Dat denk ik inderdaad ook. Mijn jongste is 1, ze had heel erg de neiging om driftbuien te krijgen. Gek werden we ervan, omdat we in het begin niet wisten wat we ermee aan moesten. Nu zoekt ze het maar ff uit, want ze kreeg al een woedeaanval als haar eten op was of wanneer het haar niet lukte om iets te pakken. We hebben toen besloten om strenger te worden en haar te negeren. Dat werkte want nu gaat het al veel beter. Hetzelfde geldt voor het slaan, die neiging heeft ze ook. Nu krijgt ze ook echt straf als ze dat doet. Eerst zeiden we dat het niet mocht en verder niks, maar dat neemt ze dus allang niet meer serieus. Nu krijgt ze straf en dat vind ze toch echt een stuk minder. Je bent geneigd om dingen grappig te vinden omdat ze nog zo heel klein zijn. Niet doen dus haha.
Ik vind het echt opvallend hoe snel ze zichzelf dingen aanleren, ook negatieve dingen. En hoe je als ouder al heel snel verkeerd kan opvoeden. Zo jong en dan moet je al goed nadenken hoe je bepaalde zaken oppakt. Die kids zijn zo clever.
Laatst bewerkt: 7 apr 2011