Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    1440x900? Zolang het maar 16: 9 is :)

2. JeePee

JeePee Guest

1440x900 is 16:10 :+

3. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Iets in die trand dan :+

4. Janna

Janna 190

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben waarschijnlijk gewoon stom, maar ik snap die resolutie shizzle niet haha. Dus bij deze gewoon een groot bestand, dan mag je hem zelf naar wens aanpassen;)

5. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0

Alleen nog wat inspiratie nodig. Binnenkort met vriendin shoot doen denk ik :)

6. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  7. JeePee

JeePee Guest

Suzuki Grand Vitara :cool:

8. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Aangezien er volgende maand een klein kereltje of meisje geboren gaat worden wil ik uiteraard als trotse vader een aantal leuke kiekjes gaan maken... Echter ben ik toe aan een nieuw toestel. Iemand nog tips? Aangezien er vele toestellen te koop zijn voor rond de € 500,- heb ik geen idee wat een juiste keuze zal zijn... Zat zelf te denken aan een Canon eos 1100d of een Nikon d3100... In iedergeval moet het toestel rond die prijsklasse zitten. Iemand nog een suggestie :)?

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Een Canon 550d, even goed zoeken en je hebt er een in een leuk setje. Beter als de 1100D in ieder geval ;)

10. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Oke lijkt me idd een prima toestel :thumbs: , wel iets boven het budget maar denk dat dat het wel waard is... en wat is een aan te raden (online)winkel? Prijs wat ik kan vinden is rond de € 620,- voor de 550d + ef-s 18-55mm IS...

11. Janna

Janna 190

Leuk Bevonden:
    0
    Nikon D5000 is ook een mooi toestel, biedt ook een prima filmfunctie en is wat goedkoper.
    Qua winkels ben ik alleen bekend met Foka, Foto Konijnenberg en Kamera Express!

@JeePee ik vond de scherptediepte juist wel lekker? Die eerste heeft mooie kleuren!
    @Chrizzle ook mooie scherptediepte, vooral die laatste vind ik tof! Haha en ik wist niet dat Lucky zulke pakjes had:D

12. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Thanx, Lijkt me ook een prima toestel maar is de 550d niet wat beter? Welke van deze 2 zou je nemen als ze allebei binnen je budget vallen?
    Ben de hele middag al aan het kijken naar een toestel op verschillende sites, maar zie door de bomen het bos niet meer.

13. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de Nikon D5000. Maakt prachtige plaatjes, en redelijke video's.

14. JeePee

JeePee Guest

Dank je. Ben zelf ook altijd wel fan van weinig scherptediepte, maar kan begrijpen dat sommige het too much vinden. Veel lomper dan f/1.4 krijg je het ook niet volgens mij :p

@ De Paus,
    Kwaliteit van de foto's hangt voornamelijk van het objectief af die je gebruikt. Met al die camera's die hier genoemd worden kun je prachtige plaatjes schieten. Loop een keer een zaak binnen en houd er een paar vast, kijk wat goed aanvoelt, waar de knoppen zitten, wat je van het LCD scherm vind... als hobby fotograaf (dat maak ik op uit je verhaal?) zul je qua fotokwaliteit weinig verschil zien tussen een D5000 of een 550d bijvoorbeeld... Of je moet echt harde eisen hebben zoals een scherm dat uit moet kunnen klappen of dat je 5 foto's per seconde wil maken i.p.v. 3 of iets. En als je er mee wilt filmen even kijken wat de specs zijn (zo baal ik best wel dat ik er achteraf pas achter kwam dat ik geen microfoon ingang heb op m'n D3100 bijvoorbeeld).

15. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Thanks! Haha dat heb ik er zelf maar opgeschreven hoor.. :+

16. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Oke thanx :thumbs:, het is idd puur voor hobby. Zal eens een zaak binnenlopen. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik nog een Cosina af 100-400mm (f4.5-6.7 mc) lens heb en zal wel fijn zijn dat die erop past... :)

17. Janna

Janna 190

Leuk Bevonden:
    0
    Dat begreep ik wel, maar dat Love en de puntjes stonden er neem ik aan al wel op?;)

@de Paus
    Ik geloof inderdaad niet dat het veel verschil maakt, zoals JeePee al aangaf ligt de uiteindelijke kwaliteit van je foto's vooral aan je objectief. Beide camera's hebben van zichzelf voldoende kwaliteit om prima foto's te maken. Als je camera's wilt vergelijken raad ik je aan om op dpreview.com te kijken. Ze hebben vaak heel uitgebreide reviews en ook voorbeeldfoto's enzo!

18. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ja klopt.

19. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Handige site! Zoals het nu eruit ziet ga ik voor de eos 550d, maar zal morgen eens om het hoekje koekeloeren bij een fotozaak

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    \o/Canon

sorry

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina