Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik weer met een vraag!

Iemand ervaring met het trainen van de buikspieren thuis? Thuis is voor mij toch wel het makkelijkst aangezien ik savonds laat meestal nog wel wat tijd heb. Als ik ga sporten is dat meestal van half9 tot 10 en dan heb ik meestal wat tijd te kort omdat de sportschool al 10 uur savonds sluit!

Eerste link die me al opleverde was: http://www.acti-vita.nl/component/content/article/92/253.html

2. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ga maandag denk ik met de stronglifts 5x5 beginnen, ben héél benieuwd.

4. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train nu zo'n twee/drie maanden met stronglifts en dan maar 2x per week en mijn deadlift is 1x5 105kg, squat 5x5 77.5kg en bench 5x5 50kg. Weet niet of het goede vooruitgang is, maar volgensmij wel. :+

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hoe kunnen wij weten of dit vooruitgang is? heb je daarvoor al getraind? zoja wat waren toen je stats etc.
    denk dat je progressie wel wat beter zou zijn als je 3 keer gaat, stronglift is ook gewoon voor 3 keer in de week en dan zou ik daar niet mee gaan messen:p zeker gezien het al vrij weinig oefeningen zijn zou ik het toch wel echt aanhouden, moet toch geen probleem zijn om 3 keer in de week te gaan gezien je maar 3 kwartier in de gym zit per workout met stronglift.

6. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    dubbel post

Laatst bewerkt: 15 apr 2011
  7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Heb dat ook soms, dan zet je gewoon te veel kracht met je polsen right?

8. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry 7 uur 's ochtens he :+. Beetje vage post idd. Maar daarvoor nog nooit getraind. En over die 2 dagen, dat moet mijn moeder dan wel willen betalen en dat wou ze niet, maar we zijn verhuisd en waar ik nu train is het goedkoper dus nu kan ik wel 3x per week.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor 2/3 maanden vind ik je stats best nice, zeker je DL. Zelf begin ik maandag met SL5x5 en heb ik nu al een redelijke bouw en stats, dus benieuwd hoe snel ik groei.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Notsureifsrs, 4 jaar trainingservaring en vraagt wat dat 5x5 voor een schema is :lol::lol::lol:

:F:

Na die post kan ik jou geen eens serieus meer nemen... wat een faal.

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Jonge loop niet zo te kutten.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga anders even via PM op elkaar lopen kankeren. Dan hebben wij er ook geen last van. Bovendien breng je alleen maar je eigen omlaag door zo 'het mannetje' uit te hangen...

13. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    lol dat jij nou 24/7 op DBB zit, er zijn zoveel manieren van trainen denk je dat je die zelf allemaal kent? Kheb zelf wel rippetoe gedaan in me 2e trainingsjaar dat lijkt er opzich wel op en ik kende stronglift ook wel maar wist niet dat dat ook echt 5x5 wordt genoemt... Ik heb zoveel verschillende trainingsmanieren toegepast jij hebt ze alleen in de theorie gelezen en weet ze daardoor goed bij naam, wat handig is voor later maar ga eerst maar is bewijzen dat je een beetje een groot lichaam kan opbouwen daar heb je wel meer voor nodig (vooral discipline om dag in dag uit het hele jaar door op je voeding letten etc) dan de DBB doorlezen. Ga jij eerst maar is een groot lichaam ontwikkelen voordat je praatjes gaat hebben want om nou als ecto het mannetje uit te hangen hier...

Gister een top training gehad!
    Borst biceps even hard aangepakt, met benchen gaat het helaas nog niet zo goed als voor me half jaar (time-out) maar toch wel aardig wat kilotjes weggezet, me borst was altijd wel sterkste spiergroep maar nu begint me rug wel harder te gaan denk ik:)
    12x90
    8x100
    4x110
    toen nog een drop setjes gedaan 14x80

biceps ging ook wel hard met 45 kg biceps barbell curl 7 volledig strikte herhalingen gepakt het laatste setje.
    Vandaag even een dagje rust pakken en me verjaardag vieren (hopelijk gaan me vrienden me niet weer aan de alcohol helpen zoals vorig jaar net nu ik weer hard aan het gainen ben:)

Laatst bewerkt: 16 apr 2011
  14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    1. Zit niet 24/7 op DBB
    2. 5x5 is denk ik wel een van de bekendste.
    3. Hoe weet jij wat voor methodes ik heb getraind?
    4. Jij praat over bewijzen, maar post zelf 0 pics?
    5. Ecto? 72kg bij 1,77 met laag vet%, ok wat jij wilt.
    6. Je bent een joke.

15. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    @Pine:

Wat zit je hier nou agressief te doen? Dat je aan BB doet hoeft nog niet te betekenen dat je als een Alpha moet gaan gedragen.

72kg bij 1.77m is ook lang niet alles, al sta je op 5%. Daarbij moet ik zeggen dat je nog niet lang bezig bent en dat er ook niet te verwachten valt dat je al een beest van 100kg bent.

Ga gewoon lekker trainen/gainen en laat elkaar in zijn waarde.
    O-)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nette training Syzigy!

@ Pine (en indirect Syzigy): kappen nu, het haantjes gedrag is nu wel mooi geweest. Je kan ook nog altijd gewoon NIET op elkaars posts in gaan.

Vanochtend training gehad en weer een pr van een jaar oud verbeterd!
    Deadlift 1 x 185 kg

Slechts met 5 kg verbeterd maar toch. Ik ben er wederom van overtuigd dat een 5x5 schema erg geschikt is om krachtniveaus te doorbreken.

Daarna een fail op 200kg, maar volgende week in 1x door naar de 200 (na opwarmen). Beetje zonde aangezien ik iedereen's aandacht had door al het lawaai wat ik altijd maak :+

edit: vergeet mijn staande military press (los met barbell) te posten!

3 x 80 kg :D

ben echt sterker dan ooit nu. Heerlijk. Wel wat eng aangezien ik overal begon te shaken bij de 3e rep.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb het SL5x5 boek voor een groot deel doorgelezen en ben heel benieuwd naar de komende maanden. Was ook een leuk boek om te lezen trouwens, terwijl ik normaal een hekel heb aan e-books.

18. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    I know, weet ook dat ik niet een beest ben. Ik gedraag me ook niet als een beest, integendeel tot sissygy. Enige wat mij irriteert is dat die gozer zo'n grote mond heeft en commentaar heeft op mijn fysiek terwijl hij 0 foto's post. Daarnaast komt hij wijs doen met zijn 4 jaar trainingservaring en weet hij niet wat de 5x5 methode is. Ook de toon die hij is sommige van zijn post geeft, bah. Dat irriteert mij.

Nice, alleen ging je nou gelijk erna voor 200kg?

Laatst bewerkt: 16 apr 2011
  19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Yeah so?
    Ik train ook al v/a m'n 16e. Ben nu 20, dus ook 4 jaar ervaring en ook ik weet niet precies wat het 5x5 schema inhoudt(ga me er wel in verdiepen na die positieve reacties die je overal leest).

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het slaat ook als een tang op een varken, iemand die nog nooit een gewicht in z'n leven heeft opgetild kan meer weten dan mensen met 5+ jaar ervaring (in theorie dan) dankzij het internet..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina