Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Dat is toch ook het geval met die EF 50 mm waar Bonnie naar vroeg? Waar is 'ie trouwens het goedkoopst :) Toch maar eentje halen :)

2. JeePee

JeePee Guest

Begin van de week besteld:

Morgen hopelijk binnen. Handige tool om m'n Zoom H1 bovenop de camera te plakken :) Kon ik voor 8 euro niet laten liggen!

3. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sync jij met die H1 na de hand met pluraleyes of plug je de H1 in de camera? (als dat kan)

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Goede eerste foto, vind hem leuk!

24ste it is?

Dat is klets, met 5mp kan je ook al op posterformaat afdrukken. Ja, als je er met een loep vandichtbij naar gaat kijken zie je het verschil wel ja. Vanaf 10MP kan je makkelijk poster tot wel A0 formaat afdrukken. Het gaat meer om de resolutie, wat sowieso wel snor zit bij alle spiegelreflexen. Mits je foto scherp is natuurlijk ;)

Second that x2

Second that ;)

Precies. Ga eerst eens even lekker met je nieuwe aanwinst aan de slag, tegen de tijd dat je aan een set nieuwe lenzen toe bent merk je dat vanzelf wel ;)

Trouwens, die 50mm kan je er wel blindelings bijkopen voor dat prijsje. Altijd leuk voor portretten!

5. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Aah, zo weinig reacties op de datum =o Nja, geen bericht is goed bericht?
    Zondag 24 april aanhouden dan maar O-) ?

Next: locatie ??

6. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    @Tom1The One: Die 50 zit er bij veel sites gewoon bij. Mijn pa had het erover dat ik wel een 'VRII' moest hebben en niet de gewone 'VR'. Maar volgens mij is de 50 er enkel in 'VR'. Althans voor een normale starterprijs.

7. JeePee

JeePee Guest

Pluraleyes... nooit van gehoord. Ik sync het H1 bestand met die van de camera in Adobe Premiere en mute daarna het camera bestand.

@ Peter,
    VRII is leuk, maar niet noodzakelijk. Een groot deel van de Nikkor objectieven zijn VR '1' en je moet niet afhaken op een lens als 'ie geen II is.

8. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is klets, met 5mp kan je ook al op posterformaat afdrukken. Ja, als je er met een loep vandichtbij naar gaat kijken zie je het verschil wel ja. Vanaf 10MP kan je makkelijk poster tot wel A0 formaat afdrukken. Het gaat meer om de resolutie, wat sowieso wel snor zit bij alle spiegelreflexen. Mits je foto scherp is natuurlijk

Was ook meer sarcastisch bedoeld :). Zelfs ik als leek weet dat je bijv verschil tussen 14mp of 18mp met blote oog niet snel ziet...
    Anyway, zal einde van de middag eens erop uit trekken en wat plaatjes schieten...
    Heb je trouwens nog aanbevelingen qua lenzen en/of accessoires voor de 550d die handig/ must-have zijn?

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    50mm F1.8 of als je wat meer geld hebt de 1.4 versie
    Tokina 12-24 F4 Groothoek lens

Daarnaast is een goede tele-zoomlens ook wel fijn, ik heb daarvoor de 70-200mm F4 L USM. Echt een toplens!

Als accessoires kun je denken aan een batterygrip, extra accu. Schoonmaak setje (blaasbalgje, doekjes). Voor de bescherming van je lenzen is een uv-filter wel goed. Statief is ook altijd makkelijk

10. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met de hele creative suite cs5, ik kan mijn raw bestanden (.cr2) niet openen. Ik heb geprobeerd om camera raw 6.3 te downloaden en die te installeren, maar dan krijg ik de error dat de update niet van toepassing was. Ik heb ook geprobeerd om via het help menu naar updates te zoeken, maar dan zegt hij dat alle updates al geinstalleerd zijn behalve een AIR update, maar daar heb ik ook niks aan.

Iemand een idee?

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Verwijder je camera raw en probeer helemaal opnieuw te installeren?

12. Remco

Remco Guest

Ik heb trouwens m'n canvasdoek van Photobox via iBood binnen. :)

Ik heb voor deze foto gekozen:

Het is ontzettend vet geworden. Hij komt in de woonkamer boven de eethoek te hangen :)

/edit: De eerste twee van Parijs:

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Die mus staat er echt haarscherp op. Mooie kleuren.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Jammer dat hij een hoge diafragma heeft gepakt, waardoor de mus niet helemaal scherp is, maar alleen een deel.

15. Remco

Remco Guest

Daar speelt m'n lens een belangrijke rol. Het is een 18-55mm en om de mus zo dichtbij mogelijk te krijgen zonder dat 'ie zou wegvliegen, moest 'ie wel op 55mm, waardoor m'n diafragma omhoog schoot. Ik kon er helaas niks meer mee doen, want vlak daarna was 'ie vertrokken ;)

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je diafragma moest ook dichter ;) Dus ipv 4 op 6 zetten of net wat je hebt gebruikt. ;)
    Als je vogels gaat fotograferen moet je daar dus wel bij nadenken, dat je een diafragma pakt waar de vogel volledig scherp is. Tenzij je een closeup maakt.

17. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Thanx, zal eens kijken wat en welke ik in der loop der tijd aan zal schaffen.
    Waar kun je trouwens het beste je foto's laten ontwikkelen. Ikzelf heb goede ervaringen met foto.com maar heeft iemand nog andere aanbevelingen van sites?

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Oja, weet ik veel dat je het al wist, haha.

Ik zou eerst eens een paar weken lekker aan je camera wennen, alvorens iets te kopen. Ga er gewoon veel mee op pad, probeer alle functies uit. Dan kom je vanzelf wel bij een paar dingen waar je tegenaan loopt. Dan kunnen wij je wel vertellen hoe je dat op kan lossen/verbeteren.

Enkele musthaves vanaf de start zijn:
    - UV filter (Hama is voldoende in het begin)
    - Tas voor je camera (heb er zelf in het begin een van case logic gehad)
    - lensdoekje (kan ook met je shirt :p)
    - een flinke dosis zin om mooie foto's te maken

Zijn dat niet allemaal dingen die hij beter kan aanschaffen zodra hij ergens tegenaan loopt? Mij lijkt het tien keer handiger om eerst aan de camera te wennen ;)

Awesome, dat gras. Wist niet dat het zo mooi op de plaat gezet kon worden. Ja wist ik wel, maar vind het een leuk compliment :)

Laag diafragma ;)

Het is inderdaad vet lastig ook met een kitlens zo'n vogel van voor tot achter scherp te krijgen. Vind dat Remco het goed heeft gedaan.

En waar zijn wat foto's van jou kant? :p

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Profotonet.nl

Daar laat ik ze altijd ontwikkelen. Ze zijn snel in huis, en zeer goede kwaliteit.

Sorry voor dubbelpost..

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hij vraagt toch wat voor lenzen hij kan gaan kopen. Dan zeg ik dat. Klaar.
    Hoog - laag, groot - klein
    Iedereen noemt dat anders.
    In lightroom.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina