De Grote Voetbaldraad [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 23 mrt 2011.

?

Wie wordt er kampioen?

1. FC Twente

40,7%
  2. Ajax

59,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    26.5 miljoen voor een speler uit de nederlands eredivisie is heel veel geld. Kijk naar huntelaar scoort over een aantal seizoenen gemiddeld meer dan suarez. En faalt bij clubs in het buitenland. En zo kan ik meer dingen opnoemen: Het bijten bij bakkal, de middelvinger naar het feyenoord publiek, dit seizoen maar weinig scoren, en de crisis in de voetballerij.

Edit:
    Wissel speler van heerenveen kopen voor 6 miljoen we zouden wel gek zijn.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Je koopt een speler, niet zijn CV. En waarom vergelijk je Huntelaar met Suarez? Nu ga je dus beweren dat als je veel scoort in Nederland, je faalt in het buitenland? Beetje raar dat KJH er met z'n oren bij wordt getrokken.

3. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Omdat huntelaar voor een soort zelfde bedrag werd verkocht als suarez. Ook was huntelaar aanvoerder van ajax net als suarez. Ook scoorde huntelaar veel voor ajax net als suarez. Ook was huntelaar belangrijk voor ajax net als suarez. Een goede vergelijking imo. Ik zeg zeker niet dat suarez gaat falen in engeland zeer zeker niet. Ik wil hier alleen mee zeggen dat iedere buitenlandse club zich wel 2 keer bedenkt voor het een topspeler uit de eredivisie binnen haalt voor zo´n groot bedrag.

Edit: en dus mag ajax zeker tevreden zijn met het bedrag wat ze voor suarez hebben gekregen.

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over Ze Eduardo en Kerlon heeft hij geen rapport geschreven, die zijn gekomen omdat Jol ze wilde hebben. Over Sulejmani werd een positief rapport geschreven maar vd Zee zet daar echt niet in dat het een noodzaak was, dat vond V Basten en daardoor hebben ze een hoofdprijs betaald.
    Het is met die transfers gewoon bizar gegaan, het feit dat vd Boog toezegt dat Jol bepaalde spelers mag halen, zonder trainingsrapport, is natuurlijk schandalig!

edit: Eigenlijk wel vreemd dat je Huntelaar met Suarez vergelijkt. Alleen maar omdat ze allebei bij Ajax hebben gespeeld, aanvoerder is geweest en allebei veel scoorden? Suarez is een totaal andere speler en uiteindelijk (imo) belangrijker dan Huntelaar (die overigens gewoon heel veel pech heeft gehad bij Real en Milan, allebei de clubs kregen opeens een andere trainer/voorzitter die andere spelers wilden hebben)
    Ik weet eigenlijk niet of Ajax meer aan Suarez had kunnen verdienen. Dat met die Engelse spelers in Engeland is wel vreemd, die worden allemaal voor enorm veel geld verkocht (40 miljoen voor Carroll) want zoveel goede Engelse spelers zijn er natuurlijk niet en als ze daar die regeling aan gaan voeren van zoveel Engelse spelers in de basis, komen volgens de meeste grote clubs in de problemen. ;)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Ruud van Nistelrooy scoorde ook veel voor PSV. Ruud van Nistelrooy was ook belangrijk voor PSV. Ruud van Nistelrooy ging voor 30 miljoen euro weg. Ruud van Nistelrooy was ook een tijdje aanvoerder. Het transferbedrag van Ruud van Nistelrooy was toen het recordbedrag van de Engelse PL!!
    Ruud van Nistelrooy is wel succesvol. Jouw argument is invalid :+

Maar wat vinden jullie dan van de manier waarop Cruijff zijn punt haalt?
    Die kerel zegt dingen die echt Cruijff onwaardig zijn!

6. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Als dit gezegd is vind ik het niet netjes van cruijff. Echter vind ik ook dat dit soort gesprekken binnenkamers gehouden moeten worden en dat iedereen daar vrijuit zijn mening moet kunnen uiten.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Als het daadwerkelijk gezegd is tegen Coronel heeft hij het volste recht om dit te vermelden bij zijn vertrek! Bullshit om zulke dingen binnenshuis te houden, en besides, ik neem aan dat het Ajax publiek ook wel recht heeft om te weten wat er allemaal gebeurd, het gaat ten slotte om je hele RvC en bestuur!

8. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Naschoppen doe je over een jaar of 2. Nu krijgen fans weer bepaalde meningen over mensen die door een iemand gecreerd word.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Gecreeërd? Wat nou als hij deze dingen echt gezegd heeft? Blijkbaar heb jij ook al een bepaalde mening over Cruijff.
    Plus, wat nou als je dit over 2 jaar opeens hoort. Wat gaat er dan gebeuren? Sorry en tot ziens?

10. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    26,5 miljoen is niet veel voor een speler van het kaliber Suarez, al kwam hij uit de Eredivisie. Suarez had op het WK al laten zien over exceptionele capaciteiten te beschikken. Er had gemakkelijk meer kunnen worden gevraagd. L'pool had het wel betaald. Carroll halen ze vlak erna voor € 40 miljoen.

11. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al aangaf die 26,5 miljoen heb je helemaal nog niet binnen.

Heerenveen is op het laatst nog gezakt, maar toen had vd boog zijn mensen al weg gestuurd. Ken de feiten.

Daarnaast gaat het niet alleen om Bas Dost maar om het geheel. Als je je topspeler verkoopt, moet je gewoon al een vervanger klaar hebben staan. Niet wachten op het laatste moment en daarmee ook de titel verspelen.

Vd. boog was blij dat hij zijn bonus binnen had en vond het wel goed. Kwal!

zo kan ik nog wel 10 punten van V.d Boog neerzetten die negatief zijn.

12. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Als die dit echt gezegd heeft vind ik dat niet netjes. Maar er word wel eens wat meer gezegd in vergaderingen. En geloof niet dat er nou hele erge dingen zijn gezegd. Er is niet gescholden ofso er is alleen gezegd waar het op staat. En doordat coronel dit zegt raken fans in de war. Hiermee wil coronel veroorzaken dat mensen een slecht beeld van cruijff krijgen. Doe dat lekker over 2 jaar want hiermaa maak je alleen maar mensen in de war. Let maar op beenhakker en jol die gaan hun verhaal ook echt nog wel doen. Coronel had imo ze mond moeten houden.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Dus je moet het maar doodzwijgen? Een Cruijff die komt binnenlopen en 5 man de volgende ochtend direct wil ontslaan, die iederene incapabel vind behalve zichzelf en die een grote bek heb, dat hoort niet bij Ajax. In dat opzicht ben ik het wel eens met Peter R de Vries gisteren bij DWDD.

En daarnaast vind ik het vreemd dat Coronel moet zwijgen. Hij zegt z'n baan op wegens alle dingen die tegen hem gezegd worden. Als mensen dan vragen:
    'wat is er dan gezegd dat je je baan heb opgezegd', kun je toch niet zwijgen?

14. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Cruijff handelt in het belang van ajax als hij denkt dat door 5 mensen te ontslaan het beter kan gaan dat moet hij dat toch gewoon kunnen zeggen?

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik vind dat je een voetbalclub moet runnen met mensen die verstand hebben van zaken EN mensen die verstand hebben van voetbal. Dat de Boer nu trainer is vind ik alleen maar goed ... alleen de tegenvallende prestaties ( resultaat ) komen constant de kop opsteken.

Of nieuwe mensen in de club uitkomst bied vraag ik me ten zeerste af.

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als alles waar is wat beide partijen in de media hebben gezegd, vind ik het niet netjes van Cruijff, maar ja, wat is waar? Ik vind sowieso dat plan van Cruijff heel extreem, iedereen er zo snel mogelijk uit en dan zet hij 'zijn' mannetjes op die plekken neer. Die mensen hebben gewoon een contract en als de RvC daar tegen was, lijkt me dat nogal logisch.
    Ze lopen elkaar van alles te beschuldigen, ze noemen elkaar allemaal de boosdoener. Coronel is natuurlijk de laatste jaren ook ontzettend vreemd bezig, hij stelt dat rapport op, maar vervolgens houdt hij zich er zelf ook niet aan. Maar mag hij er verder niks over zeggen dan? Over wat er gebeurd is, de reden waarom hij opstapt?

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb het allemaal even aangezien om zo tot een oordeel te komen op deze hele situatie/teringzooi rondom de club. Ik wil eerst zien wie er voorgedragen worden voor het bestuur. Maar de geruchten dat Blind en zelfs David Endt weg moeten vind ik stuitend. Blind trainer maken van een club die volgend jaar Topklasse speelt? Idioot voorstel. Je kan best een goede technische functie voor hem vinden. Ik weet niet wat er waar is van het gerucht dat David Endt ook wegmoet, maar als het waar is vind ik dit uiterst onbeschoft. Endt is een cultuurbewaker. Zijn rol als teammanager is op technisch vlak van marginale invloed, maar hij is een belangrijk persoon binnen de club en een Ajacied in hart en nieren. (Met een klein blauw-zwart randje). Zulke mensen dien je te behouden voor de club.

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer van gisteravond, maar misschien nu wel juist het moment waarop Johan Cruijff in de RvC kan stappen. Laat het hem maar allemaal eens doen. Hij roept al jaren dat hij weet hoe het moet. Iedereen was geschokt toch hij drie jaar terug na een aantal weken weer weg was. Nu pakt hij eens een keer door en is het weer niet goed. Cruijff wil rigoureus doorpakken. Het is hard, maar misschien moet dat dan maar.

Daarbij weten wij toch nog niet eens wat er allemaal in die plannen staat? Behalve dat wat van Jonk en Bergkamp bekend is.

Dat Blind niet in de plannen van Cruijff past, kan ik enigszins inkomen als de verhalen die ik hoor kloppen. Blind is al ruim 10 jaar actief bij Ajax in allerlei functies en zou het nergens waar hebben kunnen maken. Dat is het toch op een gegeven moment tijd om afscheid nemen?

En Mthhz, David Endt heb ik geen enkel idee over wat hij doet. Ajacied in hart en nieren is leuk, maar wat voert een Team manager dan allemaal uit?

Trouwens, hoe kan het dat een RvC, dat het bestuur controleert, bijna volledig over datzelfde bestuur bestaat (aangevuld met één andere commissaris). Dat is toch de slager die zijn eigen vlees keurt?

Wat Coronel doet vind ik trouwens niet kunnen. Je gaat niet gal liggen spuwen nadat je weg bent, ook al mocht het waar zijn. De rol van Rutger Koopmans daarin is ook discutabel.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    David Endt is het verlengstuk van de trainer als het gaat om motivatie en begeleiding.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    -Ledenraad benoemt/ontslaat RvC(waarvan Krant, Coronel en Van Eijden door de media 'het bestuur' werden genoemd)
    - RvC benoemt/ontslaat het bestuur(wettelijk en statutair gezien is dat de Hoofddirectie)
    - Hoofddirectie is dus Van den Boog, Slop en Vd Aat. Die worden gecontroleerd door de RvC.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina