Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ja fotokwaliteit schijnt eigenlijk niks voor elkaar onder te doen. De Eos heeft alleen een aparte ingang voor een microfoon, die de d3100 niet heeft. De d3100 heeft alleen wat beter beeld bij filmen geloof ik. En is iets goedkoper. Vind bijna €500 ook wel genoeg eigenlijk.

Waar heb je de Eos 550d gekocht Paus?:thumbs:

2. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Heb hem gekocht bij bol.com voor 619,-

3. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Met standaard lens?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Neeeuuuh :+

5. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Yep, check het maar op de site, de prijzen liggen dicht bij elkaar en ik heb goede ervaringen met bol...

6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, bol is altijd prima!

Wat is voor jou doorslaggevend geweest om voor de Canon Eos 550d te gaan en niet voor de Nikon D3100?

7. JeePee

JeePee Guest

Je pa had een D300s toch Peter? Als je een Nikon haalt kun je zijn lenzen ook gebruiken ;)

8. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik quote math1js ff en dat de eos 55od zeer goed uit de bus komt bij vele reviews... Bijv op dpreview . Ook heb ik goede ervaringen met canon camara's en de 550d heeft 18mp dus mocht ik ooit nog een posterformaat foto afdrukken... :p

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dat verschil met 14 mp zie je niet lijkt me hoor. Maar oke, zal die review eens even lezen. En JeePee: inderdaad, mijn vader heeft de D300s. Hij verteld mij gisteren dat, zodra hij een nieuwe lens gaat kopen, ik zijn 18-200 mm van Nikkor mocht hebben... Lijkt me ook wel chill!

Maar ik las over de D3100 iets over dat er geen interne beeldstabilisator inzit? Betekent dit dat je altijd lenzen moet kopen die hierover bezitten? Of kan het ook zonder?

10. JeePee

JeePee Guest

Heeft de 550d dat wel? Maar inderdaad, handig is het om lenzen te hebben met VR (vibration reduction). Als je ver ingezoomed bent en/of als je met lange sluitertijd fotografeert, dan is een VR lens echt een must. Anders niet.

En met zo'n 18-200 heb je qua range in elk geval niets te klagen!

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is deze lens volgens mij...

Maar de meeste lenzen hebben dat VR toch wel lijkt me? We hebben toch geen oude lenzen of iets dergelijks. Mocht ik die wel tegenkomen, dan werken deze wel toch? Maar moet ik er zelf voor zorgen dat het beeld stabiel is zeker?

Waarom heb jij voor de D3100 gekozen JeePee?

12. JeePee

JeePee Guest

Je moet sowieso altijd je camera zo stil mogelijk houden! VR helpt je alleen een beetje. Alle nieuwe lenzen hebben dat wel ja, behalve die met korte brandpuntsafstanden (daar heb je geen VR voor nodig namelijk).

Alle lenzen met een F-mount fitting werken. En die gaan ver terug! Ik heb laatst nog geschoten met twee lenzen uit de jaren 70 :) Je mist dan alleen wel de auto-focus, het diafragma moet op de lens zelf worden ingesteld en je hebt helemaal geen belichtingsmeting of iets. Maar dat is erg leuk en leerzaam.

Ik zocht een camera waar je naast mooie foto's ook relaxt mee kon filmen. M'n familie is altijd van de Nikon-kant geweest dus het werd sowieso dat merk i.v.m. met de basis aan apparatuur dat ze in de loop der jaren opgebouwd hebben en die ik gewoon mag gebruiken. En de D3100 is natuurlijk bijzonder betaalbaar voor wat je krijgt en prima geschikt als 1ste DSLR. Prijs/kwaliteitsverhouding lijkt aardig te kloppen bij dit ding :)

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij heb je aan de VR/IS in een body zelf toch niet heel veel. Je lens kan dit veel beter. Daar moet je keus niet van af hangen.

Over die 18-200: het bereik zal fijn zijn, maar de beeldkwaliteit echter niet. Dit kan nooit goed werken over zo'n bereik. Op 200mm zal deze niet meer zo scherp zijn als op 18mm

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zal die beeldkwaliteit minder zijn? Is volgens mij een prima lens toch?! Kost meer dan €400 verdorie ;)

@: JeePee. Thanks voor jouw reactie. Ik neig ook meer naar de Nikon, ook omdat mij pa en oom beide een Nikon hebben en ik lenzen en apparatuur makkelijk kan lenen en/of overnemen van hen.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Prijzen zeggen niet veel bij zoiets hoor ;)
    De regel is eigenlijk heel simpel, hoe groter het zoombereik hoe minder het kwaliteit zal zijn.
    Het glas moet compenseren over een groot bereik om alles scherp te houden en dat betekend dat het nooit zo goed kan zijn als een lens met een klein zoom bereik of nog beter, een vast brandpunt (dat je helemaal niet kan zoomen)

Maar als je pa een nikon heeft dan zou ik ook voor de nikon gaan, het verschil tussen canon en nikon is toch grotendeels de interface en hoe het aan voelt en als je dan materiaal kunt wisselen met bekende zoals je pa dan is dat makkelijk!

16. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Als ik jou was, dan zou ik ook voor nikon gaan... Is idd makkelijk als je pa en oom ook een nikon hebben.

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja inderdaad! Maar kan de d3100 dan wel goed overweg met zo'n 18-200 bijvoorbeeld?! Foto's zijn dan nog wel meer dan prima toch?!

18. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan beter een 80(ofzoiets)-200 kopen. En je kit lens (18-55) houden.

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar als ik gratis een 18-200 krijg sla ik hem niet af natuurlijk :)
    In het begin blijf ik toch wel bij de kitlens overigens. Upgrade die met de tijd wel

20. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Fap fap fap, maar eens kijken of ik weer eens een macrolens kan bemachtigen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina