[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Is dat tegenwoordig normaal trouwens, een digitale versie en DVD versie krijgen bij aankoop van een Blu-Ray? Zie het nut niet echt, als of je een CD koopt en je er een cassettebandje bij krijgt. Maar goed, kan je weer verpatsen/aan iemand geven dus ik zeik wel niet. :+

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Een digitale versie is wel leuk, maar die normale DVD er bij snap ik ook niet. Handig om mee te nemen of uit te lenen eens, maar dat is het dan ook wel... en ik neem aan dat je dat als filmmaatschappij juist zo min mogelijk wilt. 8)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nu ik de film eindelijk gekeken heb moet ik toch zeggen dat dit bij de beste films uit de serie hoort. Misschien wel dé beste. Vooraf zou ik dit niet gezegd hebben, maar ik vind het heel verfrissend dat de film eens niet op Zweinstein afspeelt. Precies wat de serie nodig had.

Vooral Rupert/Ron vond ik érg sterk acteren trouwens!

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    Wat ik me nou afvraag he, heeft Hermelien in de films nu eigenlijk een pruik op? 8)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Je weet dat films minstens een jaar van tevoren worden opgenomen? :+

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    Je meent het man..maar toen had ze nog lang haar dus? Weet niet sinds wanneer ze precies dat afgrijselijke kapsel van nu heeft.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
  8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeeh eindelijk! \o/
    Wat vond je van de veranderingen die ze erin hebben gemaakt/dingen die ze eruit hebben gelaten? Ik heb hem vandaag ook opgehaald, dus binnenkort maar weer eens kijken. _O_

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, 3 momenten die me zo te binnen schieten.
    1.
    [SPOILER1]Hoe Hedwig aan zijn einde komt en hoe HP wordt ontdekt.
    In het boek zit Hedwig in zijn kooi en wordt harry ontdekt door het gebruik van Expelliarmus. Hier vliegt Hedwig toevallig rond en wordt geraakt door een spreuk. Daardoor wordt ie herkend.

Onnodig, maar ach.[/SPOILER1]

2.
    [SPOILER1]In het huis van de Lovegoods waar Xenophilius de dooddoeners oproept. Het trio vertrekt zomaar. In het boek laten ze eerst hun gezicht nog even zien zodat de dooddoeners weten dat ze er iig waren.

Had er simpel in verwerkt kunnen worden, dus ik snap niet waarom ze dit weglaten? Een extra zinnetje voor Hermelien, et voila.[/SPOILER1]

3.
    [SPOILER1]Nadat ze bij Xenopilililius zijn verdwijnselt komen ze in een bos terecht. Er zijn gelijk Snatchers, maar hoe wisten waar ze zouden zijn? Ze hebben Voldemort zijn naam niet genoemd![/SPOILER1]

Misschien is er meer, maar dat is waar ik zo direct aan moest denken.
    Oeh, wacht; op de bruiloft is Harry niet verandert in die neef van Ron. Snap wel waarom. Zou weer wat extra scenes hebben gekost.

Trouwens; die Maximum Movie Mode op de Blu-ray is toch erg leuk gedaan. :9 Ze komen met leuke feitjes/achter de schermen dingetjes etc. Soms wordt zelfs een stuk uit het boek voorgelezen (door Draco :+) om dingen te verduidelijken voor mensen die het boek niet hebben gelezen. Nice.
    Heb de BR van HP6 ook nog liggen, maar die mode nooit bekeken. Nu toch maar eens gaan doen.

edit:
    Nog iets:
    [SPOILER1]Meneer Pippeling overleeft het. Als ik me niet vergis gaat hij in het boek toch dood? Die zilveren hand wurgt hem.
    Hier overleeft ie het (tenminste, ik heb niet het idee dat Dobby hem vermoordt)

Lame.[/SPOILER1]

Laatst bewerkt: 11 apr 2011
  10. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    ik vond het een leuke film, alleen waar ik me af en toe wel aan ergerde waren de opzichtige pogingen om fouten uit vorige films te herstellen.

[SPOILER1]Ron als hij Harry tegen houdt in the burrow, begint vanuit het niets dingen te vragen die in deel 6 uitgelegd hadden moeten worden. [/SPOILER1]

Ik weet dat niet iedereen de verhalen zo goed kent en dat er wat uitgelegd moest worden, maar het lag er nog al dik boven op.

De 3e keer dat ik de film zag viel het me ook wel op dat het wat traag was in het midden, maar ja dat was het boek ook wel.

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Voor alle Potter fan's hier, hieronder de eerste 3 minuten van Deathly Hallows Part 2.

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=21426

Zal enigzins spoilers bevatten, kan het helaas niet bekijken :+

Gisteren de Blu-Ray zitten kijken thuis. Scene waarbij
    Hermelien "gemarteld" word door Bellatrix is echt ... verschrikkelijk. :'-( En dat bedoel ik dan in positieve zin!

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ^Die scene was inderdaad behoorlijk intens. :eek: Vooraf niet verwacht.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem gisteravond ook weer gekeken.

Ik vind juist de manier waarop Hedwig doodgaat hier veel beter, nu sterft ze een soort heldendood door HP te redden, ipv hulpeloos in haar kooi. Sowieso die scene, met die achtervolging op de snelweg, vind ik geniaal, veel leuker dan in het boek.

Dat bos, waar ze door die snatchers worden gepakt, is als ik me niet vergis, het bos waar ze waren toen HP en Ron ruzie kregen. Hermoine hing daar haar sjaal op en die snatcher heeft die sjaal nu. Begrijp ook wel dat ze het zo hebben gedaan, aangezien ze anders nog een extra scene moesten doen waarin ze zeiden dat Voldemort verboden was. (Maar nu ik eraan terugdenk, bij die Lovegood kwamen die Deatheaters juist toen hij Voldemort zei, een beetje verwarrend.

Volgens mij had Dobby Wormtaile alleen ontwapend. In het boek wordt hij inderdaad gewurgd door die ijzeren hand omdat hij aarzelde, hoewel ik dat ook niet had hoeven zien ;). Misschien wordt er nog iets mee gedaan in part2. Vond het wel leuk dat Dobby ook al Grimwauld Place verscheen, hij is altijd wel grappig.

Het blijft een van de betere HP films! Straks maar eens de extra's gaan bekijken, hoewel ik mensen heb gehoord dat ze erg tegenvallen.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    [SPOILER1]Kwam eigenlijk niet zo op me over. Leek meer erop dat Hedwig gewoon per ongeluk tegen die spreuk aanvloog dan dat het een echte redding was. :+

Verder was die hele achtervolging erg leuk gedaan. Ook dat stukje vooraf met de 7 Potters was wel geniaal. :D

Het stukje in het ministerie vond ik ook verrassend luchtig gedaan. Leuk. :)

Die link met de sjaal had ik nog niet gelegd. Volgende keer even op letten. :9[/SPOILER1]

15. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind Emma er zo juist veel beter uitzien dan met het lange haar :)

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ze hadden ook een scene opgenomen waarin uitgelegd werd door Ron dat de naam taboe was en niet gezegd mocht worden. De scene is nog te zien bij de extra's. Vind het persoonlijk jammer dat die er niet in zit, aangezien ik het een goede scene vind!

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Huh?

De naam Voldemort mocht nooit genoemd worden? Dit omdat hij altijd wel aanwezig was. In wat voor vorm dan ook. Voldemort is / was op te roepen via het Death Eather symbool, de slang en door middel van zijn naam. Dit was al duidelijk in het eerst deel geloof ik?

En;

De scene met Pteunia en Harry ( verwijderde scene ) is ook wel leuk. Hadden ze er wat mij betreft wel in mogen laten. "You didn't just lose a mother that night in Godric's Hollow you know? I lost a sister"

Maar;

In het bos ... de scene tussen Ron-Hermelien en Harry. Als die Horcrux eenmaal opengaat ... en dan Harry en Hermelien even SWEEEEEEEET love gaan bedrijven zowat. Ik zat toen in de bios en had echt zoiets van; "KUT! Heb echt het verkeerde vak geleerd :+". Is daar geen GIF van?!

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Duidelijk in het eerste deel? Er is nergens uitgelegd dat de naam Taboe was en als je hem wel uitsprak dat Voldemort wist waar je was. In het boek gebeurt dat wel, maar in de films komt het nergens voor;)

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Extra's stelden inderdaad niet zoveel voor. Ik vond die making of van die Harry's wel erg leuk om te zien, ik was al benieuwd hoe ze zoiets in vredesnaam konden maken. Dat pretpark lijkt me echt geniaal, beetje jammer dat het in Orlando is ;)
    edit: Ik was een heel puntje vergeten! De making of verschillende scenes. Altijd wel leuk om te zien, maar ook stom dat ze die scene in dat cafe niet zelf doen. Alles is met stuntmannen gedaan.

Haha ja zover was ik nog niet. Ik vond het ook jammer dat deze scene er niet in zat. Voor de rest waren er niet echt additional scenes die er echt in moesten ofzo, dat stukje met die Petunia vond ik ook niet echt een toevoeging ofzo en dat stukje met Dursley was ook een beetje vaag.

@ Dulle
    Hedwig vloog die ene Death eater toch aan zodat 'ie van zn bezem viel? Daarna kreeg ze van een ander een vervloeking. Nah, maakt eigenlijk ook niet zoveel uit. ;)

Vinden trouwens meer mensen dat die dude waarin HP verandert (bij het Ministerie, kan even niet op zn naam komen) echt vaag is. Hij loopt/doet echt idioot. ;)

Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    [SPOILER1]Oh, is dat wat er gebeurde? Ik dacht dat de deatheater zelf achterbleef om plaats te maken voor Voldemort. Dat Hedwig eigenlijk voor niks in die scene voorkwam

Maar zoals je zegt, maakt ook niet veel uit. :p[/SPOILER1]

Ik vond die gast wel komisch. :+

De extra's van alle HP films zijn best lame. Ik heb hier volgens mij nog Spiderman 2 liggen. Met zo een 10 uur aan extra's. Dát is wat ik wil! :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina