo positief(atouba,oleguer,wielaert,silva,cvitanich) Veel al van deze spelers zijn gehaald onder vorige bestuursleden. Ben het dan ook volkomen eens met van den boog dat het scouting beleid de laatste jaren te wensen overliet. Als je alleen al ziet wat er voor troep binnen gekomen is. Daarom moest van den boog van der zee der uit te gooien. Ook heeft van de boog enkele goede wintertransfers gemaakt. Al was it pas de eerste transfer periode dat ik daar over tevreden was. Dus ik denk dat van de boog de goede weg heeft ingeslagen en geloof mij als cruijff er is dan wint ajax echt niet 3x het landskampioenschap op rij.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Wat bedoel jij met afgelopen jaar dan? 8) Kalenderjaar?
    Want dit jaar is El Hamdaoui toch wel het typische kenmerk van het bestuur van het laatste decennium.. Scoort wat in Nederland en dus wordt gekocht door Ajax.

En als je het vallen van contracten als Atouba, Oleguer en Wielaert en Silva als POSITIEVE punten ziet.. Kom op zeg, die contracten hadden sowieso nooit getekend moeten worden. Dan moet je zoiets niet in een positief punt gaan omzetten, dat is te optimistisch.

Om maar te zwijgen van jouw opinie over VdZee 8)

13. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Goed van Van den Boog om Van der Zee eruit te gooien? Heb jij die arbitragezaak uberhaupt wel gevolgd waar Van den Boog op alle fronten ongelijk heeft gekregen? Zoals daaruit bleek is Van der Zee amper gebruikt door de technische staf, VdBoog liet Jol lekker zelf zijn gang gaan en negeerde zijn scouts. Idem met Van Basten, alleen zat Van den Boog er toen nog niet uiteraard.

Goede wintertransfers kan ik me al helemaal niet herinneren. Help me even op weg. Wielaert? Je doelt toch niet op het verkopen van Suarez? Alleen Lodeiro kan een grote worden, maar dat moet nog blijken.

14. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Nouja vdZee is niet goed onderbouwd inderdaad, en Rik had die promotie nooit moeten geven, maar het schijnt toch dat de mensen onder hem behoorlijk wat problemen met die vent hadden (Hassaerts, John Steen Olsen, toch mensen die volgens mij de enige waardevolle scouts zijn (geweest)) en daarbij staat hij ook nog bekend als een nog groter lek dan een Uri gister.

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk maar Hunt3r zegt dat Van der Zee die troep heeft binnengehaald. Dat is gewoon niet waar.

16. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Over het punt vd zee heb ik heb het zeker niet over het afgelopen jaar. Want ik weet ook Jol heeft idd de vrije hand erin gehad. Maar een cvitanich voor 6 miljoen. Een wielaert voor 4 miljoen. Sulejmani voor 16 miljoen. Lodeiro voor 3 miljoen. Uiteraard heeft van basten hier ook zeker inspraak in gehad. Maar van basten heeft aangegeven dat hij helemaal niet de vrije hand heeft gehad zoals sommige suggereren. Daar is vd zee ook zeker verantwoordelijk voor geweest. En over de wintertransfers heb ik het over uitgaande transfers dat zijn immers ook transfers? Emanuelson eind van het jaar gratis weg toch nog even goed geld voor gevangen. Suarez voor een geweldig bedrag. Zijn toch dingen waar imo vd boog voor gezorgd heeft. Ook heeft vd boog frank de boer aangesteld wat denk ik zeer positief is maar moet ik ook nog maar zien.

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar vd Zee heeft toch niet besloten dat ze die spelers voor zoveel geld hebben gekocht? Hij heeft een rapport opgesteld (als hij dat al had gedaan bij deze spelers ;)) en dan gaat de staf onderhandelen. Daar heeft een scout verder niks meer mee te maken.

Ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik moet geloven van al dat gedoe bij Ajax, het is echt een beetje moddergooien naar elkaar. Aan de ene kant is het goed dat de RvC weggaat, zodat er nieuwe mensen (misschien geen vriendjes van vd Boog) komen, maar aan de andere kant Cruijff had het zo ook niet gewild. Nu duurt het nog langer voordat alles een beetje op de rails wordt gezet. En wat de Boer zei: al die commotie is niet goed voor het voetbal, want het seizoen is nog niet afgelopen en de komende weken zijn toch belangrijk.

18. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45

Ik moet eerlijk toegeven dat er verandering moet komen bij ajax. We zitten al een paar jaar zonder landstitel. Ik wil alleen benadrukken dat imo van de boog het niet verkeerd doet en zeker beter als zijn voorgangers.

En over vd zee. Als hoofdscouting lever je een bepaald rapport af. Hierin staat de noodzaak van een transfer. Bij oleguer achte vd zee zijn komst noodzakelijk en is er diep in de buidel getast. Als vd zee had gezegd hier kunnen we niks mee zal er nooit zoveel geld voor uitgetrokken zijn. Maar er zijn meer spelers gehaald onder vd zee als ze eduardo en kerlon. Waren beide niet beter als wat er in de eigen jeugd liep. Maar om imo de supporters tevreden te stellen werden er maar 2 brazilianen gehaald. En ik wil zeker niet zeggen dat ze gekomen zijn door vd zee maar hij heeft blijkbaar wel een positief oordeel over ze gegeven.

19. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vd zee heeft daar helemaal geen inspraak kwa transfers. Die maakt gewoon een scoutingsrapport van een speler niet meer niet minder.

Vd zee heeft meerdere negatieve scoutingsrapporter geschreven over spelers die vd boog toch liet halen door Martin jol.

De verkoop van Suarez als positief zien_0/ 26,5 miljoen is een hoop geld, maar hadden wij dat er ook niet uitgehaald bij een wanhopig liverpool? Verder is die 26,5 nog alles behalve definitief.

Daarnaast heeft vd boog gefaald om een waardige vervanger te halen. Je mensen om 11 uur naar huis sturen omdat je toch niet verwacht dat het rond zal komen|:-

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    26 miljoen is inderdaad niet veel als je ziet dat ze Torres verkopen voor onwijs veel geld, plus 1 dag na Suarez ook nog Caroll kopen voor 40 miljoen.
    Dat is toch een nare nasmaak.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina