Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  2. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Was met statief foto's voor m'n blog aan het maken en deze vond ik wel cool:

;p

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kan met mijn Sony alleen foto's maken en in de continu stand (RAW+JPEG) is weg schrijven helemaal geen probleem.

4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Luuk heb je al wat locaties bedacht? :D

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  6. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ok! Nja de D3100 kan wel Full HD filmen, maar daar is 20mb/s ook snel genoeg voor. En hij maakt drie foto's per seconde, dus dat moet ook lukken dan!

Iemand goede site voor SD-kaartjes?!

7. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil dus graag (deze maand) toch nog een EF 50mm f/1.8 II bestellen. Ik wil ook graag mijn 58mm. B+W polarisatiefilter erop kunnen gooien. Dus heb ik ook een verloopring nodig. Dit kan tegenwoordig nog steeds niet gepaard met een zonnenkap of wel? Aangezien ik die misschien ook eens nodig heb.

Ik moet dus ringen hebben om van 52mm. naar 58mm. te gaan. Of is de 50mm. niet 52mm? Dat lees ik op internet? Klopt dat? De filtermaat? Dus dan moet ik een verloopring van 52 <> 58mm. hebben?

Dan bestel ik er snel eentje inclusief verloopring.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja, je kan een verloopring halen van 52mm (klopt ;) )naar 58mm.
    Ik geloof dat de standaard zonnekap dan niet meer erop kan nee.
    Ik heb nog wel een UVfilter liggen als je die nog zoekt ;)

9. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
  10. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
  11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    beetje onduidelijk aangegeven door de firma wehkamp, maar de is II zonder beeldstabilisatie en de vr met beeldstabilsatie. Ga altijd voor de beeldstabilisatie. Ik gebruik het niet heel vaak, maar dan kan je het afzetten. Je hebt dan iig wel de optie om het te kunnen gebruiken

Even vraagje, koop je nog een lens erbij? zo niet is het misschien fijn om te kijken naar het 18-105mm pakket. komt op 636 bij konijneberg.

Mijn ervaring met de 18-55 is dat ik vaak net dat bereik te kort kwam, de meeste fotos
    's van mij zitten tussen de 50mm en 75mm. Het is wel zo dat je bij een lens met een groter bereik sneller last hebt van kwaliteits verlies, maar in vergelijking met een kitlens merk je dat niet.

Laatst bewerkt: 15 apr 2011
  12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Wel stom dat de II duurder is eigenlijk... Betekent dat niet 'VR II' dan?! Omdat hij duurder is?

Andere lenzen koop ik er nog niet bij. Kan altijd een 55-200 lenen van mijn pa mocht dat nodig zijn namelijk...

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    volgens de nikon site niet. Je hebt de 18-55II die geen stabilisatie heeft en de vr die het wel heeft, volgens mij is van de 18-55 niet eens een vrII uitgekomen omdat het echt een lowbudget instap lens is. Je kopt het nieuw voor 89 euro.

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Wel vaag dat de set met de 'II' dan duurder is :9

Maar jullie raden eigenlijk een 18-105 aan?

15. JeePee

JeePee Guest

Vind zelf het extra bereik t.o.v. een 18-55 erg fijn. Ik zit vaker boven de 55 dan eronder volgens mij. Maar ligt er ook een beetje aan wat je wilt fotograferen en hoe erg je het vind als je vaak moet switchen tussen de 18-55 en de 55-200.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja oke. Maar ik begin net he. Is dan 18-55 niet genoeg? Hoe ver kan je daar, in 'zoom-termen', ongeveer mee zoomen?

17. JeePee

JeePee Guest

De 18-105 is ook een beginners objectief ;)

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Is het bereik heel veel groter dan met de 18-55? Hoe werkt dat precies bedoel ik dan?

18-55: (grofweg) 3x zoom?
    18-105: (grofweg) 6,5 x zoom?

zoiets?

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Aanraden is een groot woord in dit geval. Hele volksstammen fotograferen prima met een 18-55. Ook ik ben met die lens begonnen, maar zoals jeepee al aangeeft werd ik het wisselen heel snel beu en kreeg er spijt van dat ik geen groter bereik had. Ik heb de lens ingeruild voor een 18-200. Die voor normqle fotografie erg prettig is.
    Je komt tijdens het maken van de fotos er vanzelf achter welke afstand je het meeste gebruikt. Met een 18-105 heb je simpelweg een veel groter bereik dan met de 18-55.

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat is waar. En kwalitatief gezien is het dezelfde lens he? Wel meteen €150 duurder, maargoed...

Edit: Hmm een losse body van de D3100 kost €407 bij Wehkamp. Dan een losse 18-105 erbij is goedkoper dan op verschillende sites de pakketten met D3100 en 18-105 :)

Laatst bewerkt: 15 apr 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina