[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    ha, denk kijk eens in dit topic en gelijk een vraag die ik kan beantwoorden. Game of Thrones: must buy! Heb hele serie die tot nu toe is geschreven gelezen en is beste serie die ik ooit heb gelezen. Veel plottwisten en coole verhalen. Komen constant interresante karakters bij maar er gaan ook regelmatig hoofdpersonen dood. Echt top boeken!

3. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb gisteren Nation van Terry Pratchett uitgelezen. Geweldig! Het is geen Discworld boek, maar zijn humor is nog steeds aanwezig, alleen iets subtieler en minder slapstick. Thematiek als kolonisatie, religie, beschaving, coming-of-age-story. Dikke vette aanrader!

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    w000000t! \o/

INHERITANCE, Book 4 of The Inheritance Cycle – Coming November 8th, 2011

Zal em toch maar eens kopen dan. :+

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Pfft, niemand op gereageerd? Of het was ouder nieuws dan ik dacht, of er zitten hier minder (fanatieke) Eragon liefhebbers dan ik dacht. :+

Nu bezig in
    Niet slecht, maar Verboden & Verbannen + De Dwergen >> Deze (tot nu toe).
    Er zit vaart in, maar imo wat té veel vaart. :p Van mij mag de schrijfster wel wat vaker stilstaan bij gebeurtenissen...wat beter opbouwen naar een climax. Ook wordt er te vaak tijdens een hoofdstuk van perspectief gewisseld. Iets wat ik persoonlijk niet zo fijn vind.
    Verhaal is natuurlijk vrij standaard fantasy (geen minpunt)

Maar dus zeker geen slecht boek. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld (en of ik op het einde gelijk naar de winkel ren voor de vervolgdelen)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb deel 3 volgens mij nog niet eens gelezen :+

Misschien dat ik die maar eens moet bestellen, ik vond die eerste 2 erg lekker weg lezen. Ben het toen wat uit het oog verloren omdat er volgens mij erg veel tijd tussen 2 en 3 zat

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Yessssssss \o/ Ik zie nu pas je post Dulle! Ik kijk echt uit naar het vierde deel. De eerste drie heb ik echt in een zeer korte tijd verslonden.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.713
    Ik heb deel 1 en 2 zelfs nog niet eens gelezen. :+

Eerst m'n laatste run LOTR (vorige zomer de eerste 2 uitgelezen) en de hele serie Harry Potter doen en dan ga ik toch eens kijken voor een mooie fantasy serie.

Misschien toch maar The Witcher. :cool:

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou ik graag alle Harry Potter feitjes uit mijn hersenen willen wissen en die hele serie 'opnieuw' willen lezen :+

10. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
  11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik ben nu onderstaand boek aan het lezen. Echt een topper en denk zelfs wel beter dan Dan Brown. Misschien niet qua spanning, maar zeker qua informatie en interessante achtergronden van de personages. Topboek als het gaat om Dan Brown achtige boeken en het heeft ook een aantrekkelijke kaft. Misschien een idee eens wat reviews op internet na te lezen. Ik vind het echt een topboek en zal ook wel niet anders worden.

Te koop bij o.a.: BOL - Voor 17.00 bestellen, de volgende dag in huis.

12. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Werd ook eens tijd dat Inheritance 4 uit kwam! Kheb nr 3 in september 2008 gekocht, hij heeft bijna 2,5 jaar over dit boek gedaan!

En ik heb echt mn twijfels of hij echt alles rond krijgt in dit boek, alles was nog open na 3 met totaal nog geen uitzicht op een eind.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vandaag uit het niets een leuk kadootje gekregen. Hoef dus eindelijk niet meer te twijfelen. :+

[SPOILER1][​IMG][/SPOILER1]

En de backlog blijft maar groeien... :p

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Dulle en hardcover? :eek:

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het was een kado he. :+ En het voelt trouwens zelfs cheaper aan dan paperback. :p
    Maar deze serie is volgens mij alleen maar in Hardcover te krijgen, dus het is niet alsof ik nog een keus ga hebben.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Is die serie goed? Ik heb namelijk wel weer zin in een epische schaal fantasy verhaal, als je even niet let op het rijmen hier.

Trouwens: Niemand die hier Dan Browen achtige boeken leest??? Ik heb er tientallen gelezen en moet er ook nog een stuk of 10.

Het boek wat ik hierboven ergens poste is echt de moeite waard kan ik je zeggen. Je bent er zo doorheen.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb het boek vandaag pas ontvangen, dus veel kan ik er niet over zeggen. ;) Schijnt iig érg goed te zijn.

Ik heb nog nooit een Dan Brown boek gelezen, dus ik kan je er niet mee helpen. Maar check anders eens Zandstorm (en de vervolgdelen) van James Rollins. Misschien zijn die Dan Brown achtig? Misschien? Geen idee... :+
    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zandstorm/1001004008276770/index.html

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Dan Brown-achtige boeken zijn tussendoor wel leuk, maar ik zou er niet m'n hele boekenkast mee willen vullen. Ik wil soms toch ook wel wat echte literatuur lezen en vaak zijn die Dan Brownish boeken niet van hoge kwaliteit en vaak behoorlijk voorspelbaar en eentonig. Maar that's just my 2 cents.

19. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    ik vind het de beste serie die ik tot nu toe heb gelezen puur door de vele karakters en omdat de schrijver totaal niet bang is personages dood te schrijven.

Karakters zijn supergoed uitgewerkt vind ik en het verhaal is supercool (meerdere verhalen door elkaar van meerdere kanten)

Over het doodschrijven: vind het geniaal dat een hoofdkarakter(good en bad) gewoon oppeens dood kan worden geschreven. Gaat het net good bijvoorbeeld met één van de hoofdpersonages waarvoor je bent en je draait de pagina om en oppeens is hij dood. Klinkt vreemd en niet elk karakter gaat dood hoor maar niemand is heilig en niet iedreen overrleeft.

Dit soort boeken wel in het engels lezen man! veel cooler!

Voor mensen die nog wat leuke series nodig hebben:

Emperor serie van Conn Iggulden: Eigenlijk het levensverhaal van Caesar met een twist. Vanaf zijn jeugd volg je caesar en Brutus. Voor een deel waargebeurd historische feiten maar voor een deel ook verzonnen om het verhaal interresant te maken. Heel leuk

Conquerer serie van zelfde schrijver: Ditmaal over de geschiedenis van Ghengis Khan en later zijn zonen. Zelfde insteek en heel erg boeiend.

btw zijn die inherentence boeken beetje boeiend geworden? Want had eerste deel gelezen maar vond het een beetje standaard en te kiddy

Laatst bewerkt: 14 apr 2011
  20. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb Game of Thrones ook maar besteld... De tv-serie zier er interessant uit maar ik wil dan echt eerst het boek gelezen hebben, en ik hoor er zoveel goede dingen over!

Re: Dan Brown. Na 2 of 3 boeken had ik het wel gezien... Vooral de goedkope trucjes in de schrijfstijl om de spanning er in te houden gingen me tegenstaan (korte hoofdstukjes met wisselingen van personages, laatste zin een 'mini-cliffhanger' zoals soap-series dat doen). Ik verbaas me erover hoe ontzettend veel clonen er nog steeds verschijnen, niet normaal!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina