[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat excuus gebruikte jij ook toch? ;)

    Voor vanavond heb ik op de planning staan. BR rip van Taxi driver.
    Tijd geleden dat ik hem gezien heb.
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat de makers van het forum dat tamelijk overbodig vonden voor een Xboxforum. :+
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb geen excuus nodig, ik blijf gewoon zo ver mogelijk bij die films vandaan. :+
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ja. O-)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    7.1?

    ik weet niet meer tot en met welke ik gezien heb.... die ene in het bos oid met al die vluchtende tovenaars bij zwerkbal, die zo van de hak op de tak ging. Was dat deel 4?
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Zelfs ik vond het een slechte film, en ik heb alle seizoenen gekeken. 8)
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1982)
    [​IMG]
    Godver. Wat een fenomenale film zeg. Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar het was echt een genot voor het oog en het oor. Ik kwam er wel wat moeilijk in in het begin, maar het ritme van de film is ontzettend goed, op een gegeven moment verloor ik mezelf echt zo nu en dan een paar minuten lang in de beelden, waardoor ik niet eens meer echt keek naar wat ik nu zag. 't Voelde af en toe echt aan als een soort van trip. Ontzettend inspirerend en zo nu en dan zelfs ontroerend. [9,5]
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Aw ja dat is inderdaad echt een heerlijke film, nu wil ik hem ook wel weer zien.
    Al is heerlijk misschien een verkeerde woordkeuze :p.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    _O_

    Geweldige film inderdaad. Toen ik hem voor het eerst keek, een paar jaar terug, kon het me totaal niet boeien. Vorig jaar nog eens opgezet en wauw, nu vind ik het helemaal fantastisch! De muziek van Philip Glass past er ook heel goed bij. Wat jij zegt, soms verlies je jezelf er in... het zuigt je echt op.

    [yt]zsOPR9659Ww[/yt]

    En er schijnt een Les Grossman film te komen! :eek: Dat is die dikke in Tropic Thunder gespeeld door Tom Cruise. Zijn sidekick in die film, Bill Hader, beweert dat:

    http://www.totalfilm.com/news/les-g...otalfilm/imdbnews (Total Film IMDb aggregate)

    Het personage is geweldig, weet alleen niet of een film rond hem zo'n goed idee is. Ik zeg nee!
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Koyaanis is prachtig ja. Hoe is die andere eigenlijk? Iets met een P. Heb die box, maar ben te lui om het op te zoeken.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Powaqqatsi.
     
  12. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    En Naqoyqatsi.
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net High Plains Drifter gezien. Serieus, waar ging die film over? 8) Hij zou het stadje "helpen", maar uiteindelijk is heel het stadje naar de klote. 8)
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Taxi Driver

    Blijft toch een heerlijke film. Ben blij dat ik hem weer eens gekeken heb.
    Het donkere,vieze jaren 70 New York maakt toch echt de film samen met de sterke rol van De Niro. Je voelt de leegheid van zijn bestaan, mede door de vele scenes waar hij door New York rijd en de "scum" ziet rondlopen. Muziek ondersteund dat ook goed.
    Waar de film dus redelijk donker is. Zitten er ook genoeg humor momenten in. Niet je typische humor maar de "aparte" wat je wel moet aanspreken om het te waarderen.
    Gewoon een klassieker imo. Die je als film kijker gewoon gezien moet hebben

    9/10

    Btw dit is imo de leukste humor scene. Gewoon geniaal im mij ogen. :)

     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Geweldige film inderdaad! Moet 'm maar eens herzien :)
     
  16. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Source Code

    Ik heb de film gekeken met bijna geen voorkennis van het plot en had dus geen echte verwachtingen. Vanaf het begin to het einde werd de film beter en beter. Er kan over worden gediscusseerd hoe origineel nou eigenlijk deze film is aangezien de vergelijking met Groundhog Day en The Matrix makkelijk valt te maken. Eenmaal verder kijkend ondanks dat het een paar hoofdelementen leent van de 2 genoemde films zie je dat Source Code toch een unieke film is met een echt eigen plot. Vooral het einde vond ik goed, precies zoals het "moest"

    Nee, het is géén gesimuleerde wereld maar een paralelle universum(geen matrix). Momenten waren op bepaalde punten erg voorspelbaar maar als het anders zou werden gedaan dan was het naar mijn mening gewoonweg niet "juist".

    Je hoopte dat bepaalde dingen zouden gebeuren, hoe voorspelbaar dan ook, de tijd weer begon te lopen, Goodwin de SMS kreeg, een vol leven tegemoet gaat etc.

    Een paar punten die niet in het daglicht worden gezet zijn de feiten dat hij eigenlijk een ander lichaam "overneemt", wat gebeurt er dan met de andere persoonlijkheid, onderdrukt of "dood"? Alle keren dat hij faalde, in die universums is iedereen gewoon dood en hoogstwaarschijnlijk gebeurt de 2e bomaanslag ook(en misschien de 3e,4e etc)

    Hoewel het leuk zou zijn als er een Source Code 2 komt heb ik het gevoel dat dit een film is die erg goed zonder een sequel kan. De onbeantwoorde vragen voegen alleen maar toe aan de meerwaarde.

    7,5
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    oe Koyaanisqatsi dat is lang geleden. Is die nou geschikt om aan te zetten en constant te kijken? Of is ie meer voor op de achtergrond?

    Fish Tank
    een rauw portret van een meisje wat opgroeit in de achterstandswijken van Essex. Het verhaal wordt 'gewoon' vertelt, zonder een duidelijk doel behalve het laten zien van Mia haar verhaal, wat bijdraagt aan de beleving van de film. De film is grauw en behoorlijk deprimerend, maar wist mij iig te boeien tot het einde. Dit wordt ondersteund door erg mooi camerawerk

    8,5

    http://www.imdb.com/title/tt1232776/

    [​IMG]
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Fish Tank vind ik echt een klotefilm... die actrice irriteert me mateloos. De film is vaak uitgezonden op Film1. Het letterbox formaat vind ik vreselijk! En verder kan ik het niet diggen hoe ze zo nep ruzie zoekt. Staan ze met z'n allen te dansen op straat, gaat ze lijn lopen doen? Vind het maar een matige film... 5/10
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    serieus? ook prijzen en nominaties zat voor deze film

    http://www.imdb.com/title/tt1232776/awards

    hmm apart :9

    edit: en je bij een dergelijke film druk maken om het letterbox formaat, tis geen avatar ;)
     
  20. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Bounty Hunter
    Was wel nog redelijk. Gerard Butler was ok, maar zie hem liever in actie vb Law Abiding Citizen, Gamer (ook al was dit een shit film).
    7/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina