Source Code
Ik heb de film gekeken met bijna geen voorkennis van het plot en had dus geen echte verwachtingen. Vanaf het begin to het einde werd de film beter en beter. Er kan over worden gediscusseerd hoe origineel nou eigenlijk deze film is aangezien de vergelijking met Groundhog Day en The Matrix makkelijk valt te maken. Eenmaal verder kijkend ondanks dat het een paar hoofdelementen leent van de 2 genoemde films zie je dat Source Code toch een unieke film is met een echt eigen plot. Vooral het einde vond ik goed, precies zoals het "moest"
Nee, het is géén gesimuleerde wereld maar een paralelle universum(geen matrix). Momenten waren op bepaalde punten erg voorspelbaar maar als het anders zou werden gedaan dan was het naar mijn mening gewoonweg niet "juist".
Je hoopte dat bepaalde dingen zouden gebeuren, hoe voorspelbaar dan ook, de tijd weer begon te lopen, Goodwin de SMS kreeg, een vol leven tegemoet gaat etc.
Een paar punten die niet in het daglicht worden gezet zijn de feiten dat hij eigenlijk een ander lichaam "overneemt", wat gebeurt er dan met de andere persoonlijkheid, onderdrukt of "dood"? Alle keren dat hij faalde, in die universums is iedereen gewoon dood en hoogstwaarschijnlijk gebeurt de 2e bomaanslag ook(en misschien de 3e,4e etc)
Hoewel het leuk zou zijn als er een Source Code 2 komt heb ik het gevoel dat dit een film is die erg goed zonder een sequel kan. De onbeantwoorde vragen voegen alleen maar toe aan de meerwaarde.
7,5